Actualitate

Oamenii furati prin facturi cer despagubiri de la firmele de repartitoare

Publicat: 26 apr. 2012
1

@ Protectia Consumatorilor a fost asaltata de sesizarile indreptate impotriva facturarii exagerate a incalzirii locuintelor, existand la adresa firmelor de repartitoare aproape 120 de reclamatii @ Serviciile care ii nemultumesc pe ieseni sunt: termoficarea, furnizarea de energie electrica si telefonia mobila

Dupa ce iesenii au primit facturi la incalzire care au ajuns si la 1.500 de lei lunar pentru un apartament cu doua camere, au curs valuri de reclamatii la adresa firmelor de repartitoare. Acuzele cu privire la corectitudinea facturilor din lunile de iarna ating cote uriase. Pentru ca se izbesc de ignoranta reprezentantilor primariei, care ar trebui sa rezolve asemenea contestatii, locatarii spera ca Protectia Consumatorilor ii va salva de la platile uriase pe care le cer noii administratori ai centralei de termoficare: Primaria Iasi si francezii de la Dalkia.

Cetatenii au reclamat la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) modul de repartizare a consumului inregistrat in aparatele de masura pentru agentul termic. La Grupul Asociatiilor de Proprietari si Locatari (AGAPL) Iasi au ajuns aproape 80 de reclamatii cu privire la sumele stipulate in listele de plata. Pana acum, facturile contestate variaza intre 7.000 si 1.500 de lei. Desi motivul principal al cresterii bruste in cazul facturilor se datoreaza majorarii pretului gigacaloriei cu 50 la suta la finalul anului trecut, primarul Nichita i-a indemnat pe iesenii nemultumiti sa reclame firme de repartitoare. „Reclamatiile pe care cetatenii le fac in legatura cu firmele de repartitoare si listele de plata se ratacesc atunci cand ajung la oficiile de protectia consumatorului. Vreau sa trecem asociatiile sub controlul primariei ca sa putem interveni mai in forta la recalcularea listelor de plata”, declara Gheorghe Nichita in urma cu doua saptamani. 

La CJPC Iasi au fost inregistrate anul acesta 119 reclamatii catre firmele de repartitoare: 57 la Techem Energy Services, 50 de reclamatii la ISTA Romania SRL si 12 reclamatii la Elsaco Brunata SRL. „O mare parte dintre reclamatii au fost directionate catre serviciul asociatiei de proprietari din cadrul Primariei municipiului Iasi. Consumatorilor nu le-a fost explicata de la inceput, de catre asociatiile de proprietari, modalitatea de calcul, de aici pornind mai multe neintelegeri. In situatiile in care am putut constata ca sunt diferente intre costurile din facturile emise si valoarea reala a acestora, s-a convenit restituirea sumelor catre consumatori prin reducerea valorilor din facturile viitoare”, a declarat Daniel Piftor, comisarul-sef al CJPC Iasi.

E.ON, in topul companiilor reclamate

Reclamatiile iesenilor din ultima perioada se indreapta si catre alti prestatori publici de servicii din judet. E.ON se afla in topul reclamatiilor, cu 39 de sesizari inregistrate la CJPC Iasi. Oamenii au reclamat la Protectia Consumatorilor incarcarea facturilor, intreruperile de curent electric, parametrii necorespunzatori ai energiei furnizate (sau variatii de tensiune), impunerea verificarilor la instalatiile de gaze si deconectarile abuzive. Cu toate ca mai multi ieseni s-au plans ca li s-a defectat aparatura electrica din cauza intreruperilor de tensiune, CJPC Iasi nu ii poate ajuta in mod legal daca pagubitii nu au depus, in termen de 5 zile, o sesizare catre furnizorul de energie electrica prin care sa semnaleze producerea pagubelor. E.ON Moldova are obligatia, potrivit contractelor, sa remedieze problemele aparute in maxim 24 de ore in mediul rural, in termen de 12 ore in mediul urban sau in cel mult 72 de ore in situatii deosebite, cum ar fi conditiile meteorologice nefavorabile.

Un alt furnizor de servicii foarte intens reclamat de ieseni la CJPC Iasi este compania de telefonie mobila Orange. Numai anul acesta au fost depuse 40 de reclamatii. Cetatenii s-au plans de refuzul companiei de a rezilia contractele, de facturile incarcate, calitatea semnalului telefonic, neinchiderea contului sau perceperea unei taxe pentru schimbarea cartelei.





Comentarii
  • Firmele de repartitoare cum este si ISTA, sunt niste capushe inca de cand au luat amploare acestea la inceputul anilor 2**0. Daca consumi sau nu ele nu stiu cum tot trag, niste aparate tampite care sunt facute sa fure clientu’, daca stai cu geamul deschis iarna sa aerisesti putin trage repartitoru’, daca se afla in apropiere de o sursa de caldura gen TV trage, si tot asa… cel mai rentabil este sa se faca o investitie intr-o centrala de apart. dar sfatuiesc cu tot cu senzor de gaze… altfel ajungi pur si simplu o simpla sursa de muls bani ai firmelor abilitate cat si a institutiilor locale… Nichita, you are sucks…

  • trebuia de mult sa ne punem niste centrale atomice cu senzori in apartamente. senzorii pot fi gasiti pe Calea Senzoriala la nr. patru senzorial: sint senzori electrici, dar pot fi pusi si pe anumite gaze

  • Si pina acuma firmele de repartitoare si termo servis pentru ce buzunar au lucrat?????,nu pentru primarie si buzunarele mafiotilor si jigodiile din primarie??????

  • Ce se intampla la Iasi cu facturile astromomice , haosul generalizat, batjocora autoritatilor locale, nu se regaseste niciunde in Romania ! DE CE OARE ???

  • bai oameni buni stati linistiti…cum adica sami vina factura de o mie cinci sute pe luna la un apartam de doua camere …pai sa o plateasca nichita …daca vin la usa cu executorul pregatitile o surpriza prin taierea capului daca ati face toti asa sa vezi cum sar cuminti golkanii sa mai fure din buzunarul nostru OMORATII OAMENI BUNI CAND VIN LA USA IAR ATUNCI CAND VOR VENI CU O FACTURA DECENTA ATUNCI SA PLATITI PANA ATUNCI CAND VIN LA USA ASTEPTATII CU BATE LANGA USA SAU CU PISTOLUL INCARCAT

Adauga un comentariu