Eveniment-Social

O tampenie de 5 milioane euro! Cum se alege praful de o investitie a Primariei

Publicat: 05 mart. 2013
1

@ Modernizarea parcului auto al RATP cu fonduri europene, din proiectul Civitas Archimedes, a ajuns un model de rele practici @ Milioanele de euro au fost tocate, cateva autobuze au fost „modernizate” prin trecerea lor pe combustibil GPL, fiind construita chiar si o pompa GPL in parcarea RATP @ Tramvaiele antice sunt insa preferate autobuzelor modernizate incepand din 2008, pentru ca utilizarea acestora este mai scumpa decat cea a autobuzelor pe motorina aflate deja in dotarea RATP @ Autobuzele pe GPL ar putea intra la strada cand se va opri urcarea tramvaielor pe Copou

Se alege praful de inca o investitie a Primariei Iasi. Unul dintre punctele bifate de municipalitatea ieseana prin proiectul Civitas, cu un buget de 5 milioane de euro, s-a transformat intr-un fiasco. Desi oficialii RATP cauta exprimari mai voalate, situatia din parcarea regiei de transport este clara. Autobuzele modernizate sunt puse la pastrat, in cea mai mare parte a timpului. Din cauza costurilor foarte mari de utilizare si intretinere, sunt preferate autobuze in care nu s-au investit bani europeni.
Cele 30 de autobuze Renault, transformate sa circule pe combustibil ecologic (GPL), in cadrul acestui proiect, produc cheltuieli cel putin la fel de mari ca si cele care merg pe motorina. In cadrul proiectului, firma Inter-Gas Trading Bucuresti a primit de la Primaria Iasi, fara licitatie, 50.000 euro pentru a-i invata pe soferii RATP cum sa puna GPL in rezervoarele autobuzelor. Reprezentantii RATP nu au dat detalii despre rationamentul care a stat la baza unei investitii care nu a adus nicio imbunatatire calitatii transportului public. Unul din sefii RATP s-a limitat sa precizeze ca autobuzele modernizate sunt functionale, fiind utilizate din cand in cand, in functie de necesitati. „In acest moment, parcurgem o perioada in care avem mai multe tramvaie la strada, astfel ca utilizarea unei anume categorii de autobuze, adica a acelor pe GPL, nu se impune ca o necesitate, ci ca o varianta pentru suplimentarea numarului de mijloace de transport in functie de necesitati, la orele de varf. Ele circula. Ba mai mult, avand in vedere si ultimele achizitii ale Primariei, parcul nostru auto este unul destul de consistent, iar numarul de autobuze va creste si in continuare. Statia de GPL este functionala. Nu a fost niciodata nici macar defecta. Este utilizata si acum de catre noi”, a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Lucrarile din Fundatie ar putea reprezenta ultima sansa pentru utilizarea autobuzelor Renault pe GPL. Astfel, conform oficialilor RATP, iminenta inlocuire a tramvaielor care urca pe Copou cu autobuze ar putea presupune scoaterea la strada a mai multor mijloace de transport pe GPL. „O analiza cost-beneficiu ne arata ca mutarea liniei de tramvai provizorii din Fundatie nu este neaparat o solutie mai buna decat inlocuirea temporara a tramvaielor cu autobuze. O decizie in acest sens se va lua in zilele urmatoare. Este posibil ca de pe 15 martie, traseele tramvaielor 1, 13 si 8 sa fie preluate de autobuze, chiar cele pe GPL. Noi le utilizam si in prezent, dupa nevoi, nu toate odata”, a precizat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.





Comentarii
  • UNUL DIN SEFII R.A.T.P,ESTE ING.VELISCU IRINEL SEF SECTIE LA AUTOBUZE,ACEST IMBECIL A PROPUS SA SE TREACA DE LA CONSUMUL DE MOTORINA PE GPL,IAR DIRECTORII STOICA SI GHERCA AU PUS BOTUL,AU FACUT MAI DEPARTE PROPUNEREA LA PRIMARIE SI UITE ASA S-A CHELTUIT ACELE MILIARDE DE EUROI,PLUS CA CINEVA A BENIFICIAT SI EL DE CEVA EUROI.UITE ASA S-A PROCEDAT DE FIECARE DATA SI S-A AJUNS LA O DATORIE FACUTA CU STIINTA DE MARII CONDUCATORI DE LA CONDUCEREA ACESTEI REGII.DECI DATORIELE LA ORA ACTUALA DEPASESC CAPITALUL REGIEI.JUDECATI SI DUMNEAVOASTRA.

Adauga un comentariu