Vocea farmacistului

Organismul tau nu poate produce Omega 3. Iata care este doza zilnica pentru a ramane sanatos, dar si doza necesara in tratarea unor boli

Publicat: 08 oct. 2019
150 Vizite 0 Comentarii

Oamenii acorda multa atentie acizilor grasi omega-3 datorita beneficiilor lor pentru sanatate. Pestele gras, nucile si semintele sunt surse bogate in omega-3. Acizii grasi omega-3 sunt parti importante ale membranelor celulare ale corpului si ajuta la functionarea inimii, a plamanilor, a sistemului imunitar si a sistemului hormonal.

Exista trei tipuri de acizi grasi omega-3: acid docosahexaenoic (DHA), acid eicosapentaenoic (EPA), acid alfa-linolenic (ALA). Nivelurile DHA sunt deosebit de ridicate in ochi, creier si spermatozoizi. EPA poate avea anumite beneficii pentru reducerea inflamatiei. Corpul descompune ALA in EPA si DHA, dar rata de conversie este scazuta. Din acest motiv, oamenii ar trebui sa includa toate cele trei tipuri de omega-3 in dieta lor.

Pestii grasi au un continut ridicat de DHA si EPA. Sursele de plante au un nivel ridicat de ALA. Daca o persoana nu primeste suficient din fiecare tip de omega-3 din dieta sa, ar trebui sa ia in considerare luarea unui supliment. Aportul zilnic de omega-3 variaza in functie de factori precum varsta. Mai multe organizatii medicale au publicat linii directoare pentru aportul de omega-3, dar acestea variaza considerabil. Ca atare, nu exista nicio regula absoluta despre cat de mult omega-3 are nevoie de o persoana. Cercetarile sugereaza, totusi, ca diferite grupuri de persoane au nevoie de cantitati diferite, iar aporturile mai mari de omega-3 pot fi utile in cazul unor afectiuni de sanatate.

Un raport din 2008 recomanda barbatilor si femeilor sa obtina zilnic aproximativ 0,25 grame (g) de EPA plus DHA pentru a acoperi nevoile organismului. In ceea ce priveste necesarul zilnic de ALA, se recomandadar 1,6 g pentru barbati si 1,1 g pentru femei.

Sarcina, alaptarea si copiii. Femeile ar trebui sa adauge mai mult omega-3 in dieta lor atunci cand sunt gravide si alapteaza, dupa cum urmeaza:0,3 g de EPA plus DHA, dintre care cel putin 0,2 g ar trebui sa fie DHA; 1,4 g de ALA in timpul sarcinii si 1,3 g de ALA in timpul alaptarii.

Food and Drug Administration (FDA) recomanda femeilor care ar putea ramane insarcinate, celor care alapteaza si copiilor mici sa consume peste in fiecare saptamana. Femeile insarcinate si cele care alapteaza ar trebui sa consume intre 200 si 300 g peste cu constinut scazut de mercur – acizii grasi omega 3 din peste ajuta la cresterea si devoltarea sanatoasa a fatului. Copiii pana la un an trebuie sa consume 0,5 g ca omega-3 total. Laptele uman contine atat ALA, cat si DHA si EPA.

Omega-3 pentru sanatatea inimii. O revizuire cuprinzatoare din 2018 raporteaza ca omega-3 poate avea beneficii pentru boli de inima. Un studiu din 2002 publicat in revista Circulation a recomandat persoanelor cu afectiuni cardiovasculare sa consume aproximativ 1 g de EPA plus DHA pe zi, de preferinta din peste gras. Cu toate acestea, ei pot vorbi cu medicul despre administrarea suplimentelor. Cercetatorii au efectuat numeroase studii pentru a evalua efectele administrarii de suplimente omega-3 asupra bolilor de inima. Un studiu a constatat ca a existat o scadere modesta a mortalitatii la persoanele cu boli coronariene consacrate, precum si la cele cu insuficienta cardiaca. Cu toate acestea, rezultatele sunt amestecate. Un alt studiu mare a concluzionat ca suplimentele DHA si EPA pot avea un efect mic, la fel si ALA. Cercetari suplimentare sunt necesare.

Omega-3 pentru depresie. Unele studii au sugerat ca administrarea de suplimente omega-3 poate ajuta la ameliorarea simptomelor depresiei. Un studiu la scara mica care a inclus tineri cu simptome depresive a raportat ca un grup care a primit 1,4 g de DHA plus EPA in fiecare zi a inregistrat o ameliorare a depresiei comparativ cu grupul placebo, dupa 21 de zile.

Omega-3 pentru boala Alzheimer. Suplimentele Omega-3 pot avea, de asemenea, potential ca tratament viitor pentru boala Alzheimer. O revizuire din 2018 a descoperit ca omega-3 poate fi benefica in boala Alzheimer timpurie, atunci cand exista doar o usoara afectare a functiei creierului. Cu toate acestea, nu exista suficiente date pentru a sustine utilizarea suplimentelor omega-3 in cazuri mai avansate de boala Alzheimer.

Omega-3 pentru cancer. Multe studii au examinat efectele pozitive ale suplimentarii cu omega-3 asupra anumitor tipuri de cancer. Un studiu din 2017 a raportat ca combinarea suplimentelor de omega-3 si vitamina D a crescut moartea celulelor in anumite subtipuri de celule canceroase ale sanului. Intr-o revizuire a mai multor studii, cercetatorii au descoperit o legatura intre aportul mai mare de omega-3 si reducerea mortalitatii din cauza cancerului de prostata.



loading...

Adauga un comentariu
Anunturi bzi.ro Adauga anunt gratuit