Magazin

Plata cu PET sau cum pot clienții Carrefour din Iași să cumpere fructe și legume de la producători locali la prețul special de 1 PET bucata 

Publicat: 12 nov. 2021

Inițiativa Plata cu PET ajunge la Iași!

Iași, 11 noiembrie: Carrefour România a relansat caravana Plata cu PET în parteneriat cu liderul pieței locale de băuturi, Coca-Cola HBC România. Clienții Carrefour din Iași vor putea face din nou Plata cu PET în perioada 17-23 noiembrie. Ei vor putea schimba PET-urile cu fructe și legume românești la stația de colectare din hipermarketul Carrefour ERA, aflat pe Șoseaua Păcurari, numărul 121. Iar pentru fiecare recipient de apă rPET DORNA, produs din plastic 100% reciclat și 100% reciclabil, primesc o cantitate dublă de fructe și legume. Plata cu PET a fost lansată în premieră de Carrefour România în în anul 2019, ca parte din programul de economie circulară Punem Preț pe Plastic și a fost întâmpinată cu interes de către clienți. în primele două ediții s-au colectat peste 370.000 de PET-uri și s-au dat la schimb peste 92 de tone de fructe și legume românești în 14 hipermarketuri. 

Inițiativa se află la a treia ediție și a început pe 13 septembrie în parteneriat cu Coca-Cola HBC România și cu sprijinul Green Point Management, Financiar Recycling, Green PC Ambalaje și Recycle International. „Plata cu PET este inițiativa care exprimă cel mai bine viziunea Carrefour România asupra economiei circulare, transformând plasticul în monedă de schimb pentru fructe și legume produse local și încurajând reintroducerea plasticului în circuitul economic, prin reciclare. Susținem astfel un proces de educare a publicului pentru un consum responsabil de plastic și alte resurse și, de asemenea, încurajăm clienții să adopte obiceiuri mai bune acasă și la cumpărături. Ne bucurăm să avem alături de noi parteneri strategici, împreună cu care extindem programul și îl aducem în 20 de hipermarketuri din 19 orașe din România”, a declarat Felician Cardoș, Environmental Manager Carrefour România.

„Ne-am alăturat cu entuziasm acestui program deoarece este în linie cu misiunea și viziunea noastră legată de sustenabilitate. Ne bucurăm că astfel extindem parteneriatul nostru cu echipa Carrefour și că putem susține proiecte educaționale pentru un mediu mai curat. Noi decidem, în fiecare zi, ce lăsăm După Noi, iar Plata cu PET este un gest mic ce poate produce o schimbare mare. Doar împreună putem contribui la „O lume fără deșeuri”: astfel de inițiative, care educă și implică direct consumatorii în procesul de colectare separată în vederea reciclării, sunt un exemplu clar de bune practici.” a adăugat Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România.

„Aplaudăm inițiativele care reușesc să transpună în practică principiile economiei circulare și care creează consumatorilor obiceiurile ce stau la baza unui comportament de consum sustenabil. Ne bucurăm să fim parteneri în această campanie, consider că inițiativa Plata cu PET și-a dovedit efectele pozitive în edițiile anterioare – de responsabilizare a consumatorilor, colectare a unor cantități semnificative de plastic și transformarea lor prin reciclare. Prin implicarea Financiar Recycling, ne dorim să contribuim prin servicii de calitate la închiderea acestui lanț, în care consumatori, producători, retaileri, OIREP-uri și colectori avem o misiune comună: o societate responsabilă, în care colectarea separată este un obicei, nu o excepție”, a declarat Gheorghe Bratu, director general Financiar Recycling.

„Ne bucurăm că ne-am alăturat programului Punem Preț pe Plastic al Carrefour România și contribuim la inițiativa Plata cu PET, care susține oamenii în a face alegeri mai responsabile față de natură. Acest parteneriat ne dă șansa să informăm oamenii cu privire la colectarea selectivă și care este impactul adoptării unor obiceiuri mai bune pentru mediul înconjurător.” a declarat Stoyan Tsanev – CEO Recycle International

Inițiativa se derulează în 20 de hipermarketuri din țară (Baia Mare, Bârlad, Brașov – Calea București, București Orhideea și Vulcan, Buzău, Cluj, Constanța, Drobeta-Turnu Severin, Galați, Iași Era, Oradea Era, Piatra Neamț, Ploiești, Râmnicu Vâlcea, Satu Mare, Sfântu Gheorghe, Suceava, Târgoviște, Timișoara) în perioada 13 septembrie – 12 decembrie, datele exacte de prezență în fiecare oraș fiind disponibile pe site-ul oficial www.carrefour.ro. Totodată, participanții din fiecare oraș se pot înscrie la o tombolă cu premii constând în produse realizate de întreprinderi sociale care angajează persoane cu dizabilități și dificultăți sociale.

