Actualitate

Patru miliarde de euro pentru autostrada Iasi – Targu Mures. Lucrarile insa mai asteapta

Publicat: 10 mai 2015
1

@ Autostrada Iasi – Targu Mures a fost inclusa in proiectul masterplanului general de transport al Romaniei ce va ajunge din nou pe masa Comisiei Europene @ Costurile proiectului ar urma sa fie de circa patru miliarde de euro @ Toate aceste proiecte ar urma sa inceapa insa abia din 2017, daca se vor gasi fonduri

Autostrada Iasi – Targu Mures a ajuns sa coste cu peste doua miliarde de euro mai putin in doar cativa ani de zile. Ultimele modificari facute de Ministerul Transporturilor in masterplanul general au facut ca autoruta Est-Vest sa fie prinsa in prioritatile Executivului, costurile totale fiind estimate la circa 4 miliarde de euro. In urma cu mai multi ani, in timpul guvernarii Tariceanu, costurile la acest proiect au fost estimate la 6,4 miliarde euro, iar totul a intrat in impas. Sectorul de drum Targu Neamt – Pascani – Targu Frumos – Iasi – Ungheni, cu o lungime de 135 kilometri, a fost estimat la 1,12 miliarde euro, cu un cost mediu de 8,37 milioane euro pe kilometru. Acest sector a fost impartit in alte opt mai mici: Targu Neamt – Petricani (16 kilometri) cu un cost de 216 milioane euro, Petricani – intersectie DN 2 (13,8 kilometri – 82,2 milioane euro), intersectie DN2 – Stolnici (9,4 kilometri – 81 milioane euro), nord Stolnici – est Stolnici (6,9 kilometri – 41 milioane euro), est Stolnici – Podu Iloaiei (33,8 kilometri – 294 milioane euro), Podu Iloaiei – Letcani (11,2 kilometri – 67 milioane euro), Letcani – Coada Stâncii (32,2 kilometri – 279 milioane euro) si Coada Stancii – Ungheni (11,2 kilometri – 66 milioane euro).

Sectorul de drum Targu Mures – Sovata – Ditrau – Poiana Largului – Targu Neamt, cu o lungime de 183,8 kilometri, a fost estimat la 2,9 miliarde de euro, cu un cost mediu de 16 milioane euro pe kilometru. De la Targu Mures la Sovata, cei 48 kilometri de autostrada vor fi realizati cu 442 milioane euro. Sectorul Sovata – Ditrau ar urma sa fie realizat cu 773 milioane euro pe lungimea celor 48 kilometri, iar ruta Ditrau – Targu Neamt va fi realizata cu 1,7 miliarde euro pe lungimea de 87 kilometri.

Un alt proiect aflat in masterplan este si ruta Bacau – Roman – Pascani, care in proiect a fost plasata inaintea Iasi – Targu Mures. Cei 81 kilometri ar urma sa coste 485 milioane euro. Intre Bacau si Roman costurile ar fi de 250 milioane euro, iar de la Roman la Pascani costurile ar fi de 234 milioane euro. Numai ca lucrarile la Bacau – Pascani ar urma sa inceapa in 2018, in vreme ce la Iasi – Targu Mures in anul 2017 si pana in 2020 niciunul din cele doua proiecte nu va fi finalizat. In noua varianta a masterplanului este inclus si un drum expres Pascani – Suceava prin Dolhasca – Veresti, costurile acestui proiect fiind de 290 milioane euro pe o lungime de 60 kilometri. Masterplanul prevede si realizarea unor drumuri trans-regio, denumite Trans Moldavia, intre Botosani si Targu Frumos (73 kilometri – 36,5 milioane euro) si Iasi – Vaslui (66 kilometri – 43 milioane euro).





Comentarii
  • ne-am saturat de mincinosi si hoti care fac de toate in tara asta iar cind tragi linie si aduni nu da decit gauri mari { in buget} pe care nu le mai astupa nimeni . sa va fie rusine la totiv !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Adauga un comentariu