News Flash:

Operatorii de maxi-taxi cer despagubiri de doua milioane Euro

28 Februarie 2005
864 Vizualizari | 0 Comentarii
•Patronii firmelor de transport intentioneaza ca o prevedere de despagubire in cazul unor abuzuri ale municipalitatii sa fie mentionata in contractul pe care il vor incheia cu Regia Autonoma de Transport Public

Negocierile privind semnarea contractului de colaborare intre operatorii privati si Regia Autonoma de Transport Public (RATP) bat in continuare pasul pe loc. Desi forma contractului trebuia definitivata inca din urma cu doua saptamani, pentru a putea fi dezbatuta in sedinta Consiliului Local, negocierile s-au impotmolit cand au fost luate in discutie doua clauze ale contractului. RATP si societatile comerciale private de transport nu au cazut de acord cu privire la durata contractelor si, mai ales, la introducerea unei clauze pentru acordarea de despagubiri in cazul rezilierii contractului. Astfel, societatea comerciala Minibus SRL a cerut introducerea unei clauze care sa oblige plata a 2 milioane Euro daca vreuna din parti doreste sa intrerupa contractul fara motiv. Suma este considerata insa exagerata de catre sefii municipalitatii si conducerea RATP, fiind necesare acum noi intalniri de negociere. In privinta duratei contractului, lucrurile sunt aproape stabilite. Conform discutiilor, durata contractelor va fi diferentiata in functie de capacitatea si tipul mijloacelor de transport folosite de operator. Mai precis, contractul de colaborare in transportul cu autobuze va fi semnat pentru 8 ani, iar cel cu microbuze pentru cinci ani. In cadrul contractului, operatorii privati au scapat de obligatia de a cumpara 38 de autobuze, precum si de folosirea exclusiva a atelierelor si garajelor puse la dispozitie de RATP. Astfel, atat participarea cu autobuze, cat si serviciile RATP (service, spalatorie, garaje) vor fi optionale. Contractul intre operatorii privati si RATP intarzie astfel implementarea noului plan de transport adoptat de Consiliul Local inca de anul trecut. De fapt, planul de transport a ramas doar un proiect. La cinci luni de la adoptarea unui nou plan de transport, nimic nu a devenit realitate. Dispeceratul unic este inca in formare, microbuzele galbene sunt folosite tot de SC Autobuzul SA, iar licitatia pentru achizitionarea unor autobuze este abia la inceput.

Prima autorizatie de maxi-taxi suspendata

Primaria a suspendat prima autorizatie din acest an unui microbuz maxi-taxi. Victima controalelor primariei este microbuzul cu numarul de inmatriculare IS 08 RAR si circula pe traseul 109, cunoscut ca traseul 28 - Piata Alexandru cel Bun - Copou. Microbuzul, care apartine firmei Ralir Com SRL, nu va putea circula timp de 10 zile. Motivul suspendarii autorizatiei este sanctionarea firmei pentru nerespectarea traseului. In plus, patronul societatii comerciale a primit si o amenda de 100 milioane lei, pentru ca microbuzul continua sa circule, desi avea autorizatia suspendata.
Lucian SCHIOPU
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3281 (s) | 22 queries | Mysql time :0.198605 (s)