News Flash:

Omul care da caldura la 40 mii ieseni

17 Ianuarie 2009
1516 Vizualizari | 3 Comentarii
ing Ioan Hariton
• Iesenii sunt nevoiti sa stea in frig intrucat angajatii CET nu dispun de conditii adecvate atunci cand trebuie sa intervina pentru repornirea unor instalatii

Pentru aproximativ 40 mii de ieseni din zona Pacurari, incalzirea apartamentelor pe timpul noptii a ajuns sa semene cu o loterie, atat din cauza slabei calitati a serviciilor furnizorului de energie electrica, dar mai ales din cauza modului in care CET isi face treaba.

In conditiile in care, in aceasta zona, agentul termic este asigurat de doua cazane automatizate, orice intrerupere a curentului electric - fie aceasta de doar o secunda - provoaca oprirea instalatiilor CET. Prevazute cu protectii importante, cazanele necesita o repornire manuala, efectuata de un singur om: fochistul care deserveste zona. Lasat de sefi sa se descurce cum stie, acesta face kilometri intregi in fiecare noapte, motiv pentru care, de cele mai multe ori, are nevoie de trei-patru ore pentru a ajunge sa schimbe o siguranta.

"Cazanele automatizate beneficiaza de o supraveghere nepermanenta, asigurata de fochistul rondier. In fiecare noapte, acesta se deplaseaza la centralele din subordinea sa, parcurgand traseul Casa Tineretului - Liceul Negruzzi - Pojarniciei - Pacurari 19 - blocurile ANL din Pacurari", explica Ioan Hariton, seful Atelierului Centrale Termice din cadrul CET Iasi. Cum in noaptea de miercuri spre joi, cazanele s-au oprit dupa o banala pana de curent, iesenii au avut de asteptat cateva ore pana a-si vedea din nou caloriferele calde, intrucat angajatul CET are sarcina de a reveni la un punct de lucru din patru, in patru ore. "Fochistul a explicat in raportul pe care l-a intocmit ca a sosit in zona blocurile ANL aproape de miezul noptii, cand lucrurile decurgeau normal. El crede ca pana de curent s-a produs o ora mai tarziu. A remediat problema in jurul orei 4.20, recunoscand ca i-a luat mai mult timp pentru a reveni in zona intrucat a asteptat venirea primului autobuz RATP. Asta este situatia, pe noi nu ne anunta nimeni daca se intrerupe curentul", a mai precizat ing. Ioan Hariton. La randul sau, inginerul sef al CET Iasi a admis ca principalul factor care determina o reactie intarziata din partea celor pusi sa vegheze functionarea punctelor termice este reprezentat de disponibilizarile pe care institutia a fost constransa sa le faca. "La un moment dat existau cate cinci fochisti la un singur punct termic. Intre timp, s-a decis ca pentru reducerea cheltuielilor, sunt necesare disponibilizari. Acum, un fochist rondier are grija de zece puncte termice, asa ca va dati seama ca ii ia timp pana rezolva o problema", ne-a declarat Constantin Ciofu.

Masina de serviciu

Chiar daca este greu de atribuit cuiva vreo vina intr-o astfel de situatie, pana la urma cei care au de suferit sunt iesenii ramasi bransati la sistemul centralizat. Deocamdata, reprezentantii CET sustin ca singurul lucru pe care il pot face este sa-i asigure fochistului un autoturism. "Deja s-a vorbit cu cei din conducere sa i se permita sa foloseasca masina de serviciu, pentru a se deplasa mai rapid. Mai mult nu cred ca putem face. Doar sa ne rugam sa nu mai existe intreruperi de curent", a mai spus ing. Ioan Hariton.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

cineva  | #54097
Asa cum s-au pus cazane automatizate se poate pune si o sursa neintreruptibila (UPS) adecvata consumului pentru o ora.
Tomescu  | #54098
Inbunatatirea urmaririi functionarii centralelor, motulelor si punctelor termice este simpla , mai ales in conditiile dezvoltarii tehnologiei de comunicatii.
Cu o investitie de maxim 300 euro se poate implementa un sistem fezabil si rapid.
Si anume : se monteaza in fiecare punct controlat un sezizor de evenimente care transmite un simplu apel telefonic la operatorul de zona, acesta deplasindu-se la punctul cu probleme, fara a fi nevoit sa efectueze ronduri inutile.
Acest sistem se poate integra in sistemul general de montorizare a punctelor de lucru .
seicu  | #54099
dar de ce numai angajatii de la cet au vina ? Cei 40000 mii de ieseni de ce nu se iau si de EON ca din cauza lor se produc avariile?sa sune si sa vb acolo sa vada cu ce sictir li se raspunde asa ca ar trebui sa le multumiti la salariati ca se intervine si aveti caldura cand eon isi bate joc nu de 40000 mii de ieseni ci de tot judetul
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1424 (s) | 25 queries | Mysql time :0.020286 (s)