News Flash:

O problema creata de catre proprietari la care RAJAC Iasi raspunde cu promptitudine (II)

27 Februarie 2002
2027 Vizualizari | 0 Comentarii
In numarul de ieri va anuntam despre intentia cotidianului Ziua de Iasi de a face lumina in problema apometrelor, mai precis in cea a diferentelor existente intre consumul inregistrat de apometrul general la nivelul asociatiei de proprietari si suma consumurilor individuale inregistrate la nivelul apartamentelor. Tratarea acestui subiect, pe parcursul mai multor numere, se datoreaza atat faptului ca aceste diferente au devenit un fenomen de actualitate, cat si faptului ca majoritatea cetatenilor nu inteleg cauza adevarata a acestor diferente. Astfel, prima institutie la care se gandesc locatarii in momentul comunicarii de catre administrator a acestor diferente, este RAJAC Iasi. Suspiciunile incep sa apara cat ai clipi. Iar principala suspiciune planeaza asupra contorului general de la nivelul asociatiei, in sensul ca acesta nu inregistreaza corect apa consumata. In aceasta faza, locatarii nu se gandesc ca s-ar putea, macar si teoretic, ca problema adevarata sa se afle in terenul lor. Nu se gandesc ca problema adevarata ar putea fi faptul ca subsolul blocului este plin de apa scursa de la conducte, ca robinetele din apartamente nu asigura inchiderea corecta, lasand sa picure apa care nu este inregistrata de contoarele individuale, dar este inregistrata impreuna cu alte pierderi de contorul general, si mai ales, nu se gandesc ca sunt furati chiar de catre proprii vecini de bloc. NU, primul gand se indreapta catre contorul general. Apoi cursul evenimentelor este parca standard: asociatia de locatari face o adresa catre RAJAC Iasi, prin care cere verificarea apometrului general, RAJAC Iasi raspunde imediat solicitarii asociatiei, trimitand o echipa tehnica de interventie care ia apometrul in vederea verificarii lui de catre Biroul de Metrologie Legala Iasi. Daca Biroul de Metrologie Legala Iasi constata ca apometrul general inregistreaza corect consumul de apa, RAJAC Iasi monteaza apometrul la loc. In caz contrar, ceea ce se intampla destul de rar, cand se constata ca apometrul general nu inregistreaza corect consumul de apa, RAJAC Iasi schimba apometrul pe cheltuiala sa si deconteaza catre asociatie eventualele inregistrari in plus. Insa cum, asa cum am mentionat, cazurile in care apometrul general inregistrasera in plus sunt destul de rare, abia acum conducerea asociatiei si proprietarii sai incep sa-si puna adevaratele intrebari cu privire la pierderile inregistrate, prin infrastructura necorespunzatoare a retelei proprii de conducte de apa, prin neglijenta sau chiar prin furt de catre locatarii apartamentelor.
In numarul trecut am semnalat un caz in care Asociatia de Proprietari Bloc L9, Strada Garii nr. 7 a facut o adresa catre RAJAC Iasi, prin care a solicitat verificarea apometrului general de la nivelul asociatiei, RAJAC Iasi a raspuns cu promptitudune solicitarii, iar in urma verificarilor de catre Biroul de Metrologie Legala Iasi s-a constatat ca apometrul era foarte bun. In urma acestui rezultat, conducerea asociatiei a luat o serie de masuri in ograda proprie, care au condus la scaderea de la 30 % la 20% si chiar 15 %. Pentru o abordare cat mai obiectiva a acestui fenomen, in numarul de astazi vom prezenta cazul unei asociatii la care s-a constatat ca apometrul general era defect. Chiar si in acest caz, dupa schimbarea apometrului cu unul verificat special, s-a constatat ca ponderea mare a problemei este in curtea asociatiei, in modul in care aceasta reuseste sa gestioneze eficient consumul de apa.

