Actualitate

Oricine si-ar dori sa le aiba! Un iesean a dat pe spate vedetele cu aceste modele – FOTO

Publicat: 25 ian. 2015

@ Cei care au vazut creatiile sale au ramas muti de uimire @ Nimeni nu si-a imaginat ca pot fi realizate aceste modele intr-un timp atat de scurt @ A reusit in cateva luni, cu costuri minime, sa realizeze ceea ce marile companii fac in cativa ani @ Imediat ce a vazut ca ar putea crea o afacere in acest domeniu, a incercat sa caute finantare @ Insa nu a gasit niciun om de afaceri interesat de ideile lui

A realizat in cateva luni de zile ceea ce profesionistii fac in cativa ani. Desi avea nevoie de bani pentru a realiza modelele, nu a renuntat la idee si intr-un final a fost ajutat de 4 studenti pentru a finaliza proiectele. In momentul in care a incercat sa isi deschida o afacere in acest domeniu, s-a lovit de probleme. A incercat sa obtina finantare europeana, proiectul a fost aprobat, insa nu a mai gasit sprijin la niciun om de afaceri pentru a putea concretiza afacerea. Profesorul nu a renuntat la visul sau si sustine ca are in plan realizarea unor noi proiecte. „Anul acesta vreau sa creez un alt model si sper sa finalizez proiectul. Pana acum am facut cu cei 4 baieti de la Facultatea de Mecanica 3 modele foarte apreciate si care au presupus costuri minime”, a spus Gabriel Ursescu, profesor in cadrul Facultatii de Mecanica Iasi.

Masini ieftine si rapide

Pasiunea pentru motoare o are inca din copilarie. Tocmai de aceea a terminat studiile in domeniu si s-a specializat pe parcursul anilor, reusind sa creeze modele unice in lume. Dupa ce a invatat in facultate tot ce se poate despre motoare, s-a angajat la Institutul National de Turbomotoare, iar din anul 2004 lucreaza la Facultatea de Mecanica. Aici a pus in practica ceea ce a invatat, realizand niste modele de masini nemaivazute. Astfel, a creat modele ieftine, dar care sa fie rapide si sigure. Totul a inceput in urma cu 5 ani. „Am proiectat modelul in anul 2009, dupa un model britanic Lotus 7. Masina pe care am proiectat-o e unica. In lume, inca 37 de companii produc aceste modele Lotus. Mi-am zis: cat de greu poate fi sa faci asa ceva. Proiectul il aveam in minte de mai multi ani, dar l-am pus in aplicare cu ajutorul a 4 studenti inimosi de la Facultatea de Mecanica ce au contribuit cu bani, iar impreuna am creat modelele. Practic, proiectarea a inceput la sfarsitul lunii noiembrie, iar in iunie anul urmator au fost finalizate masinile. Aveam obiectul fizic si era primul in aceasta forma. Proiectul a fost finalizat in 5 oameni in numai cateva luni de zile. In mod normal, acestea se realizeaza in cativa ani. Au urmat si alte proiecte”, a spus profesorul Gabriel Ursescu.

Fabrica pentru masini tunate

Dupa ce modelele au fost create si apreciate, profesorul s-a gandit ca ar putea sa realizeze mai multe modele pentru a satisface nevoia clientilor de avea avea masini tunate. Astfel, a depus un proiect la Centrul Regional pentru Finantarea Investitiilor Rurale Iasi pentru a obtine banii necesari crearii unei fabrici unde sa se produca mai multe modele. Idei avea suficiente, insa avea nevoie de finantare. „M-am gandit ca daca acest proiect se poate face in 5 oameni, ar putea fi creata o industrie. De aceea mi-a venit ideea sa infiintez o mica fabrica unde sa creez aceste masini. Era vorba de dotarea unei intreprinderi care sa produca vehicule de nisa, nu de larg consum. Astfel, se crea un model pe luna, un numar limitat de masini. E greu sa concurezi cu marile companii de aceea doream o mica intreprindere. Era vorba de masini nu foarte scumpe, sub 30.000 de euro modelul, dar care erau performante. Sunt vehicule usoare, rapide. Greutatea totala a unui model este 700 de kilograme si are 110 cai putere”, a explicat profesorul. Proiectul in valoare de 200.000 de euro a fost selectat pentru finantare. Mai lipsea insa partea de cofinantare pe care trebuia sa o aiba profesorul. Pentru finalizarea fabricii, mai era nevoie de 60.000 de euro.

Oamenii de afaceri nu au fost interesati

Gabriel Ursescu a incercat sa gaseasca banii necesari pentru a crea fabrica, insa nu a avut succes. Daca initial totul era pus la punct si gasea banii pentru a finaliza proiectul cu fonduri europene, imediat dupa ce a venit criza financiara planurile sale au fost date peste cap. Astfel, s-a straduit sa gaseasca oameni de afaceri interesati sa investeasca in acest domeniu, insa nu a fost nimeni interesat. „Proiectul s-a aprobat, iar cand l-am depus aveam sustinerea unui prieten pentru partea de cofinantare. Acesta insa nu a mai putut sa ma ajute pentru ca a venit criza economica si nu a vrut sa riste cu acest proiect. Era nevoie de acesti bani pentru ca proiectul presupunea sa cumperi totul nou: hale, utilaje, sa angajezi 10 oameni. Am incercat sa gasesc sustinere financiara la oamenii de afaceri din Iasi, insa nimeni nu a fost interesat pentru ca, banuiesc, vroiau sa faca bani cat mai repede, sa isi dubleze suma investita chiar a doua zi. De aceea, am renuntat atunci la proiectul cu fonduri europene, insa nu am renuntat la idee”, a spus zambind profesorul.





Comentarii
    • Da nici nu cred ca e vorba de circulat cu ea pe strazi.. e doar de proiect.. daca te uiti atent in spatele scaunelor sunt doua bare curbate ( nu stiu cum se numesc ) care sunt mult mai jos decat capul soferului, ori alea au rolul de a forma un triunghi cu soseaua daca masina se rastoarna ca sa-i protejeze capatana celui ce conduce.. in cazul asta.. e cam nasol

      Trebuie sa recunosc ca munca lor e de apreciat, merita tot respectul si nu pot decat sa le doresc succes inainte…

      Chiar zilele trecute citeam despre foarte multe mari proiecte si compani care la inceput s-au lovit doar de probleme.. keep up the good work because sooner or later you are going to succeed.

  • Finantare nu o sa acorde nimeni pentru un proiect care nu are sanse din fasa. Genul de masina ‘proiectat” de domnul profesor se vinde de zeci de ani pe piata din UK(Marea Britanie) ca si kit care il poti face acasa in diverse moduri si sunt destule firme care sa produca asa ceva . Daca intradevar domnul profesor isi batea capul sa produca ceva nou si inovativ isi gasea mai usor sustinerea dar proiectele facute dealungul timpului de facultate de mecanica au fost doar niste replici low cost la masini din strainatate care nici macar nu respecta normele care le respecta cele din strainatate. E demn de admirat pasiunea lor dar degeaba incerci sa faci ceva cat timp este deja facut ! Multa bafta studentilor de la mecanica cu toate proiectele pe care le au .

Adauga un comentariu