News Flash:

O noua simulare dupa accidentul cu tramvaiul-ghiulea

30 Martie 2006
941 Vizualizari | 0 Comentarii
•In ambele dati tramvaiele s-a incadrat in parametrii functionali •"Nu cred ca a avut mai mult de 40 km pe ora. Daca ar fi avut 80 de km pe ora, dupa cum sustine vatmanul, impactul ar fi fost cu mult mai devastator. Dupa parerea mea, ori a accelerat vatmanul, ori si-a dat seama prea tarziu ca nu mai are frane", a declarat directorul RATP

Pentru clarificarea circumstantelor in care s-a produs accidentul din data de 22 martie, in care au fost implicate trei tramvaie si mai multi calatori au fost raniti, reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public Iasi (RATP), impreuna cu membrii comisiilor, au facut o noua simulare. Astfel, in urma cu doua zile, in zona Alexandru, un tramvai similar cu cel care a provocat accidentul din fata agentiei Tarom a fost supus la mai multe teste pentru a se vedea cum si in ce conditii se poate opri. Aceasta este cea de-a doua incercare de reconstituire a accidentului. Daca prima data conditiile au fost de umiditate crescuta si frig, in urma cu doua zile, vremea a fost ceva mai blanda, fara ninsoare sau temperaturi scazute. Desi nu au fost formulate concluziile finale, reprezentantii RATP sustin ca in ambele cazuri tramvaiele s-au incadrat in parametrii functionali. "Din testele facute a reiesit ca tramvaiele s-au oprit chiar si in cele mai vitrege conditii. Sunt trei sistem de franare. Chiar si in conditiile in care nu tine frana de tip electrodinamic sau cea pe patina, ramane sistemul pneumatic care opreste mijlocul de tramvai in orice conditii. Este drept ca in cazul acestui ultim sistem de franare distanta este mai mare, dar in cazul accidentului din seara de 22, aceasta franare ar fi oprit mijlocul de tramvai in conditii de siguranta. Asteptam rezultatele anchetei sa vedem exact ce s-a intamplat", a declarat Maricel Gherca, director la RATP. Acesta a mai mentionat ca este putin probabil ca tramvaiul care a provocat accidentul sa fi avut 80 km pe ora, dupa cum a declarat vatmanul. "Nu cred ca a avut mai mult de 40 km pe ora. Daca ar fi avut 80 de km pe ora, dupa cum sustine vatmanul, impactul ar fi fost cu mult mai devastator. Dupa parerea mea, ori a accelerat vatmanul, ori si-a dat seama prea tarziu ca nu mai are frane", a mai precizat Maricel Gherca. Oricum, pana la definitivarea anchetei mai sunt o serie de date ce trebuiesc clarificate si la care se asteapta un raspuns in urma expertizarii tehnice a tramvaiului implicat in accident. Un semn de intrebare este ridicat si de sigurantele tramvaiului, despre care nu se stie inca daca erau sau nu arse inaintea impactului. Dupa cum a declarat directorul RATP, luminile din tramvai si compresorul sunt martorii care vor clarifica ce s-a intamplat exact in seara zilei de 22 martie.
Cristian ALBU
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3615 (s) | 22 queries | Mysql time :0.237354 (s)