News Flash:

Parazitii bugetului

30 Decembrie 2001
1306 Vizualizari | 0 Comentarii
•Doua regii locale, care merg cel mai prost, au primit impreuna de la buget 70 de miliarde lei

Municipalitatea a debutat in actiunea de gestionare a banilor iesenilor cu o risipa crasa, aruncand banii pe cele mai injurate regii de catre contribuabilii ieseni. RATC a primit 57 de miliarde alocatii bugetare, pentru a-si intretine in continuare industria second-hand, in conditiile concurentei firmelor de maxi-taxi. Potrivit statisticilor, numai 50% dintre calatori folosesc mijloacele de transport in comun ale RATC, cealalta jumatate folosindu-se de masinile maxi-taxi, care sunt mult mai rapide si mai confortabile decat autobuzele second-hand ale lui Garlea. Mai mult, aceasta regie a mai primit in plus, cadou din partea primarului, inca 3 miliarde lei pe luna, pentru intretinerea iluminatului stradal, serviciu care era inainte asigurat de CONEL. "Primaria cheltuia inainte cate 3 miliarde de lei pe luna pentru iluminatul stradal. Eu am cerut celor de la CONEL sa-mi aduca becurile sparte sau arse, dar au refuzat, deci mare parte din bani ii plateam aiurea", a declarat Simirad.
Automacaralele lui Garlea care asigurau intretinerea retelelor electrice de la care se alimenteaza tramvaiele si troleibuzele vor trebui sa aiba grija si de becurile sparte de pe stalpi. Daca o interventie la una dintre retelele electrice ale RATC dura cel putin doua ore, munca la iluminatul public va fi cu siguranta prea mult pentru angajatii RATC. Prin decizia de a-l face pe Garlea responsabil cu iluminatul public, Simirad s-a folosit de fapt de un tertip de a mai da niste bani cu titlu gratuit la RATC. Protectia de care se sprijina aceasta regie din partea lui Simirad a culminat anul acesta cu conditiile grele impuse operatorilor de maxi-taxi, trasee nerentabile impuse si taxe usturatoare pentru concesionarea traseelor.
In ceea ce priveste CITADIN, huzureala fara nici o grija pe banii contribuabililor i-a fost asigurata de Simirad, prin alungarea din oras a firmei ROSAL, care avea tarife mult mai mici pentru Serviciul de Salubrizare al orasului. "Simirad este hotarat sa omoare concurenta in domeniul transportului in comun si al salubritatii", a declarat consilierul liberal Dan Carlan.
Simirad este ferm decis sa protejeze aceasta directie pana la sfarsitul mandatului sau. "Nu voi privatiza matura si farasul cat voi fi primar", a promis primarul.
Pentru a proteja in continuare Dierctia de Salubritate, Simirad s-a folosit de o stratagema. A despartit Citadin in doua, infiintand Salubris, unde a fost numit director Dorinel Zeciu, fost director adjunct la CITADIN. Aceasta directie va beneficia separat de subventii din partea municipalitatii. La prima votare de buget, CITADIN a primit 10 miliarde lei pentru intretinerea parcului auto. Motivul pentru care CITADIN a cerut bani de la buget este de-a dreptul amuzant. "O parte din mijloacele de transport prezinta uzuri la motoare, pompe de injectie, uzura ce necesita un consum suplimentar de carburanti si lubrefianti, iar din cauza lipsei de mijloace financiare, necesita improvizatii", a declarat Violeta Canila, director la CITADIN.
Este absurd sa ceri 10 miliarde de lei doar pentru ca masinile se mai defecteaza, tinand cont ca celelalte directii din subordinea Primariei si majoritatea intreprinderilor de stat sunt in aceeasi situatie si nu au avut tupeul sa ceara bani cu aceasta destinatie.
Constantin MAZILU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1239 (s) | 22 queries | Mysql time :0.015219 (s)