News Flash:

Patru locomotive de muzeu ruginesc in depoul Iasi

14 Martie 2005
1065 Vizualizari | 0 Comentarii
•Restaurarea locomotivelor vechi, pentru circulatia in scop turistic, costa o intreaga avere •O astfel de afacere nu aduce profit, deoarece costurile de renovare sunt aproape de cele cu care se pot vinde locomotivele dupa procesul de restaurare Adevarate piese de muzeu, locomotivele cu abur au cazut si ele victime perioadei de tranzitie, unele dintre ele ajungand la fier vechi. La Iasi au existat 20 de astfel de locomotive, in prezent existand 4 locomotive cu abur in depoul de la Iasi, restul fiind casate ca fier vechi, iar o parte sunt depuse la diferite muzee din tara. Doua astfel de locomotive se afla in patrimoniul Societatii Feroviare de Turism (SFT), sucursala Iasi. O parte dintre aceste locomotive stau in paragina, Ministerul Culturii si Cultelor neavand banii necesari restaurarii lor. "Au existat solicitari pentru ca un astfel de tren sa circule in zona Moldovei, dar costurile de transport s-au dovedit a fi prea mari si nu s-a putut gasi o solutie", a declarat Sorin Flutur, director la SFT Iasi. Costul restaurarii unei astfel de locomotive se ridica la 100 mii Euro, iar valoarea unei astfel de locomotive dupa restaurare este de aproximativ 140-150 mii Euro. La fier vechi o astfel de locomotiva ajunge la aproximativ 45 de milioane de lei, dar pretul scade mult tinand cont de faptul ca locomotiva trebuie dezmembrata pentru a fi topita. Prin lege, la momentul actual este interzisa exportarea acestor locomotive, ele fiind considerate patrimoniul national. La Iasi, in momentul de fata, nu exista o fabrica specializata in restaurarea de locomotive. Intr-o vreme s-a ocupat de restaurare SC Nicolina SA, dar acum pentru a fi restaurate aceste locomotive trebuie trimise la Sibiu. Din cele doua locomotive aflate in patrimoniul SFT doar una este in stare de functionare. Este vorba de locomotiva care tracteaza trenul Moldovita. Acest tren este compus din patru vagoane: un vagon compartimentat special pentru transportul de marfa voluminoasa, cu incalzire cu soba si dotat cu bar, un vagon de clasa intai ce are o capacitate de 12 locuri, un vagon de clasa a doua ce are o capacitate de 24 de locuri si un vagon salon cu o capacitate de 15 locuri. Aceasta garnitura se afla in momentul de fata la Bucuresti, la Iasi neexistand conditii de pastrare si securitate. Au existat cereri pentru ca trenul sa circule in regiunea Moldovei, dar costul pentru aducerea lui de la Bucuresti s-a dovedit a fi prea mare. Dragos LICA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1291 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012536 (s)