News Flash:

Prefectura vrea sa elimine birocratia

10 Noiembrie 2004
822 Vizualizari | 0 Comentarii
•Programul de lucru cu publicul in Prefectura va fi extins •Toti salariatii vor purta ecusoane •Vor fi infiintate doua linii telefonice speciale •Orice cetatean poate primi informatii in legatura cu deciziile luate de Prefectura, la numarul 989

Prin intermediul unei hotarari emise la inceputul acestei luni, Guvernul a impus Prefecturii judetului Iasi un program ce are ca scop diminuarea birocratiei si cresterea transparentei. "Respectiva hotarare de guvern vizeaza aplicarea unor masuri pe termen scurt, mediu si lung. In principal, se are in vedere diminuarea birocratiei din Prefectura si din institutiile deconcentrate", a declarat ieri Tudor Leonte, secretarul general al Prefecturii. Astfel, conducerea Prefecturii are in vederea realizarea unui nou program in munca cu publicul si infiintarea unor noi structuri care sa inlesneasca comunicarea deciziilor catre cetateni. "Programul de relatii cu publicul va fi extins, astfel incat orice persoana va avea posibilitatea sa beneficieze de audiente intre orele 9.00 si 17.00, in zilele de sambata intre orele 9.00 si 14.00. De asemenea, in cel putin trei zile ale saptamanii, programul de relatii cu publicul se va desfasura intre orele 9.00 si 19.00", a mai precizat Tudor Leonte. Conducerea Prefecturii are in vedere si alte masuri, precum acordarea de formulare gratuite si marirea numarului de functionari abilitati sa lucreze cu publicul. "In prezent, doar sapte salariati ai Prefecturii sunt abilitati sa lucreze cu publicul. Fiecare dintre acestia va purta un ecuson unde vor fi trecute numele si functia. Oricum, in Prefectura Iasi toti angajatii vor purta un astfel de ecuson, inclusiv prefectul", a precizat ieri Marian Tudoran, directorul Directiei Resurse Umane, din cadrul Prefecturii. Masurile pe termen lung ce trebuie luate pentru aplicarea programului de diminuare a birocratiei si de cresetere a nivelului transparentei, presupun noi dotari, precum achizitia unor monitoare de afisare a deciziilor Prefecturii.

Linii telefonice speciale

Doua linii telefonice speciale sunt destinate exclusiv relatiilor cu publicul. Este vorba de linia telefonica pentru cetatean si de linia verde a Prefecturii. "Linia telefonica pentru cetatean a fost infiintata pentru a sprijini aplicarea liberului acces la informatiile publice. Orice cetatean poate folosi aceasta linie pentru a primi informatii in legatura cu deciziile luate de Prefectura", a declarat Marian Tudoran. Aceasta linie functioneaza in prezent si poate fi folosita apeland numarul 986. Cea de a doua linie va putea fi folosita de catre cetateni pentru a primi ajutor in orice fel de problema. "Cetateanul poate suna si de va fi trimis cu toate detaliile de care are nevoie catre institutia abilitata sa-i rezolve problema", a explicat directorul Tudoran. Apelarea va fi gratuita, insa numarul nu a fost stabilit inca. Executivul va primi raportari lunare privind desfasurarea programului impus prefecturilor. "Prefectul trebuie sa urmareasca modul in care este aplicata Hotararea de Guvern si sa faca raportari lunare in acest sens", a mai mentionat Tudor Leonte.
(T.L.)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1243 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012736 (s)