Titlurile zilei

Oricând se poate întâmpla o tragedie! Concluzie halucinantă a celor de la CTP după accidentul din centrul Iașului. Două dintre cele trei sisteme de frânare ale tramvaiului s-au defectat pe loc după o coliziune ușoară! – FOTO/VIDEO

Publicat: 13 apr. 2021
Colaj cu poze de la accidentul în care au fost implicate un tramvai și cinci mașini
Verificarea tramvaiului implicat în accidentul din 17 martie 2021, în zona Hotelului "Europa", a luat sfârșit. Ancheta a durat aproximativ o lună, iar concluzia este aceeași cu primele ipoteze ale CTP

Concluzie halucinantă a celor de la CTP după mai multe săptămâni de la producerea accidentului din zona Hotel „Europa”. Specialiștii de la Compania de Transport Public au concluzionat că două dintre cele trei sisteme de frânare ale tramvaiului implicat în accident s-au defectat în urma unei coliziuni extrem de ușoare. Acum există o întrebare pe buzele tuturor: cât de sigure sunt tramvaiele din Iași dacă rămân fără frâne?

S-a terminat ancheta celor de la Compania de Transport Public (CTP) Iași, după accidentul din centru în care un tramvai a lovit în plin mai multe autoturisme. Specialiștii de la CTP au spus că totul s-a produs după ce două dintre sistemele de frânare ale tramvaiului s-au stricat după primul impact pe care acesta l-a avut cu un autoturism. Practic, din cele trei sisteme de frânare pe care tramvaiul le avea, două au cedat.

„Au fost finalizate cercetările privind cauzele ce au dus la producerea evenimentului de circulație din data de 16.03.2021, în care a fost implicat vagonul de tramvai cu număr de parc 112, respectiv numărul de înmatriculare IS 0354. Comisia tehnică a stabilit că, la plecarea pe traseu, tramvaiul era funcțional – toate mijloacele de transport care ies la stradă sunt verificate înainte privind starea tehnică.

În urma primului impact, cauzat de autoturismul care a intrat pe calea de rulare a tramvaielor fără a se asigura, a avut loc afectarea unui dispozitiv electric ce avea rolul de a asigura tensiunea de comandă a vagonului, implicit a două din cele trei sisteme de frânare ale vagonului de tramvai. Cel de-al treilea sistem de frânare a rămas acționat până la oprirea tramvaiului. Documentația întocmită de comisia tehnică a fost transmisă comisiei din cadrul Poliției Rutiere care se ocupă de caz, urmând ca aceasta să finalizeze dosarul de cercetare”, a declarat directorul CTP Iași, Cristian Stoica.

Dacă după o simplă tamponare un tramvai poate rămâne fără frâne, ne întrebăm dacă sunt călătorii și ceilalți participanți la trafic în siguranță.

Vatmanul a intrat în concediu după ce a fost implicat în accident

Conducerea CTP a hotărât ca vatmanul Crîșmăreanu să stea acasă câteva zile, pentru recuperare fizică și psihică, imediat după accident, chiar dacă acesta nu a necesitat investigații medicale. După câteva zile de recuperare primite din partea companiei, domnul Crîșmăreanu a solicitat 10 zile de concediu de odihnă. Și în prezent vatmanul se află în concediu de odihnă. Primele ipoteze ale conducerii CTP, la câteva ore după accident, au fost că există posibilitatea ca frânele să se fi defectat după primul impact.

„Nu se poate discuta cu vatmanul deocamdată. Acesta se află în concediu până la sfârșitul lunii aprilie 2021”, a precizat conducerea CTP.

Chiar dacă ancheta internă a CTP a fost finalizată, polițiștii ieșeni fac în continuare cercetările în cadrul dosarului penal deschis după producerea accidentului și urmează să se stabilească daca primul autoturism aflat pe linia de tramvai a intrat brusc în fața tramvaiului.

„În cadrul dosarului penal întocmit, cercetările continuă în vederea stabilirii întregii situații de fapt și luării măsurilor legale care se impun”, a declarat Anca Vîjiac, purtător de cuvânt IPJ Iași.