Asociatia de locatari Bloc D1-PT1 scarile A, B, C din B-dul Alexandru cel Bun nr.1 s-a infiintat in data de 4 iulie 2001, in urma discordantelor avute pe tema gestionarii fondurilor cu asociatia ce cuprindea scarile A, B, C, D. Noul presedinte al acestei asociatii ce cuprindea scarile A, B si C, vrand sa faca lumina in cazul consumului de apa si in urma constatarii unor diferente de aproximativ 40 % intre consumul inregistrat de contorul de pe coloana principala, la nivelul asociatiei si suma consumurilor individuale inregistrate de apometrele din apartamente, a dus o adresa la RAJAC Iasi prin care a solicitat verificarea apometrului. "La scurt timp de la ducerea acelei adrese, am primit un telefon din partea RAJAC Iasi, probabil de la un sef, care m-a intrebat cand poate veni o echipa pentru a inlocui temporar apometrul vechi si a-l lua pe acesta spre a fi verificat. Eu i-am spus ca poate veni chiar maine. Intr-adevar, a doua zi a venit o echipa tehnica de interventie si a facut intocmai ceea ce stabilisem la telefon cu reprezentantul RAJAC Iasi. Dupa aproximativ 4-5 zile a venit din nou acea echipa si mi-a spus ca apometrul a fost verificat de catre Biroul de Metrologie Legala si ca nu indeplineste absolut toate standardele de functionare. Apoi ei s-au oferit sa-mi schimbe apometrul cu unul special verificat. Avand acel nou apometru general la ei, l-au instalat imediat", precizeaza Hutanu Anton, presedintele proaspetei asociatii de locatari.
Problema pe care a constatat-o presedintele asociatiei dupa schimbarea apometrului general a fost ca in continuare existau diferente semnificative intre consumul inregistrat de acest apometru, care de aceasta data inregistra, cu siguranta, corect, si suma consumului inregistrat de apometrele din apartalente. Astfel, aceste diferente ajungeau pana la peste 30 %. Din pacate, cu aceasta problema se confrunta si in continuare. Intrebat fiind care crede ca sunt cauzele datorita carora apar si acum aceste diferente, Anton Hutanu a declarat: "Cu siguranta, de aceasta data trebuie sa ne uitam mai bine in gradina noastra, a asociatiei. Consider ca RAJAC Iasi si-a indeplinit cu prisosinta sarcinile. Mai ales ca asociatia noastra avea la momentul solicitarii verificarii apometrului general, dar si acum, datorii uriase la RAJAC Iasi, ce se ridicau la aproximativ 100 milioane lei, plus penalitati de 160 de milioane. Practic, RAJAC Iasi a raspuns cu promptitudine si profesionalism chiar solicitarii unei asociatii rau platnice, considerand ca acest lucru nu este un criteriu dupa care sa se ia atunci cand trebuie sa fie el, de aceasta data, corect in masurarea consumului. Este de apreciat acest lucru. Acum incercam sa gasim solutii la problemele ce tin de organizarea, gospodarirea noastra, a locatarilor, privind consumul de apa. Am identificat mai multe metode care pot sa duca la aceste diferente. De exemplu, la apometrele magnetice se desigileaza bratara din plastic prin care este asamblat mecanismul de inregistrare a consumului de apa cu coloana prin care trece apa. Scotandu-se mecanismul de inregistrare, apa poate curge in continuare pe gratis. Un alt procedeu ce se utilizeaza este urmatorul: majoritatea apometrelor au sigiliu la mecanism, dar nu si la piulitele cu care sunt racordate la conducta de apa. Unii locatari pun un fir de lita de-a lungul locului pe unde traverseaza apa si impiedica astfel rotirea indicatorului de inregistrare. Noi am gasit o solutie si pentru acest procedeu, punand sigilii si la piulite. Un alt procedeu des utilizat, prin care practic unii isi fura vecinii, este darea unei gauri, foarte, foarte mici, cu un burghiu de 0,2 - 0,5 mm, exact in dreptul rotitei care indica zecimala si cu un fir de lita se apasa pe rotita. Blocand-o pe aceasta, se blocheaza toate celelalte rotite. Acestea sunt doar cateva din procedeele care sunt utilizate de catre cei ce fura apa. Si m-am concentrat asupra eliminarii utilizarii lor abia dupa ce nu am mai putut spune ca de vina este apometrul general".

A consemnat Bogdan CHIRU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1321 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014688 (s)