Magazin

Poate schimba frica parintilor ADN-ul copiilor?

Publicat: 24 feb. 2014

Un grup de cercetatori de la Departamentul de Psihiatrie a Universitatii Emory din Altanta, condusa de dr. Brian Dias, a ajuns la concluzia ca un eveniment traumatic se poate imprima in ADN-ul spermei, transmitandu-se astfel mostenitorilor frica. Acesta afecteaza structura creierului si genereaza schimbari de comportament generatiilor urmatoare care nu au experimentat acel eveniment dureros.

Studiile au fost efectuate pe soareci de laborator si nu se cunoaste, deocamdata, care este mecanismul biologic, insa cercetatorii cred ca creierul transmite un mesaj chimic in sperma pentru a-si schimba ADN-ul in conformitate cu noua informatie.

Citeste si Ce sa faci si ce sa nu faci daca vrei sa ramai gravida

“Acest transfer de informatii poate fi o modalitate prin care parintii isi informeaza copiii si generatiile urmatoare despre anumite caracteristici ale mediului inconjurator in care, cel mai probabil, vor trai in viitor”, a declarat profesorul de psihiatrie Kerry Ressler.

Citeste si Toata lumea a crezut ca e insarcinata, insa medicii i-au pus un diagnostic socant

Cercetatorii cred ca acesta este un pas in descoperirea verigii lipsa in tratarea fobiilor umane sau a anxietatilor post-traumatice.

Citeste si Sarcina in timpul sau dupa anticonceptionale. Intrebari care framanta femeile

“Este timpul sa se faca cercetari serioase in domeniul reactiilor intergenerationale pentru a intelege boli precum tulburari neuropsihiatrice, obezitate, diabet, tulburari metabolice”, a explicat Marcus Pembrey, profesor de genetic la Universitatea din Londra.

Sursa: sfatulparintilor.ro