Terapii alternative

Osteoartrita: ce activitati fizice vă protejeaza articulațiile

Publicat: 24 feb. 2021
durere genunchi
Accesibil tuturor, la toate vârstele, mersul pe jos menține corpul intr-o buna stare de functionare.

Pentru a ameliora articulațiile dureroase cauzate de osteoartrita, important este să te miști. Dacă activitățile fizice sunt toate preferabile unui stil de viață sedentar, unele sunt mai recomandate decât altele. Acestea sunt cele care fac ca corpul să funcționeze fără probleme.

Osteoartrita: ce activitati fizice vă protejeaza articulațiile

Activitatea fizică protejează articulațiile deoarece întărește mușchii.

„Articulațiile trebuie să fie stabile și pentru aceasta aveți nevoie de mușchi buni pentru a le susține”, precizează profesorul François Rannou, reumatolog la spitalul Cochin (Paris), potrivit Top Sante. A fi într-o formă fizică bună limitează, de asemenea, riscul de traume, cum ar fi entorse sau luxații, care apoi promovează osteoartrita. Mișcarea regulată ajută în cele din urmă la menținerea unei greutăți stabile. A fi supraponderal este deosebit de rău pentru articulațiile genunchiului.

„Pentru majoritatea dintre noi, este mai presus de toate o problemă de a lupta împotriva unui stil de viață sedentar”, explică profesorul Rannou. Stil de viață sedentar pe care pandemia de Covid-19 l-a întărit timp de un an, spre marea nenorocire a articulațiilor noastre.

Mersul tonifică corpul din cap până în picioare

Accesibil tuturor, la toate vârstele, mersul pe jos menține corpul intr-o buna stare de functionare. Stimulează mușchii, intensifică eliminarea toxinelor și, de asemenea, previne uzura țesuturilor articulare.

Mersul o jumătate de oră pe zi, într-un ritm alert, fără ritm excesiv, este suficient pentru a-ți construi picioarele. Oscilând brațele, lucrează și mușchii umerilor, brațelor și spatelui.

Ar trebui să faceți cel puțin 6000 de pași în fiecare zi, iar atingerea a 10.000 de pași este chiar mai bună. O plimbare de 30 de minute sau aproximativ 2,5 km corespunde a 4000 de trepte.

Ciclismul înmoaie genunchii

Mijloc de transport ideal în oraș și în mediul rural, ciclismul trebuie practicat fără moderație (dar cu cască!). Beneficiul său specific pentru sănătate: tonifică mușchii picioarelor și întărește ligamentele care devin astfel mai flexibile și, prin urmare, mai puțin predispuse la tendinite. Forța exercitată asupra articulațiilor, în special a genunchiului, este mult mai mică decât cea exercitată în timpul cursei. Bicicleta de exerciții este, de asemenea, o soluție foarte bună.

Înot muscular delicat

Este recomandat să mergeți la piscină o dată pe săptămână, datorită apei, toți mușchii și articulațiile corpului funcționează fără a fi traumatizate. Înotul este accesibil tuturor, indiferent de vârstă, greutate sau condiție fizică. Dacă locuiți lângă mare, profitați de ea imediat ce temperatura apei este suportabilă, deoarece apa de mare ameliorează și mai mult greutatea corpului.





Adauga un comentariu