News Flash:

Prefectul paralizeaza Iasul

26 Ianuarie 2007
3987 Vizualizari | 11 Comentarii
Prefectul Nicusor Paduraru
• Prefectul Nicusor Paduraru are de gand sa paralizeze aproape intreaga activitate din municipiul Iasi, prin retragerea autorizatiei de transport a Regiei Autonome de Transport Public (RATP) • Motivul gestului la care vrea prefectul sa recurga este ca RATP are datorii de sute miliarde lei la bugetul de stat • "Abia astept sa ia aceasta masura. Vom face echipe sa mergem in cartiere sa le spunem iesenilor cine are grija ca viata lor sa fie mai dulce si mai usoara", a spus ieri viceprimarul Constantin Neculau • "Pana acum aveam posibilitatea de a plati datoriile catre bugetul de stat esalonat, dar acum legea nu mai permite acest lucru", a spus neputincios Maricel Gherca, directorul RATP
In scurt timp, aproape 200 mii de ieseni nu ar putea sa mai ajunga dimineata la serviciu, sa-si duca si sa-si aduca copiii de la scoala sau gradinita, sau pur si simplu sa-si faca piata, urmare a deciziei anuntate ieri de prefectul judetului Iasi. Prefectul Nicusor Paduraru are de gand sa paralizeze aproape intreaga activitate din municipiul Iasi, prin retragerea autorizatiei de transport a Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Ieri, Paduraru a anuntat ca ar putea sa retraga autorizatia RATP, dupa ce la sfarsitul saptamanii trecute a preluat de la subprefectul Tudor Leonte conducerea Comisiei Judetene de Autorizare a Transportatorilor. Prefectul sustine ca una dintre conditiile eliminatorii pentru autorizarea transportatorilor este sa nu aiba datorii la stat, conditie pe care RATP nu o satisface. "In anul 2004, RATP a primit o autorizatie si este sarcina noastra sa reautorizam aceasta entitate. Plata datoriilor la stat este una dintre conditiile care trebuie satisfacuta pentru eliberarea unei autorizatii. Nu este corect fata de ceilalti transportatori, fie ei si privati, ca un concurent sa opereze pe diferite trasee chiar daca are datorii la stat. Eu ii sfatuiesc pe cei de la RATP sa-si plateasca datoriile", a spus ieri prefectul Nicusor Paduraru. Conform datelor publicate pe pagina electronica a Ministerului de Finante, la sfarsitul lunii septembrie a anului trecut, RATP avea datorii catre bugetul de stat in valoare totala de 269,08 miliarde lei (26,908 milioane RON). Situatia este mult mai dificila avand in vedere ca RATP a fuzionat cu Autobuzul SA, firma municipalitatii de transport, preluand astfel si datoriile acestei societati comerciale, in valoare de 126,91 miliarde lei (12,691 milioane RON). In consecinta, cuantumul datoriilor RATP catre bugetul de stat este de cel putin 395,99 miliarde lei (39,599 milioane RON), echivalentul a 11,64 milioane Euro. Un rau facut iesenilor Avand in vedere valoarea imensa a sumelor datorate de RATP catre stat, achitarea datoriilor intr-un termen de cateva luni este practic imposibila. "Procesul de reautorizare a transportatorilor este unul de lunga durata, astfel incat ar putea dura de la 3 luni pana la 4 luni. Avem in vedere 21 de entitati, societati comerciale sau regii, care opereaza in judetul Iasi si incercam astfel ca, impreuna cu celelalte institutii implicate precum Politia sau Registrul Auto Roman, sa facem putina curatenie in transport", a mai precizat prefectul Nicusor Paduraru. Sefii municipalitatii au caracterizat intentia prefectului ca fiind o masura care vine impotriva iesenilor, viceprimarul Constantin Neculau, care raspunde de activitatea RATP, aratand ca va avea grija ca iesenii sa afle ca nu vor beneficia de un transport public civilizat din cauza prefectului. "Eu nu am nimic impotriva deciziei prefectului, este reprezentantul Guvernului in teritoriu, asigura respectarea legalitatii. Abia astept sa ia aceasta masura. Vom face echipe sa mergem in cartiere sa le spunem iesenilor cine are grija ca viata lor sa fie mai dulce si mai usoara", a spus ieri viceprimarul Constantin Neculau. Pe de alta parte, conducerea RATP a aratat ca problema datoriilor catre stat nu poate fi rezolvata peste noapte si ca, de acum, rezolvarea tensionatei situatii nu depinde decat de ceea ce va face prefectul in viitor. "Nu cunosc situatia, deocamdata nu cred ca se va aplica aceasta masura. Decizia de suspendare a autorizatiei de transport este una legala. Vom analiza foarte bine aceasta situatie. Pana acum aveam posibilitatea de a plati datoriile catre bugetul de stat esalonat, dar acum legea nu mai permite acest lucru", a spus ieri Maricel Gherca, directorul RATP.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

2643 viz    3 com
5564 viz    3 com
7770 viz    9 com
746 viz    0 com
604 viz    0 com
3703 viz    6 com
686 viz    0 com
727 viz    0 com

