Diete si regimuri

Pioppi, dieta italiană anti-îmbătrânire

Publicat: 10 aug. 2020
fructe si legume
Pioppi, dieta italiană anti-îmbătrânire

Pioppi, dieta italiană anti-îmbătrânire. De la numele unui sat italian mic, dieta Pioppi se referă la o dietă bogată în grăsimi, care a fost practicată întotdeauna în sudul Italiei. Ar oferi locuitorilor săi longevitate și sănătate.

Pioppi este un sat pescăresc cu puțin peste 300 de suflete, situat la sud de Napoli. Locuitorii săi trăiesc acolo deosebit de mult și, mai ales, într-o stare de sănătate bună. În timp ce multe alte sate mediteraneene au aceleași caracteristici, Pioppi și faimoasa sa dietă au devenit celebre datorită savantului american Ancel Keys, care s-a stabilit acolo la pensie și a locuit acolo mult timp pana când a murit la vârsta de 100 de ani. Studiile sale asupra dietei mediteraneene au fost preluate de cardiologul american Aseem Malho-tra, convins că, schimbându-ne stilul de viață, putem evita multe boli: diabet, obezitate, boli cardiovasculare, cancer.

Pioppi, dieta italiană anti-îmbătrânire. Iată cele 6 reguli principale!

Legume la fiecare mâncare

Legumele nu ar trebui săocupe jumătate din farfurie! Atuurile lor: ușoare, sunt bogate în fibre care ofera satietate și promovează tranzitul, precum și micronutrienți (vitamine, minerale, antioxidanți), esențiale și protectori. Toate legumele sunt bune, atât timp cât sunt de sezon și nu au călătorit prea mult.

Carne de două ori pe săptămână

Se știe acum că un exces de carne (roșie, în special) promovează bolile cardiovasculare, cancerul de colon și diabetul. Acidifiantă și bogată în grăsimi saturate, carnea nu trebuie să fie în meniu în fiecare zi, cu atât mai puțin la toate mesele. La fel ca locuitorii din Pioppi, o rezervăm pentru ocazii speciale, iar carnea roșie, de maximum 2 sau 3 ori pe lună.

Peste de 3-4 ori pe saptamana

Peștele oferă la fel de multe proteine ​​ca si carnea, dar fără grăsimi saturate. Speciile slabesunt atât ușoare, cât și sățioase. Peștele gras (sardine, macrou etc.) conține acizi grași esențiali, omega-3, care protejează împotriva bolilor cardiovasculare și promovează o bună funcție a creierului.

Paste o dată pe zi

În Pioppi, nu există făină albă sau cereale ultraprocesate. Pâinea de mămăligă artizanală (digerabilă și satioasă) și pastele de casă cu făină de calitate sunt baza. Cu cât este mai crud și complet un produs, cu atât este mai bogat în micronutrienți și cu atât oferă mai multă energie de lungă durată.

Ulei de masline la toate mancarurile

Plin de acizi grași monoinsaturați excelenți pentru sistemul cardiovascular, uleiul de măsline se pretează la fel de bine la salate cât și la gătit. Este cunoscut pentru polifenolii sai, antioxidanți care încetinesc îmbătrânirea celulelor și reduc riscul de cancer.

Fructe si zahar deloc

O altă particularitate a dietei Pioppi: absența zahărului și a produselor dulci. Singura excepție: puțină miere, eventual într-un iaurt sau un dulce de casă pentru o ocazie specială. Fructele sunt sărace în calorii, fără grăsimi, iar absorbția zahărului este temperată de prezența fibrelor. Ar trebui să adăugăm că vitaminele și antioxidanții sunt prezenți în abundență atunci când sunt alese proaspete și de sezon.





Adauga un comentariu