News Flash:

O plimbare de o jumatate de ora – beneficii si sfaturi

16 Aprilie 2018
526 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6540 RON (0.0000)
USD: 4.1197 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Plimbare de o jumatate de ora ritm alert

Daca nu esti in forma, este esential sa incepi cu plimbari scurte si nu foarte solicitante. In acest mod, corpul tau se va putea obisnui treptat cu noua rutina.

Nu ai nevoie de exercitii intense ca sa te mentii in forma. O simpla plimbare de o jumatate de ora in fiecare zi te poate ajuta sa obtii silueta mult visata. Totodata, aceasta practica ofera anumite beneficii psihologice pe care nu le putem trece cu vederea.

Sedentarismul este o problema grava in zilele noastre. Majoritatea persoanelor isi petrec intreaga zi stand pe scaun, ceea ce provoaca diverse afectiuni. Dintre acestea, cea mai grava este obezitatea, care poate duce la complicatii.

In prezent, tulburarile cardiovasculare se afla in fruntea clasamentului cauzelor decesului pe plan global.

Din fericire, s-a demonstrat ca miscarea poate reduce cu usurinta riscul de infarct miocardic acut.
Indivizii care stau pe scaun toata ziua sunt de doua ori mai predispusi infarcturilor decat populatia activa.
Cum sa te mentii in forma

Abilitatea de a te mentine in forma este strans legata de stilul tau de viata. A face miscare sau a fi sedentar sunt doar simple obiceiuri. Nu trebuie sa cheltuiesti multi bani ca sa te antrenezi. Singurul aspect important este sa stii ce variante ai la dispozitie.

Cel mai bun mod de a te mentine in forma este sa executi exercitii usoare in mod constant. Cu alte cuvinte, nu este indicat sa combini sedentarismul cu un antrenament foarte solicitant si ocazional. O asemenea masura iti va face mai mult rau decat bine.

Te sfatuim sa faci o plimbare de o jumatate de ora in fiecare zi. Acest obicei este ideal ca sa te mentii in forma. S-a demonstrat ca pacientii hipertensivi si diabetici au de castigat daca se plimba regulat. Totodata, plimbarile previn imbatranirea prematura.

Beneficiile oferite de o plimbare de o jumatate de ora

O plimbare de o jumatate de ora iti ofera numeroase beneficii. In primul rand, acest obicei fortifica inima. Mergand pe jos regulat, inima incepe sa pompeze mai eficient sangele. Arterele se dilata atunci cand te misti, ceea ce imbunatateste circulatia sanguina. Practic, intreg corpul are de castigat.

Daca obiectivul tau este sa te mentii in forma, o plimbare de o jumatate de ora este de ajuns. Insa pentru a pierde in greutate, va trebui sa depui putin mai mult efort.

  • Grasimea depozitata in corp incepe sa se arda abia dupa 20-25 de minute de efort fizic.
  • Asadar, pentru a-ti modela silueta, va trebui sa te plimbi cel putin 45 de minute pe zi.

Un alt beneficiu al plimbarilor este faptul ca imbunatatesc sanatatea mentala. Aceasta activitate alunga stresul, imbunatatind dispozitia. De asemenea, creierul este mai bine oxigenat, ceea ce imbunatateste functiile cognitive intr-un mod eficient.

Cateva sfaturi pentru incepatori

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa decizi sa-ti imbunatatesti calitatea vietii si sa devii constient de faptul ca este important sa fii sanatos atat fizic, cat si psihic.

Retine ca plimbarile zilnice iti imbunatati considerabil sanatatea. Dupa ce ai interiorizat aceasta idee, tine cont de urmatoarele sfaturi pe care le poti include in rutina ta zilnica:

  • Rezerva-ti un anumit interval orar pentru a face o plimbare. Acest tip de activitate este ideala dimineata sau spre sfarsitul dupa-amiezii. Evita momentele in care soarele este foarte intens.
  • Ideal, plimba-te impreuna cu altcineva. Prezenta unui prieten te va motiva si va face plimbarile mai distractive.
  • Poarta incaltari adecvate. Opteaza pentru adidasi cu talpi interioare comode, proiectate pentru a elimina transpiratia.
  • Protejeaza-te asa cum trebuie. Daca afara este foarte insorit, aplica mereu crema de protectie solara. Poarta o jacheta in cazul in care vremea este friguroasa.
  • Inainte sa incepi sa te plimbi, intinde-te si incalzeste-te astfel incat sa previi accidentarile.
  • Cel mai bine este sa-ti imparti plimbarea in etape multiple. Incepe incet si, putin cate putin, mareste viteza. In ultimele cinci minute ale plimbarii, revin-o la un ritm lent pentru a-ti ajuta corpul sa se racoreasca.
  • La sfarsitul plimbarii, te sfatuim sa te intinzi din nou. Iti vei proteja astfel muschii si oasele.
  • Permite-i corpului tau sa se obisnuiasca treptat cu efortul fizic. Incepe cu plimbari mai scurte, apoi creste durata acestora si nivelul lor de dificultate.

Ritmul plimbarilor ar trebui sa fie putin mai alert decat cel al mersului pe jos obisnuit. In caz contrar, beneficiile cardiovasculare ale acestui exercitiu nu vor fi semnificative.

Trebuie incerci sa te plimbi zilnic, in special la inceput. Corpul si mintea ta se vor acomoda treptat noii rutine, care va deveni un obicei zilnic.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1746 (s) | 21 queries | Mysql time :0.048265 (s)