Momentul producerii accidentului

Vă reamintim că pe data de 16 martie 2021 s-a produs accidentul rutier ce ar fi putut avea urmări catastrofale. În zona fostului Hotel „Europa”, un tramvai a acroșat mai multe mașini care așteptau să vireze la stânga de pe linia de tramvai. Tramvaiul care se deplasa pe strada Anastasie Panu spre direcția Târgu Cucu a intrat în coliziune cu mai multe autoturisme.

Din fericire, impactul nu s-a soldat cu victime. Mașina de pe linia de tramvai care intenționa să vireze la stânga spre strada Palat a fost lovită în plin de tramvai, fiind prima mașină implicată în accident. Din primele declarații ale vatmanului, sistemul de frânare al tramvaiului s-a defectat. După impactul cu primul autoturism, tramvaiul a acroșat alte cinci mașini. Un singur autoturism aflat pe linia de tramvai a evitat impactul, fiind vorba despre un taximetru. În accidentul rutier a fost implicat și consilierul local PNL Ciprian Bostan. La fața locului s-au deplasat de urgență un echipaj medical de la Serviciul de Ambulanță Județean Iași și polițiștii rutieri.

Un carnagiu a fost provocat de un tramvai CTP, soldat cu morți și răniți

În urmă cu 10 ani a avut loc un accident similar în municipiul Iași. Pe data de 23 martie 2011, în zona Fundație, a avut loc un carnagiu rutier după ce tramvaiul a rămas fără frâne, după spusele vatmanului. Tramvaiul care se deplasa din zona Copou a acroșat mai multe mașini care așteptau la semafor. Accidentul s-a soldat cu un mort și trei răniți. Un bărbat în vârstă de 43 de ani, Dănuț Condurache, angajat al Penitenciarului Iași, care conducea mașina prinsă sub tramvai, a decedat pe loc.

Ceilalți trei răniți au fost transportați la Spitalul „Sf. Spiridon”, Iași. Potrivit reprezentanților CTP, ultima revizie a tramvaiului second hand, importat din Elveția, fabricat în anul 1973 și modernizat dupa ’90, a avut loc pe data de 9 martie 2011. Vatmanul care a produs accidentul avea 35 de ani și mai avusese antecedente: patru coliziuni în anii 2002, 2003 si 2008. Cristian Diaconu lucra la CTP din anul 1997.





Comentarii
  • Da, pai asa este la noi. Acei directori de la RATC care a fost falimentata stau linistiti in continuare directori la CTP! Esti promovat pentru nonperformanta, doar la Chirica si Primaria Iasi!
    Sa intelegem ca tramvaiului i au cedat doua sistene franare, INTREBAREA este, acesre sisteme le avea inainte de impact, inainte de iesirea din depou???? Cica au fost verificate, de catre cine, cata minciuna pot zuce cei de la CTP !
    Dar autobuzele tot asa sunt verificate cum sunt si tramvaiele??
    Vatmanul e in concediu si nu poate fi audiat, bravo Politia Romana, cineva face accident ca, de, franele nu mergeau, vatmanul stia asta de la plecarea din depou, dar asa e la CTP vrei sa muncesti iesi pe traseu; ce nebunie!
    Este strigator la cer ce se intampla la CTP, dar Chirica asa conduce de 10 ani Iasul!

  • Pe cine dracu prostiti mai jegosilor?? Care sisteme au cedat,frana electrica,patinele sau frana pe aer???? Nici un sistem nu are cum ceda dupa un impact ca acesta! Este o metoda de a- l scoate nevinobat pe adormitul de vatman!

  • De ce aceste studii nu le fac inainte de achizitia rablelor? Este normal sa aiba asa un verdict atata timp cat Chirica este implicat in afacerea achizitiilor misterioase. Dar la noi Parchetul doarme.

  • cand cumperi tramvai de acum 40 de ani,la ce te poti astepta.nu e preost ala care vinde,ci ala care cumpara.suntem in ue de mult,nimenu nu acceseaza fonduri europene,oare de ce???tara frumoasa,plina de hoti si excroci.

