News Flash:

Pasaje subterane si parcari supraetajate in centrul orasului

15 Ianuarie 2007
4101 Vizualizari | 7 Comentarii
Mihai Chirica
• In baza studiului de circulatie, realizat de o firma privata, primaria pregateste transformari importante pentru imbunatatirea traficului


Pentru acest an, municipalitatea anunta transformarea radicala a circulatiei rutiere din oras. Dupa realizarea unui voluminos studiu de circulatie, primaria sustine ca are solutii pentru a imbunatati traficul, de la refacerea tramei stradale (structura morfologica si organizarea stradala - n.r.) pe unele artere pana la schimbarea reglementarilor pentru unele strazi sau crearea de noi locuri de parcare. Municipalitatea va pregati un program de semaforizare a intersectiilor. Fata de cele actuale vor mai fi semaforizate inca 40 noi intersectii. Pe de alta parte se vor reanaliza amplasamentele indicatoarelor rutiere. Numai in centru, primaria va schimba 2.600 de indicatoare rutiere, locatiile lor fiind alese dupa identificarea celei mai bune vizibilitati. Practic, primaria vrea sa inlocuiasca indicatoarele din dosul stalpilor sau din coroanele copacilor. De asemenea, vor fi schimbate si imbogatite panourile de orientare pentru persoanele in tranzit. Municipalitatea promite ca in viitor, calatorii prin Iasi vor putea afla foarte usor traseul de iesire catre alte localitati. O alta modificare vizeaza marcajele rutiere de pe strazi. De anul acesta, pentru marcaje rutiere va fi rezervata doar culoarea alba, marcajele galbene fiind pastrate pentru presemnalizari sau identificarea pe carosabil a statiilor de autobuz. Principala transformare radicala emisa de studiu nu va fi aplicata inca de primarie. Firma Consilier Construct, care a realizat studiul de circulatie, a propus infiintarea unei retele de sensuri unice in centrul orasului. Numai ca primaria nu a fost multumita de fundamentarea practica a acestei decizii, in unele puncte, sensurile unice fiind imposibil de realizat. "Toate elementele studiului au fost analizate si o parte dintre ele vor intra in efectivitate. Nu suntem inca multumit de analiza sensurilor unice din zona centrala, si de aceea nu va fi inca aplicata. In rest, avem o serie intreaga de masuri pe care le vom aplica in acest an pe baza studiului de circulatie", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei.

Un punct important in planul pentru anul acesta il reprezinta noile locuri de parcare. Edilii doresc ca din banii bugetului local sa ridice o parcare multietajata pe strada Agatha Barsescu, in spatele Palatului Roznovanu. Aceasta parcare moderna va putea gazdui 400 de masini, ridicate la nivelele superioare cu liftul. Investitia este estimata de primarie la costuri impresionante, mai precis 8 milioane Euro. De asemenea, in cadrul planului de parcari, edilii doresc initierea unor parteneriate cu firme private, care sa construiasca si sa gestioneze parcari subterane langa Starea Civila sau in parcul de la statuia Independentei.



Pasaje subterane

In proiectele primariei se regasesc insa documentatiile pentru o radicala transformare a circulatiei. "Vom demara in acest an un studiu pentru determinarea unor solutii pentru traversari subterane in intersectii aglomerate", a mai spus Mihai Chirica. Deocamdata se are in vedere intersectia din Piata Eminescu, unde se preconiza o solutie de traversare subterana pe relatia Independentei - strada Pacurari, traseul Muzicescu - Copou fiind pastrat la suprafata. De asemenea, o alta varianta de transformare radicala este intersectia strazii Arcu, in dreptul blocului Tarom. Solutia analizata de specialisti este ca tramvaiul sa treaca printr-un pasaj subteran, legatura strazii Muzicescu - Gandu sa fie pastrata la suprafata.



pasaje subterane
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (7)

Ioana  | #5144
Pentru alte zone inafara centrului orasului s-a propus ceva sau ramane si se agraveaza situatia existenta cu aglomeratie si lipsa locurilor de parcare?
Toma  | #5145
Parcare supraetajata in Romanica... as vrea sa traiesc sa o vad intai; apoi as vrea sa vad cine o va mai folosi dupa ce se va defecta liftul si o sa ramana masinile cocotate ca`n copac...
pop  | #5146
In dreptul blocului Tarom trecere subterana a tranvaielor este o aberatie. Dar daca au spus "specialistii " ?
iesean  | #5147
Da cine cred ei ca se duce sa parcheze masina in spatele Palatului Roznovanu? Bani aruncati pe apa sambetei? De ce nu s-a impus o astfel de parcare celor care au extins Magaziunul Universal Moldova? Dvs. credeti ca cei care vin cu masini luxoase or sa mearga prin gang, taraind sacosele sau bagajele dupa ei din diverese locatii de prin targ? Cand a fost realizat noul sediu Romtelecom de ce nu li s-a impus acestora realizare unei parcari subterane? Nu mai spun de alte locatii in care diverse firme au obtinut terenuri pt desfas. activit. si blocheza circulatia (a se vedea Pizzeria Domneasca de pe strada Palat)
cornelius  | #5148
Domnilor din Primarie, adica BUGETARI, n-ar fi mai bine sa vedeti si analizati cu simt si bun simt ce faceti cu banul PUBLIC ? Chiar nu sant solutii mai putin costisitoare ? Se poate face ceva cu SENSUL UNIC , cu SEMAFORIZAREA unor intersectii, cu SEMAQFOARELE DEJA EXISTENTE si care merg ca dracu`. Mai ganditi-va ce faceti cu banul public.
alte propuneri  | #5149
o parcare supraetajata la ieshirea din iashi, daca se poate pe cel putzin 30 de etaje, semafoare unde nu sunt intersectzii (ca sa ne obishnuim cu ele), parcari pe marginea drumului in panta de 45% shi mutarea traficului pietonal in subteran, ca sa largim strazile
fzerf  | #5150
Cred ca ar trebui cumva stimulat mersul cu bicicleta si nu aglomeratia infernala sau ar trebui macar sa se dea o sansa acestui mijloc de transport ieftin nepoluant si sanatos. Eu personal nu prea indraznesc sa ies cu bicicleta sa merg undeva decat dimineata foarte devreme sau duminica ca in rest fie nu poti respira fie esti claxonat de cele mai multe ori doar profilactic de majoritatea idiotilor de soferi. Desigur este nepractic iarna dar pentru iarna lasam aceste tramvaie foarte scumpe si nesigure tehnic. Cred totusi ca reasfaltarea majoritatii strazilor din iasi este necesara. Dar raman la ideea ca una din sansele care ar trebui acordate este sa poti merge cu bicicleta - benzi separate, educatia soferilor et c. DEsigur sunt de acord ca trebuie si parcari sub supra terane.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1380 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018830 (s)

loading...