News Flash:

Panica si teroare in autobuze

19 Martie 2009
7446 Vizualizari | 24 Comentarii
Panica si teroare in autobuze
• Un fost angajat al firmei de transport Unistil acuza conducerea societatii ca pune in pericol siguranta si viata iesenilor care circula pe traseele din municipiu • "Cele mai multe masini sunt varza. Cand efectuam curse pe traseul 27 eram nevoit sa merg cu cheia de 13 in buzunar, iar la capatul fiecarei curse sa reglez franele", spune Constantin Matei • Vasile Puscasu, patronul Unistil, neaga toate acuzatiile si spune ca fostul sau angajat nu face altceva decat sa incerce sa scape de plata unor daune in valoare de 107 milioane lei vechi, survenite in urma producerii unui accident la Tomesti Societatea comerciala Unistil SRL, patronata de Vasile Puscasu si care face transport public in municipiul Iasi pe traseele 121, 27, 44, 6 si 29, pune zilnic in pericol siguranta si chiar viata iesenilor, dupa cum spune unul dintre fostii angajati ai societatii. Potrivit lui Constantin Matei, fost sofer la Unistil, multe din masinile firmei care circula pe strazile Iasului reprezinta adevarate bombe pe roti. "Am patit-o chiar pe pielea mea. Pe 10 ianuarie, cand efectuam o cursa pe traseul 29 cu masina 7010, din cauza defectiunilor la directie, am intrat cu masina in gardul unui cetatean din Tomesti. Aveam atunci peste 30 de calatori in autobuz, iar viteza era de cel mult 30 km la ora", a declarat Constantin Matei. Dupa cum spune fostul sofer de la Unistil, patronul societatii a incercat sa musamalizeze faptul ca masina avea defectiuni si l-a scos pe Matei vinovat de producerea accidentului. Dupa producerea accidentului, chiar soferul s-a bagat sub masina si a strans niste suruburi de la directie. Acelasi lucru l-a facut si mecanicul firmei care a venit la fata locului pentru a duce masina la garaj. "Intr-adevar, in procesul verbal intocmit de politie a fost stipulat faptul ca accidentul s-a produs din cauza neadaptarii vitezei la conditiile de drum acoperit cu polei. Chiar daca i-am spus politistului care a intocmit procesul verbal ca nu am fost eu vinovat de producerea accidentului, de frica sa nu am probleme cu patronul si sa raman fara locul de munca, pana la urma am semnat procesul verbal", a precizat Constantin Matei. Potrivit acestuia, masina 7010 nu este singura care are probleme tehnice si transporta calatori pe strazile Iasului. Cele mai multe masini au probleme si din cele peste 30 de masini care sunt la Unistil, Matei spune ca cel mult doua ar trece o verificare tehnica facuta la sange. "Numai pe traseul 121 sunt masini ceva mai bune, in rest sunt numai ciurucuri. Cand efectuam curse pe traseul 27 eram nevoit sa merg cu cheia de 13 in buzunar, iar la capatul fiecarei curse sa reglez franele", povesteste Matei. Dupa cum spune soferul, nu este singurul angajat de la Unistil care se intreaba la inceputul fiecarei curse daca va ajunge cu bine la capat. Teoretic, fiecarei masini care iese din garaj i se face revizia tehnica. "Din pacate, revizorul de la poarta de multe ori semneaza foaia de parcurs fara sa se uite macar la masina. Nu il invinovatesc pe el, pentru ca nu face altceva decat sa respecte niste ordine. Multi dintre colegii mei stiu ce se petrece in cadrul acestei firme, dar nu sunt multi cei care au curajul sa vorbeasca. Fiecare se teme pentru locul lui de munca. Poate ca daca nu ar fi avut loc acel accident, nici eu nu ma incumetam sa spun deschis in ce stare se afla masinile de la Unistil", a afirmat Constantin Matei. Bani din buzunarul soferului Accidentul de la Tomesti, produs, dupa cum spune Constantin Matei, din cauza defectiunilor la directia masinii, l-a costat pe acesta nu mai putin de 107 milioane lei vechi. La prima leafa dupa accident a fost surprins cand a vazut ca i se opreste din salariu. Pana acum i-au fost opriti 12,5 milioane lei vechi si in urma discutiilor avute cu patronul, Vasile Puscasu, acesta i-a transmis ca el a fost cel vinovat de producerea accidentului pentru ca s-a pierdut la volan si, prin urmare, va trebui sa plateasca atat reparatiile la masina, cat si la gardul distrus, in total 107 milioane lei. "Motivatia patronului este inacceptabila. Am carnet de conducere din 1971 si am lucrat numai pe masini de transport persoane. Nu sunt un incepator ca sa ma pierd la volan, la 300 de metri dupa plecarea din statie", a precizat Matei. Puscasu neaga toate acuzatiile Contactat telefonic, Vasile Puscasu, patronul Unistil SRL, neaga toate