News Flash:

Opozitia a cantat ieri prohodul transportului local

22 Aprilie 2008
1450 Vizualizari | 2 Comentarii
• Criza financiara prin care trece Regia Autonoma de Transport Public Iasi a fost principalul subiect de discutie in sedinta de ieri a Consiliului Local • "In situatia data, transportul public va intra in faliment in maxim doi ani", a declarat consilierul PD-L Tiberiu Brailean • "La RATP a fost mai greu sa redresam unitatea din cauza operatorilor pirati de transport. Programul de redresare l-am facut cu BERD, iar cand va fi gata il vom pune pe masa Consiliului Local", a precizat Nichita • Studentii vor plati 12 lei pentru un abonament pe toate liniile RATP

Situatia Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi a reprezentat marul discordiei in cadrul sedintei de ieri a Consiliului Local Iasi. La sfarsitul anului trecut, Regia a inregistrat pierderi totale de peste 104 milioane lei, adica un sfert din bugetul local al municipiului pe 2007. In jur de jumatate din aceasta suma reprezinta datorii la bugetul de stat. RATP are datorii imense si catre bugetul local. Aici intra si ratele achitate de Consiliul Local in contul Regiei pentru autobuzele MAZ, impozitele pe cladiri sau mijloace auto. Criza este semnificativa, sumele datorate crescand de la o zi la alta prin calcularea de penalitati de intarziere. Reprezentantii primariei si ai RATP asteapta salvarea de la un consultant impus de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD). Acesta ar urma sa pregateasca, pana in vara, un plan de redresare economica pentru RATP. Consilierul local PD- L Tiberiu Brailean a tras un semnal de alarma in acest sens. "RATP a ajuns in situatia unui cvasifaliment. In ceea ce priveste bugetul de venituri si cheltuieli, ma asteptam sa gasesc surse de recuperare a datoriilor. Regia are o datorie istorica care este cauzata de neplata subventiilor de catre primarie. In situatia data, transportul public va intra in faliment in maxim doi ani", a declarat Brailean. In replica, primarul Gheorghe Nichita a subliniat faptul ca aceste probleme vor fi rezolvate cu ajutorul unui consultant BERD. "In acest mandat am avut doua unitati cu datorii istorice, CET si RATP. Am adus CET pe linia de plutire deoarece 90 la suta din datorii sunt rezolvate. La RATP a fost mai greu sa redresam unitatea din cauza operatorilor pirati de transport. Programul de redresare l-am facut cu BERD, iar cand va fi gata il vom pune pe masa Consiliului Local", a precizat Nichita.

Abonamente si pentru privati


Pe ordinea de zi au fost 37 de proiecte de hotarare care au fost aprobate in totalitate. Sesiunea de interpelari a fost animata de interventia consilierului Brailean, care a evidentiat ironic o interventie televizata a primarului. "Felicit prestatia primarului de la B1 TV: municipiul Iasi este un oras frumos", a spus Brailean. Raspunsul lui Nichita nu s-a lasat asteptat. "Ma bucur ca va dati seama in ce oras traiti", a replicat primarul. Nici consilierul PD- L Daniel Oajdea nu s-a lasat mai prejos si a acuzat faptul ca Unistil SRL nu elibereaza abonamente pe traseele de transport public. "Problema abonamentelor deocamdata nu poate fi rezolvata deoarece nu am incheiat un protocol cu Unistil. Nu ne putem permite acest lucru deoarece diferenta de bani trebuie acoperita de RATP", a precizat Maricel Gherca, director RATP. Si revendicarea studentilor a fost rezolvata. Astfel, CL a aprobat proiectul de acordare a unui abonament pe toate liniile la pretul de 60 lei. Abonamentul va fi sustinut de unitatile de invatamant superior din Iasi cu suma de 30 lei, primaria cu 18 lei, iar studentul 12 lei. Pentru a da curs acestei hotarari va fi incheiat un protocol intre primarie, unitatile de invatamant si RATP.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

vali  | #34105
regia inregistreaza pierderi pt ca soferii si vatmanii inregistreaza profit!!!biletul este 1,5 ron din care regia are 0,5.e greu sa nu ai datorii in aceste conditii!!!!
vasile  | #34106
BA, VOUA nu va e rusine, BA ?!
Iasul are transport in comun de rasul c.....i ...
Pe Copou sunt mijloace de transport unul dupa altul mergand cu toti calatorii pe scaune,sau chiar si cu scaune goale, iar pe Pacurari si alte zone se sta in statii cate 35-40 de minute ca sa vina gafaind cate un autobuz sau maxi arhi-arhipline .
Asteptati voturi, osanale pentru aceasta discriminare evidenta ? Nu mai zic de spatiile verzi inexistente, de trotuarele jalnice transformate in parcari, de blocajul de circulatie dintre Fundatie si AMRS, de furtul practicat de soferii vostri, etc.
Tot din Copou ati pus mijloace de transport catre toate zonele orasului, cu trasee lungi si continui, in timp ce toate celelalte trasee sunt fragmentate demential. De ce nu este vreun mijloc de transport din Pacurari care sa treaca pe la Casa de pensii, Palatul Jusritiei, Hala, bancile din zona, piata, etc?
Ei, Copou-ul e ,, fruntea ", restul trebuie sa faca ,, miscare " 1-2-3 statii pentru a ajunge in centrul orasului la institutii importante.
Si vreti sa scoateti bani tot de la cei ,, discriminati ` ?
NESIMTITILOR !!!!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1277 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012432 (s)