News Flash:

Parfum de epoca in depourile CFR din Iasi

30 Iulie 2006
569 Vizualizari | 0 Comentarii
•Regionala Iasi a avut pana anul trecut un tren de epoca remorcat de o locomotiva cu abur

Pana anul trecut, cei curiosi sa vada cum este sa calatoresti cu un tren de epoca remorcat de o locomotiva cu abur puteau sa faca acest lucru numai la aniversari. Locomotiva trenului dateaza tocmai din 1933 si a fost fabricata la una dintre uzinele din Resita. Dotat cu patru vagoane, un vagon salon, unul de clasa intai, unul de clasa a doua si un vagon pentru bagaje, trenul circula cu ocazia diverselor aniversari. De exemplu, pe data de 1 iunie 1995, trenul a circulat cu ocazia aniversarii a 125 de ani de la inaugurarea caii ferate Pascani-Iasi. Pe raza Iasi, ultima oara cand acest tren a circulat a fost in 1999, cand s-au aniversat 90 de ani de la infiintarea caii ferate Moldovita. Vagoanele au fost restaurate odata cu sarbatorirea acestui eveniment numindu-se ulterior vagoane Moldovita. In prezent, trenul de epoca si locomotiva se afla in proprietatea Societatii de Turism Feroviar (SFT). Trenul este folosit acum in turism si poate fi inchiriat pentru ruta Bucuresti-Baneasa. La noi in tara primele motoare cu abur au fost aduse in 1869, cand s-a infiintat si prima linie ferata pe ruta Bucuresti-Giurgiu. Locomotivele au fost aduse din Marea Britanie, construite de Canada Works. In 1886, au fost aduse din Germania primele locomotive de mare viteza. La Iasi, abia in iulie 1882 au fost aduse patru locomotive de acest fel. In tara, astfel de motoare cu abur au inceput sa se construiasca din 1926 la uzinele din Resita si Malaxa din Bucuresti. Pana in 1890, locomotivele erau si denumite in afara de numarul de serie pe care il aveau. Ca de exemplu, aveau nume de genul :"Tighina", "Corbul", "Mihai Bravu", "Mihaileni". Astazi, doar doua locomotive mai exista pe raza Regionalei Iasi, dar fiind foarte vechi nu au mai fost puse in circulatie. Sunt deja trecute in proprietatea SFT, dar investitiile sunt mult prea mari pentru a fi restaurate. Locomotiva cu abur a constituit o mare atractie pentru englezi care veneau in special pentru calatoriile cu aceste trenuri remorcate de motoarele cu abur.
Andra NICULAITA
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3900 (s) | 22 queries | Mysql time :0.270339 (s)