News Flash:

Planul de circulatie este aplicat cu amatorism

6 Aprilie 2007
2594 Vizualizari | 6 Comentarii
Radu Gaiginschi
• Conform prof. dr. Radu Gaiginschi, seful Catedrei de Accidentologie de la Facultatea de Mecanica Iasi, planul de circulatie din Iasi este in principiu bun, insa a fost aplicat deficitar in Iasi • Acesta a spus ca semafoarele trebuiau sa fie in patru faze, si nu in doar doua • "In Iasi ar mai trebui facute sensuri giratorii de descurajare. In intersectiile mici, in mai multe localitati din tara au fost puse semafoare, insa dupa realizarea acestor sensuri giratorii de descurajare, au renuntat la semafoare. Sunt foarte eficiente", a mai spus prof. dr. Gaiginschi


Conform afirmatiilor facute de prof. dr. Radu Gaiginschi, seful Catedrei de Accidentologie de la Facultatea de Mecanica, planul de circulatie din Iasi este in principiu bun, insa a fost aplicat deficitar in oras. Planul de circulatie a fost gandit si proiectat in conditii ideale de trafic, iar circulatia din Iasi si autoturismele parcate la intamplare au facut ca multe dintre prevederile planului de circulatie sa nu fie aplicate corespunzator. Profesorul iesean a identificat patru puncte care ar trebui rectificate in planul de circulatie pentru a se ajunge la un trafic cat de cat civilizat. "In primul rand nu s-a respectat nici un semafor. Toate semafoarele care au fost puse in Iasi sunt cu doua faze. Pe o pozitie trec autoturismele dintr-un sens, iar pe a doua pozitie trec autoturismele din sens contrar. In mod normal, semafoarele trebuiau facute cu patru faze, pentru ca sa treaca si autoturismele care doresc sa vireze la stanga.

In nici o intersectie din Iasi nu este banda de preselectie pe stanga, si asta incurca foarte mult circulatia", a explicat prof. dr. Gaiginschi. Una dintre solutiile pentru un trafic civilizat ar fi degajarea intersectiilor, indepartarea tuturor autovehiculelor stationate in intersectie sau in apropierea acesteia. In multe locuri din Iasi (Podu Ros, Gara etc.) taxiurile dubleaza benzile de circulatie si impiedica traficul. In cazul in care locurile de parcare pentru taxiuri ar fi facute la distanta de intersectii, circulatia nu ar mai fi sugrumata si nu s-ar mai produce fenomenul de "palnie". "Cei care au pus in aplicare planul de circulatie ar trebui sa priveasca si in alte localitati pentru a vedea cum au fost rezolvate problemele acolo. Marea intersectie din Podu Ros ar trebui semaforizat ca in Piata Victoriei din Bucuresti. In Iasi ar mai trebui facute sensuri giratorii de descurajare. In intersectiile mici, in mai multe localitati din tara au fost puse semafoare, insa dupa realizarea acestor sensuri giratorii de descurajare, au renuntat la semafoare. Sunt foarte eficiente", a mai spus prof. dr. Gaiginschi. In ceea ce priveste locurile de parcare, profesorul iesean a spus ca sunt bulevarde care dispun de trotuare foarte late (7 metri - n.r.), acestea putand fi folosite pentru a amenaja parcari. De asemenea, ar mai putea fi amenajate parcari fara costuri prea mari pe Splai Bahlui. "Este greu sa schimbi mentalitati in Moldova. Am participat la o conferinta cu mai multi invitati din Vest, iar acestia au spus ca de la Vest la Est schimbarile se propaga cu 30-40 de kilometri pe an. Va mai dura pana se va face ceva bine in Moldova, in Iasi", a conchis Gaiginschi.


Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (6)

