News Flash:

Peste trei ani vor incepe lucrarile la autostrada Iasi - Cluj

30 Septembrie 2004
833 Vizualizari | 0 Comentarii
•Incepand cu 2007, judetul poate accesa finantari europene, sub forma de fonduri structurale, iar lucrarile la autostrada Iasi - Cluj vor putea incepe •Fondurile structurale sunt similare celor acordate prin SAPARD, adica rambursarea nu se face decat dupa finalizarea lucrarilor •Autostrada care va lega judetul de vestul tarii se alatura Zonei Metropolitane si unui proiect de dezvoltare a Aeroportului International Iasi

Odata cu anul 2007, moment la care Romania ar putea accesa finantari pe sistemul fondurilor structurale, pot incepe lucrarile de constructie ale uneia dintre cele mai importante artere rutiere care va strabate tara. Este vorba de o autostrada sau de un drum expres care va lega judetul Iasi de Cluj. Initiatorul proiectului este Lucian Flaiser, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Iasi, si poate fi demarat odata cu momentul la care finantarile europene vor fi administrate diferit fata de actuala perioda, cea de preaderare europeana. Astfel, fondurile structurale constituie un sprijin financiar superior celui oferit de Uniunea Europeana in prezent, dar modul de decontare al proiectelor este diferit. Forma de finantare este similara cu cea practicata in prezent in cazul programului de dezvoltare rurala, SAPARD. Spre deosebire de banii oferiti prin SAPARD, fondurile structurale sunt oferite in cadrul programului de aderare cand procesul de integrare va fi pe ultima suta de metri. In aceste conditii, va fi nevoie ca Romania sa aiba o infrastructura la nivel european, acest lucru presupunand amenajarea unor autostrazi. Sumele de bani necesare efectuarii lucrarilor de constructie ale autostrazi vor fi rambursate prin fonduri europene numai dupa ce aceasta este finalizata. "In vederea concretizarii acestui proiect voi participa maine (n.r. - astazi) la o intalnire la Ministerul Transportului, Constructiilor si Turismului, pentru a discuta despre modul in care vom putea beneficia de aceste fonduri structurale", a declarat ieri Lucian Flaiser. De asemenea, din cauza dimensiunii spectaculoase a proiectului, vor fi purtate discutii si la nivelul conducerii Regiunii de Dezvoltare Nord-Est si a Regiunii de Dezvoltare Centru.

Autostrada sau drum expres

Proiectul initiat de Flaiser presupune eforturi financiare din partea mai multor consilii judetene. Autostrada sau drumul expres va traversa noua judete: Iasi, Suceava, Neamt, Botosani, Bacau, Vaslui, Cluj, Mures si Harghita. Totusi in aceasta faza nu poate fi estimata valoarea totala a proiectului. "Nu s-a facut pana in prezent nici macar un calcul estimativ din care sa reiasa costurile realizarii acestui drum. Vom purta mai multe randuri de discutii cu specialistii pentru a analiza care sunt toate modalitatile in care acest drum poate fi construit. Eu am identificat o varianta care consider ca este mai avantajoasa pentru judetul Iasi, dar este nevoie, in primul rand, de avizul specialistilor", a mai precizat presedintele CJ. Prima varianta presupune ca portiunea autostrazi de pe teritoriul judetului Iasi sa urmeze ruta Iasi - Pascani - Timisesti, in vreme ce cea de a doua este pe ruta Iasi - limita judetului Roman. Ultima dintre aceste doua variante este agreata de Lucian Flaiser, deoarece drumul Iasi - Roman este intr-o stare foarte buna, iar efortul financiar pe care ar trebui sa-l faca CJ Iasi va fi mai mic. Conform unor discutii anterioare a reiesit ca, din punct de vedere financiar, este preferata varianta in care drumul expres sau autostrada sa fie construita intr-o zona de ses. Costurile de constructie pot ajunge intre 4,5 si 5,5 milioane dolari americani pentru un kilometru. Daca autostrada ar fi realizata pe relief accidentat, costurile s-ar cifra la circa 9 milioane dolari americani pentru un kilometru. Drumul care va lega judetul Iasi de vestul tarii face parte dintr-un proiect de amploare, conceput de conducerea CJ in urma cu mai putin de un an si care a debutat cu crearea Zonei Metropolitane, zona formata prin asocierea municipiului Iasi cu 12 localitati limitrofe acestuia. Cel de al treilea obiectiv, in ceea ce priveste realizarea acestui plan de anvergura, il constituie modernizarea Aeroportului International Iasi. Data de finalizare a celui mai ambitios proiect conceput de administratia judeteana a fost estimat, in prima faza, in anul 2013.
(T.L.)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1255 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018428 (s)