News Flash:

Patru milioane Euro pentru tramvaiul Podu Ros - CUG

20 Iunie 2007
4688 Vizualizari | 19 Comentarii
Conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi a decis sa repuna in functiune linia de tramvai care face legatura intre cartierele Podu Ros si CUG. Aceasta linie de tramvai a fost desfiintata in anul 1997, dupa mai multe accidente petrecute pe acest traseu. Mai mult decat atat, expertii au precizat ca linia de tramvai nu mai prezenta siguranta in exploatare. "Am facut mai multe proiecte pentru reactivarea caii de rulare dintre Podu Ros si CUG ce urmeaza a fi aprobate de Consiliul Local. Sina a fost desfiintata in anul 1997, deoarece nu mai oferea siguranta calatorilor", a declarat ieri Maricel Gherca, directorul RATP. Pentru reactivarea caii de rulare a tramvaielor intre Podu Ros si GUG, costurile se ridica la peste 4 milioane de Euro. "Un kilometru de cale de rulare a tramvaielor costa aproximativ 1 milion Euro. Am decis sa repunem in functiune linia de tramvai pe portiune Podu Ros si CUG, pentru a suplimenta numarul mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie si pentru a evita aglomeratia. Dupa ce proiectul va fi aprobat in Consiliul Local, vom decide ce trasee vom infiinta", a mai spus Gherca. Pentru reabilitarea caii de rulare a tramvaielor din municipiul Iasi, municipalitatea a contractat un imprumut in valoare de 15 milioane Euro. S-a decis reabilitarea a 16 kilometri de cale de rulare dubla a tramvaielor si a retelei de fir-contact. De mentionat ca banii vor fi rambursati in 20 de rate, timp de 10 ani. Primaria trebuie sa plateasca un comision de angajare a imprumutului de 150 mii Euro. Chiar daca primaria nu va folosi toti banii, trebuie sa plateasca o taxa de anulare de 1 la suta din maximul sumei de imprumut. Tramvaiul Sararie Potrivit conducerii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, recent a inceput restaurarea Tramvaiului Sararie cu prilejul aniversarii a 110 ani de transport electric in municipiul Iasi. Pentru restaurarea tramvaiului de epoca, costurile se ridica la aproximativ 50 mii Euro si va fi finalizat, anul viitor, atunci cand se vor implini 110 ani de transport electric. Vagonul AEG a circulat pe strada Sararie in anul 1919. Restaurarea tramvaiului va dura aproximativ un an de zile. Operatiunea costa aproximativ 50 mii Euro si va fi finalizata anul viitor, atunci cand se implinesc 110 ani de transport electric in municipiu.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

tramvaiul sararie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (19)

