Magazin

O specie noua de dinozaur descoperita in Romania

Publicat: 21 mai 2014
1
Fosilele unei noi specii de mamifer, care a trait in preajma dinozaurilor, in Cretacic, au fost descoperite de un grup de cercetatori de la Universitatea „Babes-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca, in apropiere de Alba Iulia, fiind gasiti circa 70 de dinti de un milimetru, apartinand mamiferului care ar fi avut dimensiunea unui soarece.

Citeste si Trei oua de dinozaur pitic, furate din Romania în 2005, expuse la Muzeul Antipa

Descoperirea a fost facuta de un grup de cercetatori de la Facultatea de Stiinta si Ingineria Mediului, fiind facuta la Oarda de Jos, pe Valea Sebesului. Descoperirea a fost facuta publica printr-un articol aparut in revista „Comptes Rendus Palevol” a Academiei Franceze, in care se prezinta progresele facute in cunoasterea faunelor fosile de microvertebrate continentale, care au trait la sfarsitul Cretacicului pe asa-numita „Insula Hateg”.

„Articolul prezinta o noua specie de mamifer multituberculat, Barbatadon oardaensis, apartinator familiei Kogaionidae, care a vietuit practic in preajma dinozaurilor, iar grupul din care provenea a cunoscut dupa Cretacic o diversificare si o raspandire spre Europa occidentala”, se arata in documentul citat.

Citeste si Noua specie de dinozaur si oua preistorice, descoperite in Hateg

Reprezentantii UBB au sustinut ca noua specie „demonstreaza o mai mare diversitate a multituberculatelor cretacice din Transilvania decat se cunostea pana in prezent, fapt deosebit de important pentru intelegerea evolutiei grupului in ansamblu”. Vlad Codrea, unul dintre cercetatorii UBB care au gasit fosilele, a declarat ca descoperirea a avut loc in urma cu circa trei ani, dar abia acum a fost anuntata la nivel international, in urma publicarii in revista mentionata, potrivit mediafax.ro.

Citeste si Francezii ne umilesc din nou! O noua specie de dinozaur a primit numele de „dinozaur tigan”