News Flash:

Peste trei miliarde, spalate de ploaie

30 Ianuarie 2009
1012 Vizualizari | 1 Comentarii
• Majoritatea arterelor de pe raza muncipiului Iasi au fost uitate de edili • Strazile nu sunt marcate corespunzator, iar in unele zone nici macar nu se mai cunosc trecerile de pietoni pe asfalt • Edilii dau vina pe antiderapantul folosit pe timp de iarna si pe calitatea asfaltului

Strazi si bulevarde fara marcaje rutiere. Si asta din cauza ca edilii nu au gasit o solutie pentru ca aceste marcaje sa reziste la intemperii. In fiecare an, municipalitatea cheltuie aproximativ 3,5 miliarde lei vechi pentru refacerea marcajului rutier.

In mai multe zone din oras, trecerile de pietoni sunt ca si inexistente, iesenii riscand accidente grave. Mai mult, chiar si soferii se pot incurca in trafic deoarece marcajele de delimitare a benzilor de circulatie ori de abia se vad, ori s-au sters de-a lungul timpului. Reprezentantii Citadin SA dau vina pe antiderapantul folosit pe timp de iarna care sterge aceste marcaje. Insa, acest derapant este imprastiat tot de angajatii Citadin. "Marcajele sunt afectate pe perioada iernii din cauza antiderapantului. Plus ca si calitatea asfaltului conteaza. Acesta este imbatranit, iar vopseaua nu rezista mult. Iar antiderapantul actioneaza ca un smirghel. Pe drumurile nationale vopseaua aplicata pe ax rezista mai mult pentru nu sunt uzate la fel de mult", a spus Catalin Neculau, director Citadin SA. In ceea ce priveste licitatia pentru lucrarile de marcare a strazilor, aceasta va fi programata in jurul lunii martie. "Pentru marcaje folosim o vopsea alchidica. Toata Europa foloseste tipul acesta de vopsea. Noi avem un contract cu o firma din Suceava, Loial Impex SRL, pentru 100 mii lei. Cu tot cu manopera se ajunge la 350 mii lei. Vom face o licitatie prin luna martie, urmand ca firmele sa faca o proba pe asfalt. Acum s-a platit 7 lei pe kilogram", a precizat Catalin Neculau, director Citadin SA. Deoarece, drumurile nationale stau mai bine la capitolul marcaje, administratorii acestora sustin ca este important si modul in care sunt facute lucrarile. "Noi folosim o vopsea ecologica. Este o vopsea pe baza de diluant. Firma Plastidrum SRL, cu care avem contract de patru ani, cumpara aceasta vopsea. Contractul este inca in desfasurare. Conteaza in schimb si grosimea peliculei. O grosime folosesti pentru marcajul axial si alta pentru trecerile de pietoni", a explicat Dorina Tiron, director al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

europa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

nichita animalule  | #56119
du-te in brasov sa vezi cum se fac marcajele ... nu ca la noi de 2 ori pe an. Rusine.
Aia care vor sa tina vopseaua ani buni folosesc ceva special... care iese cam de 2-3mm grosime... si nu e spalata la prima ploaie. Boule. Dar tu vrei sa te imbogatesti pe banii fraierilor
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1581 (s) | 22 queries | Mysql time :0.032217 (s)