News Flash:

Posta Romana este amenintata de firmele private

26 Septembrie 2007
2206 Vizualizari | 1 Comentarii
Posta Romana este amenintata de firmele private
• Compania Nationala Posta Romana SA a inceput sa piarda teren in planul curieratului intern, adica exact acolo unde se afla nucleul afacerii sale, in favoarea noilor jucatori intrati pe piata • In prezent, numeroasele firme de curierat reprezinta o veritabila amenintare pe piata monopolizata in trecut de Posta Romana, lucru recunoscut chiar de reprezentantii acestei institutii • Atat reprezentantii companiei nationale, cat si cei ai firmelor din domeniu apreciaza ca numarul agentilor economici din domeniu va creste considerabil si in urmatoarea perioada • Vor aparea din ce in ce mai multe firme mici de curierat


Compania Nationala Posta Romana SA a inceput sa piarda teren in planul curieratului intern, adica exact acolo unde se afla nucleul afacerii sale, in favoarea noilor jucatori intrati pe piata. Acest lucru a reprezentat un impuls pentru agentii economici din domeniu, care si-au extins activitatea, dezvoltand o importanta piata locala de curierat rapid. In prezent, numeroasele firme de curierat reprezinta o veritabila amenintare pe piata monopolizata in trecut de Posta Romana, lucru recunoscut chiar de reprezentantii acestei institutii. "Intr-adevar, numarul mare de astfel de firme reprezinta o amenintare pentru Posta Romana pentru ca practica tarife extrem de convenabile. Este o piata in crestere, unde se vehiculeaza sume foarte mari, de ordinul sutelor de miliarde", a declarat ieri Laura Limbau, director operational din cadrul Directiei Regionale de Posta Iasi. Atat reprezentantii companiei nationale, cat si cei ai firmelor din domeniu apreciaza ca numarul agentilor economici din domeniu va creste considerabil si in urmatoarea perioada, cand vor aparea din ce in ce mai multe firme mici de curierat. De altfel, pentru a demara o afacere in domeniul serviciilor de curierat rapid, nu este nevoie de o logistica foarte costisitoare. Practic, este necesara achizitionarea unor masini, biciclete sau motoscutere, inchirierea unui sediu si angajarea catorva curieri. Toate acestea sunt suficiente insa numai daca este vorba despre o companie care deserveste doar piata locala. Pentru o firma care trimite corespondenta in mai multe orase sau regiuni, investitia creste substantial. In acest caz poate fi vorba si despre cateva sute de mii de Euro. Unul dintre marile avantaje ale unei astfel de afaceri consta in faptul ca investitia se poate amortiza extrem de rapid. Totul depinde de promovare, apoi de numarul de clienti, investitiile putand fi recuperate chiar si intr-o jumatate de an. Expansiunea pietei locale a curieratului rapid a demarat in septembrie 2001, odata cu spargerea monopolului detinut de Posta Romana. Compania a inceput sa piarda teren in planul curieratului intern, adica exact acolo unde se afla nucleul afacerii sale, in favoarea noilor jucatori intrati pe piata. Pe un anumit sector, Posta Romana inca detine monopolul. Astfel, compania nationala a fost desemnata, printr-o decizie a Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii, furnizor de serviciu universal pentru o perioada de cinci ani. In virtutea acestui statut, Posta este obligata sa isi aduca reteaua de distributie si colectare la anumiti parametri in ceea ce priveste acoperirea teritoriului. In schimb, compania a primit dreptul exclusiv de a presta servicii postale avand ca obiect trimiteri de corespondenta a caror greutate este mai mica de 100 grame si al caror tarif este mai mic de 12 mii lei (1,2 RON). In consecinta, pentru trimiterile sub 100 grame, ceilalti operatori trebuie sa practice tarife egale sau mai mari de aceasta suma.

Piata locala, preluata de firmele private

Piata ieseana de curierat rapid se prezinta ca una dintre cele mai dinamice puncte ale economiei locale, ajungand sa dezvolte o noua piata in domeniu. In ultimii ani, au aparut numeroase companii din domeniu, iar din ianuarie 2007 au patruns pe piata si marile companii internationale. De cativa ani, piata de curierat a avut un trend ascendent care se va mentine in continuare, cresterea fiind de 20-30 la suta pe an. Cererea acestor servicii de calitate este in crestere datorita investitiilor mari care se fac in Iasi, a firmelor multinationale care deschid afaceri aici, dar si datorita dezvoltarii firmelor autohtone. Integrarea in Uniunea Europeana a confirmat tendinta ascendenta a pietei, in special a celei internationale, avand in vedere disparitia barierelor vamale. Pe de alta parte, acest lucru a generat si o crestere a concurentei, tot mai multi operatori dorind sa activeze si pe piata ieseana. Anul trecut, valoarea pietei nationale de curierat, in ceea ce priveste expeditiile interne si externe, a fost de 140 milioane Euro, pentru acest an estimandu-se o valoare de 200 milioane Euro.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Gelu  | #19340
Eu ii doresc Postei Romane faliment rapid! Serviciile oferite sint execrabile: documente prin Priori Oost, mandate postale, scrisori recomandate... toate primite cu REAVIZARE.... fara insa a primi si AVIZAREA initiala... bineinteles, pe plic stampilat frumos cu "avizat si negasit la domiciliu"... posibil ca postasii sa nu stie carte, de aia nu te avizeaza din prima?
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1449 (s) | 25 queries | Mysql time :0.025527 (s)