acuzatiile aduse de fostul sau angajat si sustine ca aceasta nu face altceva decat sa incerce sa scape de plata celor peste 100 milioane lei vechi. El spune ca soferul a recunoscut la politie ca accidentul s-a petrecut din vina sa si s-a angajat sa plateasca pagubele. Daca stia ca masina ar fi avut probleme tehnice, trebuia sa nu semneze procesul verbal. "Oricum, masina nu avea cum sa fie defecta, in conditiile in care dupa ce a daramat peste 4 metri de gard, a ajuns pe rotile ei la garaj, fara sa fie tractata de nimeni. Si acum este in garaj, pentru ca nu am reusit sa o reparam. Oricand o putem pune pe rampa pentru a face o revizie tehnica pentru a demonta acuzatiile aduse de acest sofer, care pana la urma va fi nevoit sa plateasca pagubele produse", a precizat Vasile Puscasu. Patronul firmei vasluiene neaga si acuzatiile aduse de Constantin Matei referitoare la starea deplorabila a masinilor din garajul Unistil, spunand ca toate masinile sunt in perfecta stare de functionare, cu reviziile facute la zi. "Cine credeti ca s-ar putea risca sa scoata la strada masini cu defectiuni la sistemul de franare sau la directie? Acest lucru ar insemna puscarie curata in cazul producerii unui accident", a replicat Puscasu. RATP nu poate face nimic Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sustin ca nu pot fi luate masuri in ceea ce priveste activitatea Unistil pentru ca este destul de greu sa se realizeze un control in trafic cu privire la starea tehnica a autobuzelor. Conform legislatiei, nu au dreptul sa iasa la traseu fara sa corespunda din punct de vedere tehnic si verificarile tehnice trebuie realizate periodic. "Defectiuni se pot intampla si in trafic, insa cu buna stiinta acestea nu au drept de circulatie. In cazul in care s-ar constata abateri repetate, s-ar putea ajunge si la rezilierea contractului cu respectivul operator", a explicat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (24)

Anonim  | #61971
e bataie de joc. primaria a spus ca sunt masini noi. de trei luni pe traseu sunt alte masini decat cele initiale. nu au scrise numerele vizibil.(traseu 44).oricum problema e la primarie iar ei fac legea. in alexandru au distrus transportul in comun
soferul  | #61972
acest sofer a mai lucrat si la RATP , de unde a fost dat afara pentru indisciplina . lua calatori in autobuz , incasa bani dar nu elibera bilet. Acum vad ca l-a luat de bun Puscasu . Asa-i trebuie daca angajeaza toti golanii
Anonim  | #61973
are dreptate soferul ,ar trebui sa fie sustinut si de colegii lui ,aceasta firma trebuie controlata
cracanel  | #61974
sa dispara din judet nenorocitul asta care s-a inbogatit pe spatele iesenilor cu rapenele alea de autobuze fara sa-si inoiasca flota de masini.ar trebui sa plateasca si protectorii lui,iasul nu are nevoie de rablele lui,soferu are dreptate si nu a declarat la politie ce s-a intimplat de frica sa nu ii eie carnetul pt ca avea defectiuni tehnice la mecanismul de directie fara ca acea masina sa aiba revizia tehnica la zi.
stef  | #61975
Asta e afacerea celor mai mari gropari ai acestui oras(Nikita&simirad)si de asta ratp nu poate face nimic! Puscasule- ia-ti gunoaile si mai dute la MARLAD si fa transport !
calator  | #61976
asa e
Scoate-ti toate masinile Unistil SRL
daniel  | #61977
DOMNULE PUSCASU,V-ATI UITAT LA PNEURILE CU CARE SUNT DOTATE AUTOBUZELE UNISTIL?SUNT VARZA,IAR POLITIA SE FACE CA NU VEDE, SAU POATE ASTEAPTA SA SE PRODUCA O TRAGEDIE.
reatepist  | #61978
de unde a aparut aceasta firma de isi permite sa puna in pericol siguranta calatorilor.soferul care a fost implicat in accident a lucrat multi ani la RATP si nu aavut asemenea probleme .dar cei de la UNISTIIL cumpara din afara autobuze cu 500 euro si ni le baga noua pe strazi si mai scot vinovat si soferul RUSINE.
un calator cu Unistil  | #61979
Din pacate soferul in cauza are perfecta dreptate....De ce nu se fac abonamente si la Unistil?
Viorel  | #61980
Vasluiu a ajuns sa faca transport la Iasi,halal primar de Dorohoi.Unistil a intrat in faliment din cauza tepelor numeroase.
Rul  | #61981
In autobuzele Unistil miroase a motorina, iar in partea din spate a acid de baterie. SUNT PERICOL PUBLIC!!!
calator.  | #61982
oricum se va musamaliza totul, dar calatorii stiu ca este adevarat. chiar acum 2 saptamani, pe traseul 27,in tatarasi dispecer, pasagerii au fost rugati sa coboare pentru ca autobuzul are o defectiune. soferul s-a trezit ca nu mai avea frane si era sa intre intr-un automobil oprit la trecere .
