News Flash:

Omniasig face economii serioase pe spinarea asiguratilor

16 Octombrie 2000
874 Vizualizari | 0 Comentarii
•Asiguratii care poseda autovehicule Daewoo, achizitionate cu plata in rate, pot avea numeroase suprize la plata despagubirilor In ultimii zece ani, concurenta pe piata asigurarilor a devenit extrem de mare, in conditiile in care potentialul oferit de populatia Romaniei este urias. Daca pana in 1989 functiona binecunoscutul ADAS, oferta de dupa 1990 a cunoscut o ampla diversificare, asiguratii putand alege cele mai bune oferte. In aceste conditii, unele firme de asigurare au adoptat mici trucuri, prin care suma platita drepte despagubire se poatereduce cat mai mult. Conditiile de asigurare trebuie citite foarte atent Una din cele mai importante asigurari care trebuie facute este cea a unui autovehicul. Multe societati de asigurare isi ofera serviciile si pentru autoturismele achizitionate in sistemul leasing. La incheierea unei polite de asigurare este foarte importanta, insa, citirea tuturor conditiilor impuse de contractul care trebuie semnat, deoarece acestea difera foarte mult de la o firma la alta. "O data cu contractul de asigurare, asiguratul trebuie sa ceara si conditiile de asigurare. Desi acestea trebuie citite cu cea mai mare grija, foarte putina lume le cere, actionand parca in virtutea inertiei. In primul rand, conteaza foarte mult ce riscuri sunt asigurate, precum si valoarea primei de asigurare. In cazul in care se scade sub o anumita limita, apar semne de indoiala cu privire la activitatea firmei respective", a declarat directorul filialei iesene a unei companii de asigurare - reasigurare. Exista si cazuri in care primele de asigurare sunt platite preferential, in sensul ca prioritate are asiguratul care plateste sume mai mari, avand un parc de masinii mai mare. Unele contracte prezinta insa numeroase deficiente, care au repercusiuni directe asupra nivelului despagubirii pe care o primeste un asigurat, in caz de accident. Dauna reprezinta un prejudiciu material (avarie, distrugere sau furt), pe care il sufera autovehiculul inaintea producerii evenimentuluii asigurat. Dauna poate fi de doua feluri, partiala, atunci cand, prin refacerea masinii, ea poate fi adusa in starea in care se afla inainte de accident, sau totala, cand autovehicului este furat sau distrus in proportie mai mare de 90%. In baza acestor daune, asiguratul primeste o despagubire, care consta in suma datorata de catre compania de asigurari, in urma producerii evenimentului asigurat. Avantajele si dezavantejele unei polite de asigurare a unui autovehicul se pot calcula in functie de conditiile impuse de contract, excluderile generale sau specifice pentru riscul de avarii, unde excluderea inseamna ca firma de asigurari este exceptata de la plata in cazuri unor evenimente trecute la acest capitol. Dezavantajele celui asigurat Analizarea concreta a unui contract de asigurare poate scoate la iveala numeroase dezavantaje pentru cel asigurat. Un astfel de contract este cel privind preluarea riscurilor de avarii si furt pentru automobilele Daewoo, achizitionate prin contracte de vanzare - cumparare cu plata in rate. In prezent, firma care asigura aceste masini este Omniasig, insa contractul prezinta numeroase deficiente. Astfel, la capitolul excluderi generale, "utilizarea autovehiculului pe drumuri interzise circulatiei publice, cu segmente de alunecari de teren sau a caror parcurgere necesita trecerea prin vadurile unor cursuri de apa", este exclusa de plata despagubirii. Un drum interzis circulatiei publice poate fi un drum forestier (pe care numerosi posesori de autovehicule il folosesc, atunci cand pleaca cu masina in concediu la munte) sau soselele care imprejmuiesc sediile unor anumite institutii (cum ar fi ambasadele). In cazul in care masina sufera o avarie pe astfel de drumuri, asiguratul nu va primi nici un fel de despagubire. Un alt punct se refera la "nerespectarea prevederilor