News Flash:

Precizari importante din partea Universitatii Cuza legate de sedinta Senatului

22 Noiembrie 2018
691 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7340 RON (+0.0020)
USD: 4.2129 RON (+0.0179)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Mihaela Onofrei

In cursul zilei de joi, 22 noiembrie, a avut loc o sedinta a Senatului Universitatii "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi, in cadrul careia au fost discutate chestiuni de maxima importanta pentru institutia de invatamant.

In acest context, rectorul Universitatii "Alexandru Ioan Cuza", prof. univ. dr. Mihaela Onofrei, a precizat urmatoarele:

"Cu privire la sedinta Senatului, fac urmatoarele precizari legate de doua chestiuni mai importante aflate pe Ordinea de zi, care au atras atentia comunitatii academice:

1. Rezultatele concursurilor pentru functia de director statiuni de cercetare/gradini botanice. Dupa aprobarea noii Organigrame a UAIC ( in sedinta de Senat din iunie 2018), au fost demarate numeroase concursuri organizate public. Organigrama este rezultatul unei analize indelungate (in care s-a tinut cont si de recomandarile auditului extern desfasurat in perioada decembrie 2016-martie 2017) care a urmarit respectarea cerintelor pentru constituirea de birouri, servicii,departamente etc., precum si adaptarea acesteia obiectivelor UAIC, in acord cu evolutia numarului de studenti. Sa nu uitam ca au functionat in UAIC vreme indelungata, departamente fara decizii de infiintare, pozitii de sef fara niciun subordonat sau functii de conducere fara numire si fara sa existe in Organigrama. Concursurile s-au desfasurat dupa un calendar stabilit conform prevederilor legale si publicat pe site-ul uaic. Au fost si sunt in derulare numeroase concursuri: sef birou Alumni, sef birou proiecte de dezvoltare, sef birou managementul calitatii, directori de statiuni de cercetare/gradini botanice etc.

La UAIC sunt 9 statiuni de cercetare, si s-au prezentat la concurs 7 candidati. Dintre cei 7 candidati, au fost validati 4, nu au fost validati 3. Nota minima de promovare a concursului a fost 7. Cei 4 colegi validati vor fi numiti de la 1 decembrie 2018 pe post, ca directori de departament. Anterior, ocuparea acestor functii a avut la baza situatii diverse: interimat, numire de catre Consiliul de Administratie, validare concurs in Senat. Am dorit o modalitate unitara de angajare si am apreciat ca cea mai buna solutie este concursul si nu o numire pe post, pentru a avea o baza de selectie mai mare. S-a urmarit calitatea planului managerial, rezultatele obtinute pentru colegii care au exercitat aceasta functie anterior, asigurarea unor indicatori de performanta economica. In cazul celor 3 statiuni pentru care candidatii nu au fost validati, vom numi directori interimari si concursurile vor fi reluate. Rezultatele concursurilor au fost validate azi cu 48 de voturi pentru si 7 abtineri.

Cu privire la incompatibilitati, se cunoaste faptul ca, legea educatiei nationale interzice exercitarea a doua functii de conducere in acelasi timp, eu mi-am dat demisia din functia de director de departament cand am devenit prorector la UAIC. In concluzie, nu se pune problema unor „epurari”, ci a recrutarii pe baza de competenta, a responsabilitatii si bunei credinte. Daca am fi schimbat Organigrama imediat dupa venirea la Rectorat a actualei echipe de conducere, fara o fundamentare rationala si obiectiva, ingrijorarile comunitatii ar fi fost legitime. Acum insa, apreciem ca nu ar trebui sa existe „tabere”, daca primeaza atentia catre problemele studentilor (de exemplu, sunt statiuni ale UAIC in care nu au facut deloc practica studentii UAIC). Realizarile UAIC si sustenabilitatea financiara a acesteia reprezinta intrarea intr-o normalitate pe care ne-o dorim cu totii.

2. Cu privire la Metodologia de acordare a gradatiilor de merit, am luat decizia in Consiliul de Administratie si azi in Senat, sa amanam dezbaterea si votul pentru luna decembrie. Pana atunci, am rugat Facultatile sa transmita propuneri de modificare a anexelor (Descriptori), astfel incat Metodologia care va fi aprobata sa fie in acord cu vointa comunitatii UAIC si cu specificul fiecarei Facultati (cat mai mult posibil). Fac precizarea ca aceasta amanare NU afecteaza Calendarul care va fi propus pentru competitia de acordare a gradatiilor din luna ianuarie. Precizez ca sumele aferente cheltuielilor lunare cu salariile la UAIC sunt de cca 13 milioane lei, iar cele cu bursele de cca 4 milioane lei".

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mihaela onofrei
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1603 (s) | 21 queries | Mysql time :0.041097 (s)