Catalin  | #10806
Ati pus "punctul pe I" domnule profesor! De altfel sunt convins ca mai aveti multe de spus despre organizarea traficului in Iasi asa cum am si eu. Si mai cred ca va fi nevoie de "viteza" mai mare in a fi luate masurile corecte si eficiente deoarece prevad ca in urmatorul an orasul se va "sufoca" la anumite ore din zi, iar "gospodarii" lui impreuna cu asa zisa "Comisie de circulatie" ori se vor pune pe treaba(daca se pricep!!!) ori se vor ascunde in fata disperarii cetatenilor-CONTREIBUABILI!!!!
andrei  | #10807
cei din comisia de circulatie sunt la furat. le-am trimis si un plan de fluidizare a traficului, cu idei asemanatoare cu cele amintite mai sus, insa degeaba. trebe dati niste bani la firme clinete, nu? niste hoti cei din primarie, asta sunt.
soferul amator  | #10808
Cu siguranta sensurile giratorii ar rezolva foarte multe ambuteiaje existente in intersectii insa, conform celor spuse de domnul profesor Gaiginschi solutia separatiei benzii de virare la stanga in intersectiile semaforizate cred eu, ca ar rezolva majoritatea problemelor. Asta in ciuda faptului ca in general in apropierea intersectiilor prima banda (destinata cel putin teoretic virajului la dreapta) este ocupata de masini parcate. O solutie, dupa umila mea parere, ar fi montarea semafoarelor cu doua faze: o faza pentru inainte-dreapta si o faza pentru stanga. Pana la noi ordine eu va doresc drum bun si cat mai putini nervi !!!
Cristi  | #10809
Domnilor acum ceva vreme am trimis un email primariei in care am propus amenajarea unor parcari peste Bahlui cum am vazut in vest. Nici o reactie.
Aceste parcari erau facute pentru riverani care platesc o taxa modica, era pazita si acestia erau obligti sa parcheze in acel loc. Ganditiva cate locuri de parcare s-ar crea in Iasi din Metalurgiei pana in Dacia?
Cate locuri de parcare a ramane libere? Tot omul daca ar sti ca autovehiculul este in siguranta ar parca in acele locuri.
adrian  | #10810
mai Cristi, si raul unde il lasam. pentru ce mai trece prin oras? nu sunt de acord cu ac. propunere. as fi de acord cu o propunere de amenajare si igienizare a raului si de transformare a sa in zona verde. vad ca tu vrei betoane peste tot. aia din paris de ce nu or fi acoperit Sena?
VELICU STEFAN  | #10811
ARTICOLUL ESTE F SLAB SI NU ATINGE NICI UN ASPECT GRAV IN CIRCULATIA DIN IASI.1 STRAZI STRIMTE 2 MARILE BULEVARDE CU 2 3 BENZI DE CIRCULATIE GITUITE DE MASINI PARCATE OBLIC SAU PERPENDICULAR MAI ALES DE DUBE F MARI ASTFEL SE FOLOSESTE O BANDA DE CIRCULATIE.f MULTE MASINI CE OPRESC SAU STATIONEAZA EXACT SUB PANOURILE INDICATOARE SI POLITIA NU LE VEDE MAI ALES IN ZONE FF DIFICILE(ex restaurant chinezesc din pacurari TAXIURI SI MAXI TAXI CARE OPRESC EXACT PE TRECERILE DE PIETONI MASINI MARI SI MICI CHIAR TIRURI CE AU INVADAT STRAZI MARI SI MICI SI IN GENERAL O POLITIE INCA TOLERANTA CU SMECHERII . POLITIA TREBUIE SA PATRULEZE DE LA UN CAPAT AL ORASULUI SI SA FACA ORDINE.CAM MULTE SEMAFOARE DIN 100 IN 100 M SI INTRADEVAR FARA BENZI CORESPUNZATOARE.IN PLUS SE CONSTRUIESTE MULT MAI ALES PE STRAZILE MICI SI ADIO DEZVOLTARE RUTIERA PT VIITOR .UNEORI MAI ESTE NEVOIE SI DE FLUIER SI BASTON PENTRU A DIRIJA SI DESCONGESTIONA MARILE ARTERE . CONDUITA LA VOLAN LASA DE DORIT MAI ALES LA TAXIMETRISTI MAXI TAXI SI TINERI CARE PREA USOR OBTIN CARNETE LA 18 ANI SI MOR PE CAPETE .CU CIT INDICIPLINA CRESTE CU ATIT TREBUIE MARITA VIRSTA DE OBTINERE A UNUI PERMIS ( 22 25 DE ANI )O ALTA MARE GRESEALA ESTE UMPLEREA MARILOR INTERSECTII SI COLTURI DE STRAZI ADESEA IN DREPTUL SEMAFOARELOR CU PANOURI PUBLICITARE URIASE CARE REDUC VIZIBILTATEA SI SUNT SI URITE SI INUTILE S-A UMPLUT ORASUL DE ASTFEL DE PORCARII SA NE FIE DE BINE CU ASTFEL DE PRIMAR
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1423 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020821 (s)

loading...