News Flash:

Orange si Volksbank, cele mai reclamate la Protectia Consumatorilor

30 August 2010
2900 Vizualizari | 0 Comentarii
Daniel Piftor
• In topul reclamatiilor facute de ieseni la Protectia Consumatorilor se afla bancile, in principal Volksbank, si firma de telefonie Orange • Numarul iesenilor care sunt nemultumiti de modul in care sunt tratati de banci este de aproximativ o suta • Iesenii care sunt interesati de modul in care se pot proteja impotriva practicilor abuzive ale bancilor pot citi, in randurile de mai jos, care le sunt drepturile si cum pot rezolva situatiile neplacute In topul reclamatiilor facute de ieseni la Protectia Consumatorilor se afla bancile. Nemultumirea clientilor institutiilor bancare se leaga direct de modificarile aduse de Ordonanta de Guvern 50/2010, care ofera posibilitatea consumatorilor de a se apara de unele practici incorecte si abuzive ale bancilor. Numarul reclamatiilor in ceea ce priveste relatia dintre clienti si banci este de aproximativ o suta, majoritatea fiind indreptate impotriva Volksbank. In topul primelor trei firme reclamate de ieseni se mai afla si firma de telefonie Orange. In acest caz, nemultumirea clientilor este legata de pierderea semnalului, in zone unde, in mod normal, se asigura acoperirea de catre companie. "In momentul de fata, cele mai multe reclamatii sunt venite pentru Volksbank. Consumatorii reclama faptul ca li s-a incasat un comision impotriva prevederilor OUG 50/2010. Ultima centralizare arata ca sunt numai putin de 88 de reclamatii", a explicat Daniel Piftor, directorul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Iasi. Trebuie mentionat si faptul ca banca a fost amendata de institutia de control. In cursul saptamanii trecute, comisarii au aplicat la fiecare dintre cele trei agentii din Iasi cate o amenda de 20 mii lei. Drepturilor consumatorilor In ceea ce priveste relatia clientilor cu bancile, OUG 50/2010 aduce o serie de drepturi foarte bine conturate. Astfel, conform legislatiei, comisionul de rambursare anticipata este de maxim unu la suta pentru credite cu dobanda fixa, iar in cazul creditelor cu dobanda variabila, nu se percepe comision de rambursare anticipata. Comisioanele aferente derularii contractului de credit se limiteaza la comisionul de administrare credit, comisionul de penalizare pentru intarzierea la plata, comisionul de rambursare anticipata, daca dobanda e fixa, comisionul unic pentru servicii prestate la cererea consumatorilor. Suplimentar, creditorul are dreptul sa perceapa doar comision de analiza dosar, dar numai in cazul in care se accepta creditarea, si un comision aferent costurilor cu asigurarea, doar pentru situatiile in care este prevazuta asigurarea, fiind excluse contractele de descoperire de cont, creditul de consum si nu numai. Ordonanta interzice si aplicarea unor comisioane pentru operatiuni cu numerar, pentru plata ratelor la credit sau tragerea transelor din credit. Banca trebuie sa prezinte consumatorului contractul de credit cu cel putin 15 zile inainte de semnare, iar consumatorul are dreptul de a renunta neconditionat, fara justificari, in termen de 14 zile de la semnarea contractului de credit. Ce se poate face La incheierea unui nou contract de credit, iesenii trebuie sa ceara un formular standard si sa verifice daca a fost completat cu toate informatiile privind costul creditului. De asemenea, se poate cere un exemplar al contractului de credit pentru a-l studia, in liniste, acasa, inainte de a semna. Pe langa faptul ca banca este obligata sa prezinte contractul cu cel putin 15 zile inainte de semnare, pentru orice derogare trebuie sa ceara acordul scris. Pentru contractele de credit existente, pot fi refuzate comisioanele pentru unele operatiuni cu numerar, pe care bancile le percep pentru plata ratelor, cum ar fi comisionul de plata a ratei in avans, comision pentru plata prin intermediar si nu numai. Consumatorii pot cere bancii sa stopeze incasarea comisioanelor aferente creditului care nu sunt prevazute in OUG 50/2010. "Bancile mai au timp sa modifice contractele de credit aflate in derulare pana la data de 21 septembrie", a completat directorul CJPC Iasi.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2540 (s) | 22 queries | Mysql time :0.136807 (s)