News Flash:

Piata serviciilor medicale private a crescut la 400 milioane Euro

7 Ianuarie 2010
2778 Vizualizari | 1 Comentarii
Piata serviciilor medicale private a crescut in 2009 cu 5-10%, la circa 400 milioane Euro, in pofida crizei, evolutie sustinuta de extinderea retelelor de clinici si cresterea numarului de pacienti pe partea de retail, potrivit companiilor de profil, care prevad o majorare a afacerilor si in 2010. "Spre deosebire de economia in ansamblu, piata serviciilor medicale a reprezentat unul din segmentele economice care a continuat sa creasca, desi nu la fel de agresiv sau de repede ca in anii anteriori, sub influenta reculului generalizat. Piata a crescut fata de 2008 preponderent ca urmare a unor investitii in facilitati noi de care pacientii din orasele mari aveau nevoie si care sunt, in cea mai mare masura, rezultatul unor alocari de fonduri din 2008, inainte de impactul crizei", a declarat directorul executiv al Centrului Medical Unirea (CMU), Sergiu Negut. Acesta a apreciat ca piata a crescut in 2009 cu 10%, la 350-400 milioane Euro, comparativ cu 2008, in timp ce in moneda nationala avansul a fost de 30%.

In 2009, Centrul Medical Unirea a investit peste 20 milioane Euro pentru deschiderea unui complex de diagnostic, o maternitate si o banca de celule stem in zona Baneasa, patru clinici in Constanta, Ploiesti, Cluj si in zona Semanatoarea din Bucuresti, precum si pentru preluarea a 51% din pachetul de actiuni a Centrul de Investigatii Medicale Bacau. Compania, controlata de medicul cardiolog Wargha Enayati, estimeaza pentru 2009 o crestere a cifrei de afaceri de 45%, de la 11 milioane Euro in 2008 la 16 milioane Euro.

Servicii cautate

Un alt factor care a sustinut evolutia pietei de servicii medicale in 2009 a fost segmentul de retail (fee for service), care a crescut cu 20% fata de 2008, potrivit presedintelui Consiliului de Administratie MedLife, Mihai Marcu. "Scaderea puterii de cumparare a afectat putin piata de retail pentru ca statul nu are bani, astfel ca pacientii nu au incotro si merg la privat. Omul bolnav se duce la doctor, nu poate astepta sa ii creasca salariul. Exista intr-adevar pe acest segment si scaderi sau rate mici de crestere, dar pentru chirurgia plastica, nasteri sau preventie. Pentru ceea ce tine de sanatate sau este acut trebuie sa mergi la doctor, nu ai ce face", considera Marcu. Segmentul retail (fee-for-service) are o pondere de 65% in cifra de afaceri a companiei MedLife. Marcu a evaluat piata la 380 milioane Euro, cu 10% mai mult fata de valoarea din 2008, preconizand in 2010 o usoara crestere a ritmului, la 15-17%, la aproximativ 450 milioane Euro.

Anul trecut, compania a avut afaceri de 26 milioane euro, in crestere cu circa 20% fata de 2008, si a realizat investitii de opt milioane Euro in deschiderea unei sectii de lux in cadrul maternitatii spitalului Life Memorial, a clinicii din zona Favorit- Bucuresti, precum si pentru achizitia de echipamente pentru centrele si laboratoarele din retea. Reteaua MedLife cuprinde patru hiperclinici in Bucuresti si in Timisoara, cinci laboratoare de analize, cinci clinici in Cluj-Napoca, Arad, Brasov, Ploiesti si Navodari. Actionarii furnizorului de servicii medicale private MedLife, familia Marcu si IFC, au vandut in luna noiembrie 36,25% din titluri fondului privat SGAM Eastern Europe, detinut de o subsidiara a grupului Societe Generale, tranzactie estimata la peste 20 milioane Euro. Familia Marcu detine in continuare pachetul majoritar, respectiv 51%, iar IFC are 12,75%. La randul sau, directorul general al spitalului Euroclinic, Catalin Popa, a explicat ca, desi clientii segmentului de retail nu au mai avut aceleasi venituri, apetitul pentru servicii medicale private a crescut odata cu dorinta de beneficia de conditii asemanatoare celor din strainatate. "Piata de servicii medicale a ajuns in 2009 la 400 milioane Euro, fata de nivelul de 300-350 milioane Euro in 2008, iar in 2010 va ajunge la 500 milioane de Euro, motorul principal urmand sa fie tot segmentul de retail", considera Popa. Euroclinic Hospital&Medical Centers, parte a grupului Eureko, a avut in 2009 profit, pentru prima data de la deschidere, in 2005, si a consemnat o crestere a afacerilor de 35%, la circa opt milioane de Euro.

