National

Patriarhul Daniel, despre ora de religie

Publicat: 22 sept. 2015
1

Finalitatea actului educational la nivelul orei de Religie si al catehezei parohiale vizeaza modelarea copilului si a tanarului intr-un om credincios, iubitor de Hristos si de Biserica, un om capabil de dialog si cooperare in familie si societate, considera Patriarhul Daniel. „Prin urmare, educatia crestina a copiilor si tinerilor nu trebuie limitata la transmiterea de informatii intelectuale, ci va urmari, in special, formarea moral-spirituala a copiilor si a tinerilor, modelarea caracterului si a personalitatii lor in acord cu idealul Evangheliei iubirii Lui Hristos si cu lumina vietii spirituale a Bisericii. Cu alte cuvinte, tinta finala a educatiei religios-morale trebuie sa fie cresterea duhovniceasca a copiilor si a tinerilor in iubirea fata de Dumnezeu si de semeni, in special prin implicarea lor atat in viata liturgica a Bisericii, cat si in activitatile culturale si social-filantropice ale comunitatii parohiale”, afirma intaistatatorul BOR.

Vezi si RUSINE! Romanii mor de foame, Patriarhul Daniel primeste salariu de nabab

In opinia patriarhului, „acest demers presupune o cooperare mai intensa intre profesorul de Religie si catehetul parohial, o implicare a ambilor factori educationali in procesul de crestere spirituala a copiilor si tinerilor”, in acest sens impunandu-se „si o regandire a rolului si vocatiei profesorului de Religie si a catehetului in actul educational”. Intrucat invatamantul din tara noastra se afla intr-o continua stare de reformare si tranzitie, trebuie accentuata nu doar latura pur informativa a procesului educational, ci si dimensiunea formativa a elevului, este de parere patriarhul. „De aceea, cunoasterea intelectuala despre Dumnezeu trebuie insotita de cunoasterea lui Dumnezeu prin trairea credintei ca participare activa la dumnezeiasca Liturghie si la celelalte slujbe ale Bisericii. Privarea copiilor si a tinerilor de experienta comunional-liturgica a Bisericii pe termen lung poate conduce la indiferenta si instrainarea lor de experienta vie a Bisericii si de latura formativ-duhovniceasca, cu grave consecinte pentru viata lor spirituala. Ori tocmai formarea spirituala da sens vietii lor in familie si in societate, dar si orientarii lor spre iubirea eterna a lui Dumnezeu, a Preasfintei Treimi”, subliniaza Patriarhul Daniel, potrivit Biroului de presa al Patriarhiei Romane.





Adauga un comentariu