News Flash:

Plangerile a peste 100 de oameni se plimba pe la toate judecatoriile din Iasi

26 Iunie 2001
2898 Vizualizari | 0 Comentarii
Agro Transport a disparut fara urma

•150 de plangeri penale impotriva conducerea societatii Agro Transport •FPS Bucuresti acuzat de coruptie •Cele 112 autovehicule si 16 remorci auto ale societatii au fost vandute sub valoarea deseurilor metalice •O firma fantoma cumpara actiunile FPS-ului

Un scenariu demn de filmele SF: SC Agro Transport SA (fosta ISAIA) a disparut fara urma. Dupa unsprezece ani de la infiintare, intreprinderea de transport specializat in agricultura cu doua autobaze in Iasi si Pascani se transforma in anul 1991 in societatea comerciala Agro Transport SA, cu acelasi profil de transport, fiind inregistrata la Registrul Comertului cu nr. J 22-316/1991. Autobaza din Iasi era o sectie cu pondere in capitalul social de 75%, iar cea din Pascani era tip atelier, cu o pondere de 25% din capitalul social. In anul 1994, actiunile societatii se impart astfel: 44% se distribuie celor 150 de salariati, iar 56% FPS-ului. Directorul general al societatii, Dumitru Saracin, se pensioneaza, iar la data de 22 iunie 1998 este numit un nou director, ing. Constantin Popa, fost sef de autobaza. Dupa instalarea sa in functie, ing. Popa se deplaseaza la Autobaza Pascani pentru a purta mai multe discutii cu salariatii. Pe foile de parcurs era trecuta Autobaza Pascani dar, de fapt, dupa spusele ec. Toader Vornicu, directorul general Popa mergea la firma Dom Tour Transtir SRL, al carui patron era Vasile Dominte, fost sef autocoloana la autobaza societatii Agro Transport. Firma respectiva se afla sub sechestru financiar, deoarece avea imprumuturi la diferite banci din Iasi in valoare de sapte miliarde lei. Economistul Toader Vornicu, fostul organ de control CFI al societatii, ne-a declarat: "Societatea trebuia sa fie privatizata in decembrie '98, dar a fost devansata la privatizare cu trei luni, adica in septembrie '98. De aici se poate trage concluzia ca cineva de la FPS Bucuresti a fost corupt. Impreuna cu alti salariati i-am explicat directorului Popa ca societatea are mijloace fixe de mare valoare, care trebuie inregistrate la capitalul social. Era vorba despre o cantina, doua hectare platforma parcare (una din beton si cealalta cu traverse tip CFR) si altele, toate in valoare de sase miliarde lei, la preturile actualizate. Acestea nu au fost inregistrate la capitalul social. Directorul general nu trebuia sa dea drumul la dosarul de privatizare pana cand acesta nu continea toate documentele".
Pe de alta parte, ing. Constantin Popa ne-a declarat ca toata documentatia pentru privatizare a fost facuta de catre fostul director general Dumitru Saracin.

FPS Bucuresti face pact cu firma cumparatoare

Pe 11 noiembrie 1998, se intocmesc actele de vanzare-cumparare ale societatii Agro Transport SA, iar pachetul majoritar de actiuni, 56% (partea FPS-ului), este vandut SC Dom Prod Trans SRL Pascani. "Aceasta firma fantoma este a Ramonei Nicoleta Dominte, fiica lui Vasile Dominte, a carui societate se afla sub sechestru judiciar. Deci, in spatele acestei cumparatoare se afla tatal. La data incheierii contractului de vanzare-cumparare, SC Agro Transport SA avea in patrimoniu 112 autovehicule si 16 remorci auto. Nici unul dintre aceste mijloace nu au fost reevaluate la data constituirii actului de vanzare-cumparare, ceea ce a condus ca in 1999, adica atunci cand au fost vandute autovehiculele, valoarea stabilita la sfarsitul anului 1993 sa fie mai mica decat cea a deseurilor metalice aferente fiecarui autovehicul din anul 1999. Contractul de vanzare intre SC Dom Prod Trans SRL Pascani si FPS a fost perfectat la Bucuresti, stabilindu-se valoarea totala de 800 de milioane de lei, care nu au fost platiti integral de catre societatea cumparatoare, diferenta fiind achitata abia dupa cinci luni, cand s-au platit si penalitati. Desi contractul de vanzare-cumparare prevedea anularea licitatiei in cazul nedepunerii in termenul stabilit a intregii sume, in realitate, aceasta nu s-a petrecut, FPS Bucuresti acceptand tacit virarea diferentei de valoare mult peste termenul inscris in contract. FPS Bucuresti l-a pasuit de foarte multe ori pe Vasile Dominte ca sa dea banii. De aici rezulta un prim aspect negativ si anume ca Ramona Dominte si-a inceput activitatea frauduloasa inainte de achitarea integrala a sumei stabilite in contract. Pe 6 aprilie '99 are loc prima adunare generala nestatutara, deoarece nu se achitase intreaga suma pentru pachetul majoritar de actiuni. Fara o baza legala, au fost vandute, fara licitatie, o parte din autovehiculele Autobazei nr. 1 Iasi (de la autobene de 5t capacitate pana la autovehicule de 22 t capacitate)", a continuat ec. Toader Vornicu.
Conform art. 8.4 din contractul de vanzare-cumparare, actionarul majoritar, SC Dom Prod Trans SRL Pascani nu avea dreptul sa schimbe profilul unitatii, sa mute sediul acesteia si sa vanda parcul de autovehicule, intrucat acesta reprezenta profilul principal al activitatii societatii. Conform spuselor angajatilor, la data de 22 mai 1999, la adunarea generala, Vasile Dominte s-a autoproclamat director general, iar Constantin Popa primeste postul de director comercial. Totodata, este angajat si un director general adjunct, Constantin Cretu.