Marius  | #14260
Domnilor ratc-isti chiar nu intelegeti ca s-a incheiat epoca cu caile ferate prin oras.bagam iar bani in calea de rulare si in refacerea strazilor si dupa doi trei ani alti bani si tot asa la nesfirsi. Priviti cum zilnic aceste vapoare de tabla incurca traficukl prin oras.Avem nevoie de strazi bine asfaltate si autobuze bune .
cetatean  | #14261
Bani aiurea in tramvaie, chiar si unii politisti au inteles ca aceste fiare incurca traficul prin oras. Si daca e sa analizam economic la cit de goale circula ne cam lpsim de ele.Ar fi mult mai bine ca RATC- sa foloseasca doar autobuze ,ca acelea articulate de la Unistil.Folosind doar transport rutier cred ca si cheltuielile astronomice ale RATCar scadea capital.
i pop  | #14262
Motiv ca sa aducem din nou fiarele vechi ale altora pe strazile orasului ca sa incurce circulatia
Dan  | #14263
Nici nu era aglomerata intersectia din Pd Ros... acum vor sa mai bage si tramvaie. Cu 4 mil de euro mai bine ar cumpara inca 20 de autobuze pt traseul 41.
Amen  | #14264
Sunteti nebuni! Unde mai puneti tramvai pe b-dul Nicolina? Stiti ce nebunie este la orele de varf pe bulevardul asta? Sunteti iresponsabili!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ANDREI TR.  | #14265
Domnule Andrei Hurbea, nu mai dati refresh la textele pe care le scrieti. Este imposibil ca un asemenea text sa aiba 500 de afisari pana la ora 10. Cu respect.
Stupefiatu`  | #14266
Conducerea RATP are probleme in zona superioara a corpului; ori nu le functioneaza deloc creierul ori au probleme cu vederea. Domnilor de la RATP, dumneavoastra de cate ori ati incercat sa ajungeti cu masina din CUG in Podu Ros intr-o dimineata (intre orele 7:20 si 8:00)? Va pot raspunde eu: NICIODATA, pentru ca altfel nu v-ar fi trecut prin capul ala asa o idiotenie. Dumneavoastra chiar nu ati sesizat cat e de aglomerat traficul dimineata? Nu ati observat ca nici macar cele doua benzi existente nu fac fata aglomeratiei? Intr-adevar, tramvaiele e tot ce mai lipsea la ora 7:40 pe acolo. Va felicit sincer pentru ideile dumneavostra dar m-as bucura daca le-ati gara in curtea RATP ca noi, cetatenii nu avem nevoie de ele. Mai bine ne-ati spune cine face lucrarea sau cate alte harburi de tramvaie doriti sa mai aduceti de prin Germania sau Elvetia, caci e evident ca exista interese mari in spatele acestor 4 milioane de Euro. Banii astia cu siguranta nu ne ajuta pe noi cetatenii, ci pe cine stie ce granguri care se afla intotdeauna in spatele unor astfel de "lucrari". Oare cat o sa va mai bateti joc de cetateni? Oare dumneavostra chiar credeti ca suntem toti o adunatura de prosti? La nesimtirea pe care o afisati nu astept raspuns din partea dumneavostra si imi permit sa va raspund eu: NU domnilor de la RATP, nu suntem atat de prosti pe cat credeti dumneavostra. Distrugeti vreo 3 ani carosabilul in zona, toti nervii soferilor, apoi pentru inca vreo 2-3 ani reamenajati calea ferata iar dupa doar 1 an va dati seama ce inutilitate ati realizat! Tipic romanesc. "Felicitari" anticipate!!!
ariadna_vrd  | #14267
bani aruncati pe apa sambetei........
Revert  | #14268
Imi permit sa-mi acuz antevorbitorii ca bat campii, chiar pe zona Podu Ros. Pe vremea cand 1/13 treceau pe-acolo tramvaiele plecau goale din Podu Ros spre Copou, in timp ce toata lumea sa inghesuia ca sardinele in autobuze. De cateva ori am incercat autobuzele din Podu Ros si am vazut ca inainte de a pleca unul din statie, in capat pe pod erau alte doua. Nu pot spune ca am facut o mega analiza de trafic, dar parca de aici pana la a acuza RATC ca ii merg goale tramvaie le parca e cam mult.
catalin  | #14269
imi imaginezi traficul din podu ros in sensul giratoriu si cu tramvaie, ca si asa e cum e de aglomerat in fiecare zi+ liniile de tramvai pana in cug incurca si mai tare circulatia, noi numai avem pe ce da banii... pai la cati bani s au investit in calea de rulare din alexandru dacia, asta e un proiect si mai pagubos, lasa ca prostii platesc taxe, o sa vedeti ca de unde sa scoata parlealea tot de la noi, anu asta poate nu, dar in 2008, nu avem destule probleme cu parcarile si traficul vrea sa investeasca in ceva pagubos... "Dar tara arde si baba se chiaptana" ............
cip-cip  | #14270
mai bine cumpara autobuze, cel mai bun transport
andrei  | #14271
Ce sa-i faci daca profii de mate si subingii de ape au ajuns primari de Iasi. Unul a scos sinele de tramvai ca sa-si plateasca campaniile electorale iar celalalt vrea musai sa cheltuiasca `aiurea`n tramvai` ceva milioane de euro imprumutati cu dobinda grasa. Apropos, l-a intrebat vre-un ziarist pe Nichitus cu ce dobinda DAE s-a facut imprumutul municipalitatii?. Insa o problema principala legata de linia de tramvaie nu este nici pe departe refacerea traseului ci recrearea celor doua zone rond, cea din Podu Ros si cea de la CUG II. Acolo se vor cheltui cei mai multi bani.
Ano  | #14272
EU VREU METROU, cer prea mult?
reatepist  | #14273
mai bine ar da salarii mai decente la oamenii aia care se trezesc la ora 3.00 ca sa aduca bani la regie.
IESEAN din `75...  | #14274
Ai dreptate @cip-cip
[ mai bine cumpara autobuze, cel mai bun transport ]
.. ba mai mult, SA REINTRODUCA TRASEUL => COPOU-SIRAJ(CUG) ...
Oricum, nu cred ca se va rezolva ceva .. cu parere de rau, cei din conducere, au prea multe combinatii, ca sa bage populatia in seama ... :((

Sincer, imi este rusine de idioteniile lor... :(
ionut  | #14275
E cea mai mare tampenie pe care am auzit-o in ultimul timp!
Binenteles ca ar putea cumpara autobuze, mai mult, ar putea asfalta si tot tronsonul Pd.Ros-CUG (sa scoata adica liniile existente).
Majoritatea mesajelor asta spun: este o tampenie!
Probabil este vorba de bani multi de impartit!
nicu  | #14276
e foarte bine , mai putina poluare, mai bine pentru noi
nick  | #14277
cel mai bine ar fi daca sar uita la celelalte tramvaie sa vada cum arata (de ex 5 si 11sa puna altele mai bune si apoi sa se apuce de astea
my  | #14278
foarte bine sa bage tramvaie o ideie foarte buna cei care au masini nu au de cit sa mearga cu autobuzul si asa ne sufoca cu noxele de la masinile lor
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1663 (s) | 22 queries | Mysql time :0.039567 (s)