Consultatii cu abonament

Pe de alta parte, segmentul corporate, reprezentant de abonamentele si pachetele de beneficii oferite de companii, a inregistrat o stagnare, in unele cazuri chiar o scadere, ca urmare a restructurarii numarului de angajati si a bugetelor pentru resurse umane. "Partea de abonamente a stagnat pe fondul stituatiei economice actuale, iar orice miscare a fost legata de schimbarea furnizorilor, nu de companii care au facut noi contracte. Pana in momentul declansarii crizei a existat o oferta mai mare decat cererea pe piata fortei de munca, iar in 2009 balanta s-a echilibrat, situatie care va continua si in 2010. Din 2011, cand piata isi va reveni, angajatorii vor apela din nou la acest tip de benefici", considera oficialul Euroclinic. Reprezentantul retelei MedLife considera ca piata de corporate s-a comprimat, mai ales in semestrul al doilea al anului trecut. "Pe zona de corporate, multe firme au renuntat la servicii in semestru doi, iar companiile (clienti - n.r.) noi nu au fost multe. Daca firmele si-au facut restructurari de personal de 5-10%, acest lucru s-a reflectat in pretul abonamentelor", a explicat Marcu. Consilierul presedintelui grupului Romar Medical, Valentin Preda, a adaugat ca in 2009 pe segmentul corporate au fost clienti mai mici care au dat faliment, in schimb au fost semnate contracte cu clienti mai mari, arondati unor cabinete care au fost inchise.

Preturi reduse

Potrivit reprezentantilor Romar, compania si-a adaptat serviicile la conditiile economice, prin aplicarea de reduceri de preturi pentru clientii mai vechi sau introducerea mai multor servicii in acelasi pachet. "Clientii au fost mult mai siguri pe ceea ce isi doresc ca si serviciu medical, au fost mai chibzuiti, iar noi am invatat de la ei si am revizuit politica de cheltuieli. (...) Am constatat ca in trecut faceam cheltuieli nejustificate. Am renegociat contractele cu furnizorii, iar singura parte unde nu am facut economii a fost cea medicala. Criza a fost un prilej pentru o selectare mai buna a fortei de munca si am reusit sa gasim mai usor oameni buni. Pe de alta parte, am facut un proces de selectie si am eliminat angajatii care nu aveau perfomante si i-am pastrat pe cei cu rezultate", a precizat Preda. Grupul de firme Romar Medical, controlat indirect de familia Hagicalil care are 60% din actiuni, restul fiind detinut de fondul de investitii britanic RC2, estimeaza pentru 2009 o cifra de afaceri de 12 milioane Euro, cu 18% mai mult fata de 2008. Reteaua Romar cuprinde 24 de clinici si laboratoare in Bucuresti si in tara, la care se adauga alte peste 40 centre partenere.

servicii cautate preturi reduse
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Karen  | #213249
Sarut mana doamna Gabriela,Obligatia legala de despagubire ii revnie in exclusivitate Asiguratorului RCA amintit de dumneavoastra. Ignoranta autorului accidentului tine de educatie si omenie. Datorita acestei nepasari cvasi-generalizata pentru paguba pricinuita altuia a fost instituita obligativitatea asigurarii RCA.Pentru a cunoaste cu certitudine prejudiciul trebuie sa procedati in felul urmator:Solicitati service-ului un deviz estimativ al reparatiei, semnat si stampilat de ei (costa intre **-*5* lei). Aceea este valoarea reparatiei care include: piesele de schimb (noi) demontarea celor vechi si montarea celor noi, reparatia sau reconditionarea pieselor avariate, materiale (vopsele, chit ) si manopera aferenta reparatiei.Aflati valoarea de nou folosind un catalog Schwacke sau Apia din anul fabricatiei auto de cautat, xeroxati pagina cu modelul si anul de fabricatie al vehiculului, cautati si optionalele. Modelul auto (marca, tip) din anul x, cilindree, putere in KW, optionalele incluse reprezinta valoarea de nou.Copia paginii Schwacke sau Apia, indicati pozitia si valoarea optionalelor inregistrati-o la asigurator (cu nr, de inregistrare la registratura Sucursalei Asiguratorului) impreuna cu cererea de despagubire la valoarea reala calculata dupa regulile din articolul dauna totala din accident rutier, existent pe acest site. De asemenea, articolele: Pasi de urmat in caz de accident minor *, 2 ?i 3. Daca valoarea reparatiei este mai mare de *5% decat valoarea reala a vehiculului se considera dauna totala si veti fi despagubit cu *5% din valoarea reala a vehiculului, fara ca reparatia sa se mai efectueze reparatia.Asiguratorul este obligat sa va despagubeasca prin acest procedeu si inaintea realizarii reparatiei.Daca intampinati alte greutati va invitam sa ne scrieti.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3133 (s) | 22 queries | Mysql time :0.190637 (s)