  • poate ar trebui verificat si telefonul vatmanului. omul vorbea la telefon in momentul accidentului si era mai atent la ce discuta decat la ce se intampla in trafic.

  • unde e rajucucu, ca era de partea soferilor cand a fost acest eveniment.
    sofericilor, mai lasati rablele acasa, nu va mai urcati pe linia mea de tramvai.
    v-ati luat toti cazane si mai stati si pe linia de tramvai.

  • A se (re)urmari filmul producerii accidentului:
    https://www.youtube.com/watch?v=TS_vsPWIXic&ab_channel=Digi24HD

    Tramvaiul cred ca putea frana si chiar posibil sa se fi putut opri inainte de a accidenta prima masina (daca ar fi redus viteza mai din spate cu ceva timp – vorba aceea a observat ca acel automobil s-a pozitionat incorect, trebuie sa dormi ca sa nu vezi doar) care s-a pozitionat neregulamentar. UDoar o expertiza tehnica din exterior poate demonstra mult mai bine decat ancheta interna a celor de la CTP Iasi, despre starea tehnica a tramvaiului.

    Cei pagubiti prin firmele de asigurari trebuie sa actioneze in judecata CTP Iasi si sa vina cu o expertiza tehnica valida care poate rasturna concluziile celor de la CTP Iasi.

    Daca sunt ii lasati sa scape cu basma curata si de aceasta data pe cei de la CTP, ca si in acel incident din 2011, astfel de incidente vor continua cu siguranta. Dorinta lor de a se spala pe maini si a pasa pisica e mare in astfel de situatii.

    Calitatea tuturor tramvaielor de la noi (niste fiare vechi cumparate la Second Hand din cimitirele din UE) da de gandit in caz de o coliziune usoara, daca acestora le cedeaza sistemul de franare. E si vina noastra a cetatenilor ca acceptam astfel de epave pe strazile orasului. Multi se mai bucura cand vad tramvaie asa zis noi, care de fapt sunt revopsite, in rest din punct de vedere tehnic sunt niste epave. Vreti tramvaie noi, iesiti in strada si cereti. Daca stati cu degetul in nas de fiecare data nu se va rezolva absolut nimic.

    E si normal ca dupa ce au retras tramvaiul la depozit il puteau aranja foarte bine astfel incat sa para ca vina nu a fost a lor. Tramvaiul trebuia retras din trafic dar in acelasi timp trebuia si sigilat, pana cand un reprezentat al organelor competente era de fata in momentul in care avea loc inspectia tehnica post accident. Se procedeaza asa? In Romania cred ca nu… Doar cand sunt victime, probabil si nici atunci.

    Revenind la evenimentul din 2011, de care BZI aminteste in articol, locul in care s-a produs accidentul trebuia inconjurat cu panouri pentru ca toti gura casca care erau pe margini sa nu mai admire cadravrul de sub tramvai. Un dobitoc atunci isi facea probleme si plangea ca i-a fost avariata masina, in loc sa fie multumit ca a scapat cu viata. A uitat ca RCA-ul sau un Casco daca ar fi avut l-ar fi despagubit.

    Iar voi astia de la BZI care va frecati atunci cu camerele in geamul Ambulantei sa vedeti daca mai respira acea femeie accidentata sunteti niste mari cretini. Asa va mai roteati si in jurul acelui cadru sectionat de sub tramvai de parca ati fi turnat un film atunci.

  • Va spun eu că e o mare bătaie de joc și multă mafie la ctp. Angajați băgați pe pile care se bucura la 100 Ron și un concediu medical,dar rupți in cur de foame. Aceiași trântori la birouri din anii 90. Atâta corupție eu nu am mai văzut va spune un fost angajat

  • @rajucucuu unde esti fraere. ai pierdut. Pariasem ca te urci in Piata Unirii pe statuie, in curul gol si strigi: Desteapta-te Romane. Pariul l-ai pierdut, spuneai ca vatmanul e de vina, nu soferimea .
    fraiere care esti. numai soferi de duminica pe linia tramvaiului.
    v-ati luat toate rable , fiare.

Adauga un comentariu