News Flash:

Piata interna a mobilei este inexistenta

1 Decembrie 1999
1083 Vizualizari | 0 Comentarii
•Unica sansa a producatorilor interni o reprezinta exportul •In ultimul timp, firme din Polonia si Italia fac o serioasa concurenta firmelor autohtone Unul din putinele sectoare in care productia se bazeaza aproape in mod exclusiv pe comenzile din exterior il reprezinta productia de mobilier. In conditiile in care puterea de cumparare a populatiei a scazut foarte mult, achizitionarea unei garnituri de mobila a devenit practic un lux in Romania. Exportul a ramas astfel unica sansa de supravietuire a fabricilor de mobila, chiar daca in ultimii zece ani au fost pierduti clienti ce aduceau venituri importante. Un exemplu elocvent il constituie piata ruseasca, contracte de milioane de dolari fiind pierdute in urma disparitiei fostei Uniuni Sovietice. "O alta piata de desfacere care a fost pierduta, in mare parte, este cea japoneza. Daca pina nu demult aveam contracte in valoare de peste un milion de dolari anual, aceasta situatie s-a schimbat radical, japonezii preferind sa cumpere mobilier din Malaezia si China, datorita preturilor mai scazute si distantei mult mai mici", ne-a declarat Corneliu Anton, directorul comercial al societatii iesene "Moldomobila". "Piata interna de desfacere a mobilei este aproape inexistenta, productia noastra mergind aproape in totalitate la export. Pe linga vechii nostri clienti, din tarile Uniunii Europene, in foarte scurt timp este posibila intrarea pe piata franceza, existind deja unele semnale in acest sens din partea unor firme importante", a mai precizat Corneliu Anton. In ceea ce priveste piata interna, fata de anii anteriori, datorita modificarilor structurale, reorganizarilor sau cresterii excesive a preturilor, productia destinata comertului intern a scazut considerabil. In plus, pe piata romaneasca si-au facut aparitia in ultima vreme o serie de firme din fostele tari comuniste, constituind o serioasa concurenta pentru firmele romanesti. "Una din tarile care a patruns destul de serios pe piata romaneasca este Polonia, ce produce un mobilier destul de ieftin, dar de calitate inferioara mobilierului romanesc. O alta tara cu o pondere insemnata este Italia, cu mobilier de bucatarie cu design modern, dar care practica preturi extrem de ridicate. Aceste firme, la care se mai adauga si producatori din Cehia si Ungaria, au patruns si pe piata ruseasca, una ce ofera mari perspective. Firmele din Romania pot rezista acestei concurente pastrind un raport convenabil intre pret si calitate. La un produs de calitate, cind e vorba despre negocierea pretului, se poate porni de la o alta baza", a subliniat Corneliu Anton. In ceea ce priveste situatia actuala a producatorului iesean de mobila, la SC "Moldomobila" SA deocamdata nu exista pericolul unor disponibilizari, numarul de angajati cifrindu-se la aproximativ 2.000. "In ultima vreme au fost realizate o serie de investitii, in domeniul reabilitarii conditiilor de lucru si a dobindirii unei independente din punctul de vedere al agentului termic fata de CET. Pe de alta parte, au fost realizate investitii si in ceea ce priveste sistemul de exhaustare, de atragere a particulelor provenite din prelucrarea lemnului, pentru a nu ajunge in atmosfera, in conformitate cu normele Agentiei de Protectia Mediului. Acestea sint insa investitii pe termen lung, ale caror rezultate vor veni mai tirziu", a mai subliniat Corneliu Anton. Mihai ANDREI
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1264 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014744 (s)