CIPRIAN  | #61983
DAR DE SOFERUL NEBUN DE PE TRASEUL 29 CARE INCHIDE USILE IN NAS CALATORILOR CARE FACE CE VREA EL PE TRASEU CARE INJURA SI BATE CALATORII, CARE ERA SA OMOARE UN OM INTR-O STATIE DEOARECE DESI L-A VAZUT CA E LA USA A INCHIS USA BRUSC SI A PLECAT DE ASTA CE SE MAI AUDE ASEMENEA SOFERI TREBUIESC DATI AFRA... DAR DIN CATE SE STIE ESTE UNUL DIN CEI MAI BUNI MECANICI SI IN PLUS A MAI LUCRAT SI LA PENITENCIAR CA GARDIAN .... DESI ARE FF MULTE RECLAMATII CONDUCEREA UNISTILL IL TINE BINEMERSI PANA CAND VA OMORA PE CINEVA CU ATITUDINEA SI OBOCEIURILE LUI DE SOFER..........SA NE CONDUCETI BINE SPRE CASA DOMNILOR DE LA UNISTIL...
gabi  | #61984
firma unistil isi bate joc de ieseni.ajung la serviciu in fiecare zi obosita, nervoasa si transpirata dupa 30-40 minute de asteptare in statie, dupa un traseu lung pe care il parcurg in picioare lipita de alti calatori pentru ca se incarca masina la maxim si fara bilet.as dori sa fie scoasa aceasta firma de pe traseul 18 sa putem calatori si noi civilizat .
fost angajat  | #61985
la unistil e o MARE MAFIE.puscasu un mafiot care isi bate joc de angajati le ia banii cica garantie si ii ameninta.daca esti patron te crezi tare?
nu mai lucrati la el sa vedem cine o sa ii conduca sicriele pe traseu.daca angajatii si calatorii de rind ar lua atitudine ar da faliment si o sa-si ia cadavrele sa se duca de unde a venit.o fi matei indisciplinat dar gunoaiele alea de autobuze ar trebui de mult topite.domnu primar daca citesti priveste in alte orase ce transport de calatori civilizat exista cu autobuze decente.
hmph  | #61986
Ciprian are mare dreptate, sunt femei care nici nu se urca in autobuzul respectiv cand vad soferul ala...injura calatorii, chiar si faza cu bataia e adevarata
calator  | #61987
Rusine sa va fie ..cu transportu vostru cu tot ..HUUUUU Unistilu !!!!!!!!!!!!!!
Calator  | #61988
Sa faca razie RAR ul ..sa opreasca autobuzele pe traseu si sa le faca inspectia..pentru ca se ia cu SPAGA ! .
Fost Angajat  | #61989
sa vina RAR ul pe capete sa le faca la autobuze inspectia de frane si directie
calator mirosind zilnic a motorina  | #61990
Acest patron se imbogateste pe spinarea iesenilor, niste rable de masini
sa-i fie rusine. Sa circule el si cu familia lui cu asa roabe in miros de motorina
Mai mult confort era pe timpul lui Ceausescu...nici la tara nu se poate circula cu asa autobuze
bataie de joc
florin  | #61991
sunt un fost angajat la Unistil srl ce se spune de aceasta firma ....multa lume se plange de aceasta firma si are dreptate ce se intampla la aceasta firma se dau penalizari fara motiv...ti se opreste din salariu au fost angajati care au luat 30 de ron lichidare.au controlori cae ei nu vin sa controleze calatorii sa vada daca au bilet ei vin ca sa ia bani taxatorului...noi din cauza asta furam ca sa ne scoatem penalizarile care ni se dadeau aiurea ...te trezeai la salar ca ai 35% penalizare au fost cazuri cand l-i s-a blocat salariul la colegi din cauza unui singur controlor care baga din burta ca sa le ia banii la salariattii pe care ii are sc unistil srl...vedeti ce faceti cu firma asta ...matei constantin are dreptate masina 7010 era dezastru nu avea frani deloc si a ramas fara directie ....sa se verifice ca la majoritatea masinilor capetele de bara sunt sudate...si mult mai mute situatii grave sunt...
Otobel  | #61992
Ce numar are autobuzul cu soferul zurliu de pe 29?
un cetatean  | #61993
Ce-ar fi sa facem si noi ceva pt ca acest MARLADEAN sa dispara din oras. Sa nu-i mai folosim serviciile si sa plece de buna voie. Eu unu merg frecvent din CUG in Dacia. Ar trebui sa merg cu 44 dar prefer sa ajung cu 5 min mai tarziu si sa folosesc serviciile RATP. Face-ti va rog o comparatie intre autobuzele RATP si cele de la unistil. Cat de curate sunt cele albastre si cat de jegoase sunt restul...Ti-e scarba sa urci in ele iti vine sa vomiti de cum pui piciorul pe prima treapta. Afara cu ei din oras ne-am saturat sa ne polueze orasul. Cred ca ati observat ce fum negru scot si cat de incet se misca
sofer uistil  | #61994
are dreptate acest sofer dar nu putem vorbi ca ne lasa fara loc de munca
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3277 (s) | 25 queries | Mysql time :0.188953 (s)