Diete si regimuri

Obiceiuri sanatoase care te pun, totusi, in pericol

Publicat: 22 mai 2019
25

Obiectivul de a avea o viata sanatoasa si un stil de viata in armonie cu natura si organismul tau nu este usor de atins. Ai putea sa-l realizezi mai greu tocmai pentru ca te lasi indusa in eroare de diferite obiceiuri care nu sunt complet gresite, dar care favorizeaza deciziile cu efecte negative pentru frumusete si sanatate. Iata ce obiceiuri te pot indeparta de o viata cu adevarat sanatoasa:
 
1. Numaratul caloriilor. In functie de inaltime, sex, greutate si nivel de activitate vei avea nevoie de un anumit numar de calorii pentru a te mentine in forma. Desi este adevarat ca daca vei consuma mai putine calorii decat ai nevoie vei slabi, un meniu sanatos nu se limiteaza la totalul de calorii. Daca te concentrezi numai pe acest criteriu ai putea rata vitamine si minerale importante pentru sanatate. Nu transforma mesele intr-un simplu joc al numerelor, ci calculeaza si ce obtii din fiecare alimemnt pe care il consumi. Creaza-ti un plan pentru un meniu variat, care sa-i furnizeze organismului nutrientii esentiali pentru multa energie si prevenirea imbolnavirilor.
 
2. Cinele copioase. De cate ori nu ai sarit peste micul dejun, ai mancat foarte putin la pranz si ai crezut ca este in regula sa recuperezi caloriile la ora cinei? Nu te ajuta deloc sa mananci foarte putin mai mult de jumatate din zi daca seara vei consuma alimente in exces. In acest mod nu numai ca vei favoriza ingrasarea, dar digestia va incepe dupa masa de seara si iti va fi foarte greu sa adormi. Nu-i furniza corpului o cantitate excesiva de alimente tocmai cand vrei sa te relaxezi si sa te odihnesti. Caloriile care nu vor fi prelucrate optim vor fi stocate sub forma de tesut adipos, iar rotunjimile inestetice isi vor face curand aparitia. Mai bine schimba scenariul si mananca mai mult la micul dejun pentru a avea multa energie toata ziua. La pranz alege proteine din carne slaba, alaturi de o salata de cruditati, iar seara mananca foarte usor.
 
3. Evitarea desertului. Nu inseamna ca trebuie sa mananci mult tort sau 3-4 prajituri, dar uneori iti poate fi foarte pofta de ceva dulce. Starea de sanatate se reflecta si la nivel emotional, iar daca simti ca vrei neaparat sa gusti dintr-o prajitura nu-ti refuza acest deliciu. Fii atenta la marimea portiei si nu te lasat dominata de pofta de dulce, dar da-ti permisiunea sa faci unele exceptii la nivel de saptamana fara sa te simti vinovata.
 
4. Inlocuirea meselor cu sucuri. Nu este neaparat gresit sa consumi sucuri de fructe si legume daca le prepari chiar tu, insa nu este recomandat sa inlocuiesti toate mesele cu sucuri. Vei rata continutul de fibre si alti nutrienti esentiali de care organismul tau are nevoie in fiecare zi. Incearca sa alegi smoothie-urile mai des pentru a preveni carenta de vitamine si minerale si adauga seminte de chia sau de in pentru o doza utila de grasimi sanatoase.
 
5. Comandarea unei salate de fiecare data. Nu comanzi decat salata cand mergi la restaurant? Poate pare cea mai buna optiune, dar daca alegi salata verde cu bucati de bacon, crutoane si un dressing cu multe grasimi si zahar nu vei obtine deloc avantaje. Analizeaza ingredientele salatelor din meniu si alege un dressing simplu din ulei de masline si otet balsamic.
 
6. Consumul excesiv de batoane. Este foarte simplu sa ai mereu batoane proteice sau de cereale la tine, fie in excursii, fie cand mergi la sala sau te grabesti spre serviciu, dar nu este indicat sa inlocuiesti mesele principale cu ajutorul lor. Chiar daca ambalajul sustine ca batonul respectiv poate asigura toti nutrientii de care ai nevoie sa stii ca nu este sanatos sa le utilizezi tot timpul. Mai bine taie legume seara pentru a le putea lua cu tine a doua zi si amesteca lapte de orez cu fulgi de ovaz si seminte de floarea soarelui. Nu ai nevoie numai de un baton, ci si de un gust aparte si diferite culori care te vor stimula sa alegi alimentatia sanatoasa. sursa: eva.ro
F.G.





Adauga un comentariu