150 de salariati jefuiti de actionarul majoritar, Ramona Dominte

La data vanzarii societatii (18 noiembrie 1999), o parte din patrimoniul Autobazei Pascani nu a fost inregistrat, iar intreg patrimoniul societatii Agro Transport SA nu a fost reevaluat conform HG 500/1994. Nimeni nu a facut un inventar al tuturor bunurilor societatii Agro Transport si in felul acesta nu s-a facut o separatie intre bunurile care intrau in patrimoniul societatii Dom Prod Trans si cele care trebuiau sa ramana in proprietate celorlalti actionari corespunzator procentului de 44%, adica cei 150 de salariati ai Agro Transport. "La autobaza Pascani au fost date cadou noii societati, Dom Prod Trans, urmatoarele mijloace fixe care nu aveau valoare in contabilitate: cantina, cu un subsol de depozitare marfa (constructie din caramida pe plansee de beton si fundatie de beton); imprejmuire gard metalic care inconjura jumatate din Autobaza 2 Pascani pe o suprafata de 1,2 ha, imprejmuire gard placi beton pe cealalta jumatate a autobazei", ne-a spus ec. Toader Vornicu.
Dupa declaratiile salariatilor fostei societati Agro Transport, cea mai mare ilegalitate savarsita de Vasile Dominte prin fiica sa Ramona Nicoleta Dominte, la care a fost complice si Constantin Cretu, inainte de autentificarea statutului noii societati intre actionarul principal si ceilalti actionari, a fost vanzarea parcului auto al ambelor autobaze si intregul patrimoniu. Din patrimoniu faceau parte: cladiri, ateliere, utilaje si platforma betonata, 112 autovehicule si 16 remorci auto.

Furgoanele din aluminiu vandute tiganilor din Zanea

Totodata, cei 150 de salariati care detineau 44% din capitalul social al SC Agro Transport SA au constatat cu stupoare ca intregul sediu al Autobazei nr. 1 Iasi cu anexele existente au fost vandute cu suma de 5,3 miliarde lei. Astfel, partea totala a salariatilor a fost vanduta, iar suma de 5,3 miliarde lei a fost inscrisa in mod fraudulos in capitalul social majoritar al actionarului Ramona Dominte. In luna aprilie 1999, furgoane din aluminiu au fost vandute tiganilor din Zanea fara licitatie si la un pret sub cel evaluat.

Salariatii s-au trezit ca au contractele de munca desfacute

Inainte de prima adunare generala a actionarilor din 25 mai 1999, la Autobaza Iasi s-a efectuat disponibilizarea tuturor soferilor si meseriasilor, deoarece intreg parcul auto era vandut. "Desfacerea contractelor de munca a fost facuta prin inselaciune, pentru ca s-a ignorat art. 8.4 din contractul de vanzare-cumparare si astfel majoritatea masinilor s-au vandut inainte de adunarea generala. Soferilor li s-a promis ca vor fi calificati in meseria de tamplar la fabrica de mobila ce urma sa se infiinteze in sediul Autobazei nr. 1 Iasi. In realitate, aceasta fabrica nu a fost infiintata niciodata, astfel ca in final intregului personal (soferi, TESA, meseriasi) sa i se desfaca contractul de munca retroactiv dupa adunarea generala din mai '99. Decizia de desfacere a contractelor de munca a fost comunicata dupa adunarea generala pentru ca salariatii sa creada ca sunt in continuare angajati ai SC Agro Transport SA. Astfel, salariatii au pierdut termenul de a mai formula contestatii in instanta. La autobaza din Pascani, salariatii au fost mintiti ca sunt in somaj tehnic, iar la data revenirii la munca, au aflat ca, de fapt, li s-au desfacut contractele de munca", ne-a spus ec. Toader Vornicu.

Plangerile salariatilor au fost plimbate din tribunal in tribunal

Revoltati de ilegalitatile si fraudele comise, cei 150 de salariati, actionari ai SC Agro Transport SA, au depus plangeri la prim-procurorul Dorin Buzdugan pentru a li se face dreptate. Desi au sperat ca justitia este singura institutie care le poate face dreptate, plangerile lor au fost plimbate dintr-o institutie in alta. "Am depus plangerile la Parchet, la prim-procurorul Dorin Buzdugan. De acolo plangerile au fost trimise la Parchetul de pe langa Tribunalul Iasi, apoi catre Parchetul de pe langa Judecatoria Iasi. De aici plangerile au ajuns la Parchetul de pe langa Judecatoria Pascani, iar de acolo inapoi la Parchetul de pe langa Judecatoria Iasi. Acum aceste plangeri se afla la camera nr. 6, la procurorul Radu Moisescu. Nu stiu de ce aceste plangeri au fost plimbate prin atatea judecatorii".
Salariatii considera ca o mare parte din vina o poarta si cei de la fostul FPS Bucuresti, fapt pentru care au fost formulate plangeri catre Parchet si impotriva acestuia. (Vom reveni)
Magda OLTEANU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1400 (s) | 22 queries | Mysql time :0.025406 (s)