Diete si regimuri

Pana la urma, ouăle sunt bune pentru sanatate?

Publicat: 24 sept. 2020
oua
Un avantaj pentru sănătate pentru unii și o potențială amenințare pentru alții, oul face obiectul unei dezbateri provocatoare

Pana la urma, ouăle sunt bune pentru sanatate? Un avantaj pentru sănătate pentru unii și o potențială amenințare pentru alții, oul face obiectul unei dezbateri provocatoare. Pot continua să îl mănânc fără să risc probleme cardiovasculare? Proteine ​​perfect echilibrate, antioxidanți, omega 3 și gust inconfundabil. Datorită conținutului ridicat de colesterol, acestea pot creste riscurile cardiovasculare. Deci, ar trebui să mâncăm omletele în continuare sau nu?

Pana la urma, ouăle sunt bune pentru sanatate? De ce da?

Potrivit unui studiu realizat în China între 2004 și 2008 și publicat de British Medical Journal, puteți continua să mâncați ouă. De ce? Pur și simplu pentru că consumul zilnic ar reduce riscul de boli cardiovasculare cu 18%. Mai mult, ar reduce si riscul de accident vascular cerebral cu 26% și cel de a suferi de boli cardiace ischemice (insuficiență cardiacă legată de arterele parțial blocate) cu 28%.

Și asta nu este tot. Potrivit unui alt studiu, publicat de American Journal of Clinical Nutrition în 2018, consumul a 12 ouă pe săptămână nu crește aceste riscuri la persoanele cu diabet de tip 2 sau pre-diabet.

„Dacă ouăle sunt bogate în colesterol dietetic, acest studiu susține cercetările existente care arată că consumul lor are un efect redus asupra nivelului de colesterol din sânge”, a explicat dr. Nick Fuller, autor al studiului.

Integrate într-o dietă sănătoasă (adică fără grăsimi saturate), ouăle și micronutrienții acestora ar putea chiar, potrivit expertului, să ajute la reglarea aportului de grăsimi și carbohidrați și să îmbunătățească sănătatea copiilor, vaselor de sânge sau inimii.

Pana la urma, ouăle sunt bune pentru sanatate? De ce nu?

Celebrul colesterol dietetic din gălbenușul de ou nu atrage, evident, pe toată lumea. Publicat în Journal of American Medical Association în martie 2019, unul dintre cele mai recente studii americane care există susține că consumul a 300 mg pe zi (un ou conține aproximativ 186) crește riscul de cancer cu 17% si cel de a dezvolta boli de inima.

O constatare care este dezbătută în Statele Unite, deoarece chiar și autorii cercetării recunosc limitele metodei lor, pe baza analizei alimentare ale celor 30.000 de participanți. Pe de altă parte, profesorul Andrew Mente, șeful programului de epidemiologie al Institutului de cercetare a sănătății populației, explică:

„Principala presupunere este că ouăle îți cresc colesterolul rău și cu cât mănânci mai multe, cu atât mai rău. Dar în apendicele studiului, există o notă care indică faptul că creșterea consumului de ouă este legată de o reducere a LDL, colesterolul rău. Se pare că există o contradicție cu rezultatele.”

Pe scurt, cel mai bine este totuși să mâncați ouă, dar cu măsură. Evitarea excesului este foarte importanta!





Adauga un comentariu