Despre Carrefour

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 360 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate, în ansamblul ei: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”. În plus, Carrefour a susținut atât financiar cât și prin transfer de expertiză, înființarea Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care își propune să contribuie la o schimbare sistemică a sectorului legumicol din România. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping, și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Ducând mai departe grija pentru comunitate și mediul înconjurător, Carrefour România derulează Punem Preț pe Plastic, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile și compostabile alături de o gamă extinsă de produse biodegradabile, realizează programe de colectare selectivă și derulează inițiative de încurajare a bunelor obiceiuri. Acestor inițiative li se adaugă contribuția de peste un deceniu la Banca de Alimente – Crucea Roșie și suportul pentru multe alte programe prin care susține comunitățile vulnerabile și reduce risipa alimentară.

Despre Coca-Cola HBC România

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2019 vânzări de peste 2,2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operațiuni în 28 de țări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare, printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea. Coca-Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru comunitățile în care este prezentă. În acest sens, compania oferă băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil, astfel încât să protejeze mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale.

Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2019, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 574 milioane de euro, echivalentul a 0,26% din PIB-ul României.

În România, Coca-Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local, pentru al cincilea an consecutiv (2016 – 2020), conform Romania CSR Index, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores. Coca-Cola HBC România este liderul industriei de băuturi.

Despre GreenPoint Management

GreenPoint Management este o companie care implementează obligativitatea răspunderii extinse a producătorilor: preia obligațiile de mediu privind gestionarea ambalajelor introduse pe piața națională și atinge țintele de reciclare/valorificare pentru o cantitate anuală de 300.000 tone de ambalaje. Portofoliul companiei include firme de renume din toate domeniile de activitate.

Despre Financiar Recycling

Prezentă pe piață din 2017, Financiar Recycling este una dintre organizațiile care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului în ceea ce privește ambalajele introduse pe piață. Încă de la lansare, serviciile de calitate și expertiza echipei au contribuit la gestionarea unui portofoliu vast de clienți, din toate industriile: de la FMCG, la domeniul farmaceutic și retail, care și-au pus încrederea în colaborarea cu noi pe diverse tipuri de ambalaje, primare, secundare și de transport. Un avantaj important este deținerea la nivel de grup a unor facilități de reciclare sticlă, ceea ce aduce beneficii evidente în procesul de management al ambalajelor şi deşeurilor de ambalaje.

Despre Green PC Ambalaje

Green PC Ambalaje este o companie specializată în servicii profesionale de management al deșeurilor pentru companiile care desfășoară activități comerciale și de producție în România. Compania gestionează anual 100.000 de tone de deșeuri de ambalaje, industriale sau periculoase de la cei peste 450 de clienți din toată țara. Rețeaua Green PC Ambalaje deține în acest moment 9 sucursale pentru colectarea, sortarea și valorificarea deșeurilor. Compania are 400 de angajați și o cifra de afaceri de 62,5 milioane de lei.

Despre Recycle International

SC RECYCLE INTERNATIONAL SRL, cu peste 14 ani de experiență, are domeniul principal de activitate colectarea deșeurilor nepericuloase de la persoane fizice și de la cele juridice.

Din momentul înființării și până în prezent, SC RECYCLE INTERNATIONAL SRL a înregistrat o dezvoltare semnificativă în ceea ce privește activitatea societății, devenind un operator de încredere pe piața managementului deșeurilor nepericuloase reușind astfel să colecteze, să proceseze și să valorifice anual peste 60.000 tone de deșeuri. De asemenea, dezvoltarea societății a însemnat și o extindere la nivel național. Pe lângă sediul central din Bragadiru, societatea deține puncte de lucru în țară la Iași, Cluj și Suceava prin care acoperă nordul, estul și vestul României.

Principalele obiective ale societății sunt reprezentate de colectarea, de procesarea și de valorificarea deșeurilor nepericuloase, punând la dispoziție sisteme integrate de management al deșeurilor și stabilind parteneriate durabile.

 

 

 

 





Adauga un comentariu