Actualitate

Piata auto in luna octombrie, zece luni de cresteri in 2015

Publicat: 26 nov. 2015
1
Pe ansamblul pietei nationale, livrarile totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au inregistrat, in primele 10 luni ale anului 2015, o crestere de 17,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In interiorul acestei cifre, avem autoturismele cu o crestere de 15,9%. Aceasta consolidare a cresterii de pana acum este data si de vanzarile mai mari cu 20,3% inregistrate in luna octombrie 2015 fata de luna septembrie. In Iasi, in primele 10 luni ale anului au fost vandute in total 2.532 autovehicule inregistrandu-se o crestere de 22% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Din acest total, 2.228 unitati sunt autoturisme si 304 vehicule comerciale. Dealerii care au reusit cele mai bune performante in  primele 10 luni ale anului sunt:
1. Dacia Caremil – 772 unitati vandute,
2. ATI Motors Holding – Ford Iasi – 226 unitati vandute,
3. Mega Auto – Toyota Iasi – 187 unitati vandute,
4.  Sandra Traiding – Volkswagen –  179 unitati vandute,
5. Ande Motors – Opel – 172 unitati vandute.
Pe piata ieseana cele mai multe vanzari in segmental autoturismelor au fost inregistrate, cum este si normal, de producatorul local Dacia cu 720 unitati vandute. In privinta marcilor de import, topul vanzarilor de autoturisme este urmatorul:
1. Ford – 177 unitati vandute,
2. Toyota – 169 unitati vandute,
3. Volkswagen – 154 unitati vandute,
4. Opel – 127 unitati vandute,
5. Skoda – 124 unitati vandute.
Restul dealerilor nu au atins pragul de 100 autoturisme vandute. In privinta  vehiculelor comerciale de import clasamentul se prezinta in felul urmator:
1. Ford – 49 unitati vandute,
2. Opel – 45 unitati vandute,
3. Peugeot – 33 unitati vandute,
4. Renault – 29 unitati vandute,
5. – Vokswagen – 25 unitati vandute.     
Ramane sa asteptam si rezultatele ultimelor luni din 2015, pentru a putea face analiza concreta a unui an care declara pentru prima data o crestere puternica si sustenabila a industriei auto. O industrie care a fost afectata de criza ultimilor ani pe toate palierele, la nivel mondial a fost reorganizata prin aliante intre constructori iar la nivel local a influentat prin falimente si schimbari ale unor dealeri. Indiferent de nivelul la care privim, au rezistat cei care au luat in calcul satisfactia clientilor si transparenta actiunilor proprii in strategia pe termen lung.




Adauga un comentariu