Comentarii (11)

dan  | #5803
Datoriile trebuiesc platite cumva de Primaria Iasi ? S-ar parea ca da, dar domnul primar, mare amator de fotbal, prefera sa plateasca jucatorii de la Politehnica si sa-i lase pe ieseni sa mearga pe jos. Sper ca mesajul nu vafi considerat vulgar sau licentios de ziarul primarului.
m icutu204  | #5804
Lipitorile astea de buget de bani piblici ,cu raspundere colectiva, doresc sa mearga asa ,pinala calendele grecesti ! Fiecare buticar cu SRL(privat), stie ca daca lucreaza in pierdere intra in faliment si nu mai face nimic ! Inchide mustaria si basta ! Vampirii astia NU si NU ! Cum sa lase din mina asa plocon :cu salarii grase,cu birouri de lux, cu 40 de secretare , cu 100 de trepadusi care sa plimbe 5 hirtii de ici colo, cu mojiicii de sofer pe limba, cu reparatii facute in doru-lelii , cu licitatii pt buzunarul propriu, cu telefoane pe mobil in interes personal gratis, ..... etc. ! Nu are rost sa continui ,ca toti stim balcanismele astea ! Ia sa vedem ce concern cu bani proprii ar veni sa concesioneze pe 49 de ani transportul public din IASI ? Sa traiasca si sa aiba profit din biletele vindute ! Cam ce ar face ? Ia sa presupunem !
Angajeaza cu criteriile lui de selectie, aduce masinile ieftine si economice, 5 angajati cu PC pentru 3 birouri cu tot cu sef care lucreaza si nu asre nevoie de sofer personal, totul in 50 de metri patrati . Soferul care fura la bilete e dat in judecata ,va face puscarie si va platii si daune de imagine . Nu se fumeaza in cabina, nu se opreste vehicolul pt a cumpara ziarul, in timpul liber anfajatii isi platesc transportul ! Blatistii , nu cu laga laga , amenda sau arest, indiferent de virsta ,sex sau culoare ! Cei care lipesc afise pe propietate , platesc bani grei pentru reclama ! (asta e afisul despre srl-ul tau ? ai platit ? daca nu... instanta va hotari cuantumul si penalitatile ! ) Daca primaria nu plateste gratuitatile datorate, ... instanta ... sechestru ... !
La gunoi cu jegurile astea care put a balcanism !
Am vrut Europa si o vrem incontinuare , ASTA aduce Europa : fara lipitori de buget public !
somebody  | #5805
bine ca RAJAC-ul a fost scutit de taxe si impozite iar RATP care transporta pensionari, elevi si studenti, nu . este totusi transport public...in ce tara din UE se practica asa ceva? mai scoateti capu` din birouri si invatati de la cei din Germania, Austria, Franta, adica tari ale UE.
ana maria  | #5806
in sfirsit o veste f buna!poate in locul RATP-ului vor fi bagate microbuzele MINIBUS,ar fi misto
Barbu  | #5807
Domnii Nichita si Nicolau trebuiau sa cumpere autobuzele direct de la fabricant, nu prin intermediari dubiosi la pret dublu, iar in loc sa plateasca salarii exorbitante fotbalistilor, sa plateasca datoriile RATP.
f.m  | #5808
masura prefectului este legala;trebuie sa ne obisnuim sa respectam legea;cred ca se pot gasi niste solutii daca isi vor pune capul la contributie;
iesean  | #5809
Bravo PREFECTULE, trebuia sa iesi cu ceva in evidenta, dar nu cu bataia de joc fata de concetatenii domniei tale. Am vazut ca unele unitati din tara au mii de miliarde datorie la stat si isi vad dfe treaba , ba unora li s-a scazut (iertat) aceste datorii. De ce din partea Institutiilor iesene inclusiv a Prefecturii nu s-a intervenit pentru stergerea acestor datorii si la RATP. Aceasta presteaza servicii pentru cetateni cu mari probleme mai ales ca are grija si de partea sociala a iesenilor. Aceasta pproblema sociala a oamenilor ar trebui sa intereseze si PREFECTURA.
ion  | #5810
De ce nu se privatizeaza si R.A.T.P.? Doar suntem obisnuiti cu aceasta,caci mai este loc .si se mai poate lua un "capac". Domnul prefec nu circula cu mijloacele de transport in comun , are masina la scara, tot pe banii nostri,si nu are de unde sa stia. Trebuie sa-i dam crezare! Cu aceste mijloace de transport circula cei cu venituri mici sau de loc dom. prefect,paote nu stiati? Oricum prefectul si ceilalti din prefectura, primarie si politicienii nostrii scumpi si dragi, nu se uita pe net si nu citesc ce scriu cetatenii acestui mare oras! S speram ce nu vom ajunge la caleasca, caruta sau carul cu boi!!!!
iesean de iesean  | #5811
VREU METROU, platit din banii contribuabililor nu sa platim ratele RATP-ului pt MAZ-uri.Cu banii aishtia luam metrouri , cu inca vreo 2 banuti de la BERD finantam "TRANSEELE" si treaba era excelenta. Moldovean cu limba lata dar cu minte NE-nghetata
theo  | #5812
Foarte bine domnule prefect, la noi in romania numai cu cutzitu`n gat se pot rezolva problemele ca daca intinzi cuiva un deget te fura cu totul....
eu  | #5813
mai f.m. ce Audi Quatro ai? Nu cred ca mergi cu autobuzul dimineata la scarbiciu... Si intre privati si RATP prefer ultima varianta, macar nu sunt nevoit sa suport toate mizeriile soferilor, sa merg in stilul vaci duse la abator sau sa-mi sufle in ceafa toti nespalatii.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3322 (s) | 22 queries | Mysql time :0.217307 (s)