WoW!

Post intermitent. Bun sau nu pentru scăderea în greutate?

Publicat: 04 iun. 2021

Postul intermitent, dieta care apelează la principii alimentare străvechi. Din ce în ce mai mulţi oameni postesc intermitent. Ce înseamnă asta? Majoritatea dietelor recomanda un stil de viaţă echilibrat, cu trei mese fixe pe zi, plus câteva gustări, care să nu ne lase stomacul să plângă de foame. Ei bine, postul intermitent demontează toate teoriile dietelor clasice, iar în sprijinul regimului extrem vin nenumărate studii. Postul intermitent sau „intermittent fasting” reprezintă slăbirea prin săritul meselor. Şi deşi suna extrem, specialiştii spun că dieta poate dezvaţa organismul de senzaţia de foame.

Postul intermitent reprezintă o strategie de organizare a meselor cu scopul de a accelera metabolismul grăsimilor şi de a pierde în greutate, păstrând masă musculară. Acest tip de regim nu presupune reducerea aportului caloric, ci îşi propune să modifice orele la care sunt servite mesele sau, mai bine spus, modul în care sunt sărite mesele.

Mai exact, în zilele de repaos alimentar (post intermitent) nu se consuma alimente sau băuturi care conţin calorii, alternând cu zile în care alimentele şi băuturile sunt consumate în mod normal.

„Această nouă strategie nutriţională are ca principiu eliminarea uneia sau mai multor mese, zilnic sau săptămânal, cu scopul scăderii în greutate şi de reducere a procentului de grăsime corporală, în special de pe organele interne şi stimulează producţia de celule stem la nivelul tubului digestiv. Acesta acţionează ca o formă uşoară de stres care activează în mod continuu funcţia de apărare celulară şi îmbunătăţeşte răspunsul corpului la insulina. O sensibilitate scăzută la insulina favorizează apariţia obezităţii, a diabetului şi creşte riscul afecţiunilor cardiace. Influenţând răspunsul organsiumului la acest hormon, obţinem un control mai bun asupra greutăţii corporale, iar pierderea kilogramelor se bazează pe pierderea de grăsime şi nu de masă musculară”, ne-a explicat dr. Florin Ioan Bălănica, specialist în Medicină Personalizată, Nutriţie şi Nutrigenomica.

Cum funcţionează

Potrivit specialiştilor în nutriţie, în perioada de hrănire, organismul foloseşte ca sursa de energie nutrienţii ingeraţi. „Odată ce absorbţia nutrienţilor se încheie, corpul intra într-o stare de postabsorbtie, apoi începe etapa de înfometare, la 8-12 h de la ultima masă. În această stare, nivelul de insulina şi glucide este scăzut şi astfel lipidele sunt folosite ca sursa de energie. Prin urmare, în perioada de post intermitent, corpul arde grăsimile deja stocate într-un mod mai eficient. Totodată, postul intermitent influenţează nivelul de leptina din sânge, hormon responsabil de senzaţia de foame/ saţietate”, spune doctorul Bălănica.

Beneficii

Orice regim de post intermitent poate avea ca rezultat pierderea în greutate dacă este ţinut corect, adică, după perioada de dietă, să nu se mănânce în exces sau nesănătos.

„Practic, reducându-se numărul total de ore în care se poate mânca se reduce automat şi aportul caloric, iar odată cu acesta scade şi riscul de obezitate. Perioadele de post scad valorile colesterolului şi ale trigliceridelor, precum şi concentraţiile de glucoză şi insulina din organism. Reglarea metabolismului în general este un alt beneficiu.Ritmul în care mâncăm şi cel în care consumăm energia din mâncare la domiciliu au o influenţă majoră asupra metabolismului, a secreţiei hormonale, a stării de bine şi a somnului; de aceea, un raport bine echilibrat între cele două a condus la îmbunătăţirea acestor parametri”, explica nutriţionistul.





Adauga un comentariu