regulamentare de ordine interioara ale asiguratului, persoana juridica, cu privire la plecarea in cursa, gararea / parcarea, intretinerea si repararea autovehiculului, de catre asiguratul insusi sau prepusii acestuia". In cazul in care asiguratul, persoana juridica, are un parc de masini numeros, in care este destul de greu de urmarit fiecare autovehicul in aceste situatii, asiguratul nu primeste despagubiri. Trebuie precizat ca alte companii de asigurari acorda despagubiri in asemenea cazuri, acest punct fiind o conditie restrictiva si limitativa, caci nu protejeaza patrimoniul asigurat. Tot in ceea ce priveste excluderile generale, mai exista o clauza care se refera la "incalcarea dispozitiilor legale in vigoare si/sau recomandarile producatorului privitoare la starea tehnica a autovehiculului, mai cu seama cele referitoare la gradul de uzura al anvelopelor, functionarea sistemului de franare, a mecanismului de directie si a instalatiei de iluminare - semnalizare". Accidentele produse din cauza pneurilor sunt printre cele mai intalnite, Omniasig neplatind insa despagubiri daca gradul acestora de uzura este mai mare de 2,5 milimetri. De altfel, Omniasig nu despagubeste nici un fel de pagube "produse pneurilor din orice cauza". Alte pagube ale masinii, produse tot din cauza pneurilor, se platesc. In acesta caz, Omniasig nu asigura intreaga masina, ci numai partea de pana la pneuri, fapt destul de ciudat, caci riscul cel mai mare este in ceea ce priveste pneurile. Poti pierde asigurarea chiar fara sa stii Trecand la excluderile speciale, la punctul 5.1.1. se precizeaza ca nu se platesc nici un fel de despagubiri in cazul in care soferul vinovat de producerea accidentului se afla in stare de ebrietate. In mod normal, acest paragraf ar trebui sa faca referire numai la persoanele fizice, asigurate direct. In cazul unor persoane juridice, cu un parc numeros de masini, societatea nu primeste despagubiri, chiar daca vinovat este un angajat. In plus, nu sunt despagubite nici daunele legate de coliziuni cu un vehicul feroviar, datorita nerespectarii normelor legale cu privire la trecerea la nivel cu calea ferata. Aici sunt daunele cele mai mari, lipsa despagubirilor nefiind, in acest caz, decat lipsa unei griji fata de asigurat. Trebuie precizat ca despagubiri de acest gen sunt acordate in intreaga lume. Un punct extrem de delicat se refera la neplata ratelor contractuale. "In caz de neplata la termenele scadente a ratelor primei de asigurare, contractul de asigurare isi suspenda automat efectele juridice, iar raspunderea Omniasig inceteaza, fara a fi necesara nici o instiintare din partea Omniasig. Omniasig nu datoreaza despagubiri pentru daune produse in perioada de suspendare". Cu alte cuvinte, poti pierde asigurarea, fara sa stii, chiar daca ai o restanta la plata. In mod normal, in cazul unei daune dupa neplata unor rate scadente, valoarea ratei se scade din valoarea daunei, polita nefiind anulata, cu pierderea totala a drepturilor banesti cuvenite. Asigurat fara voie la Omniasig Nu demult, Omniasig a preluat si asiguratii firmei Astra, pentru automobilele marca Daewoo achizitionate cu plata in rate. Cu toate acestea, asiguratii nu au fost instiintati ca lucreaza cu o alta firma, care are alte conditii in polita de asigurare. Au existat cazuri in care, dupa ce au avut daune, asiguratiii s-au prezentat la Astra, de unde au fost trimisi la Omniasig. O decizie unilaterala, care nu poate decat afecta interesele asiguratului, obligat practic sa preia din mers alte conditii de asigurare. In cazul in care un autovehicul este asigurat fara citirea cu atentie a acestor clauze, la producerea unei daune, despagubirea se reduce considerabil, in functie de punctele existente la excluderile generale si specifice, Omniasig facand, astfel, economii importante, pe spinarea clientilor. (ZDI) .
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1170 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012970 (s)