Diete si regimuri

Pregatiti astfel, castravetii murati isi pastreaza mai bine vitaminele si mineralele

Publicat: 16 iun. 2016
7

Legumele murate la soare sunt pline de vitamine si minerale si procesul de fermentatie rapida le pastreaza mult din proprietatile initiale. Pregatite astfel, legumele murate la soare au un gust mai bogat, o textura mai frageda si chiar si culoarea lor este pastrata mai bine, deoarece saramura nu apuca sa le descompuna pigmentii si coaja.

Una dintre cele mai cautate delicatese estivale sunt castravetii murati la soare. Iata cum se prepara:

Ingrediente:
– 3 kilograme de castraveciori cornison
– 2 felii de paine integrala, cu tarate, etc, pentru accelerarea fermentatiei
– 4 litri apa
– 4 linguri de sare grunjoasa, neiodata
– 10 catei de usturoi (2 capatani de usturoi medii)
– 5-6 fire de marar inflorit
– 2 ardei iuti (dupa gust), pot fi inlocuiti cu hrean
– condimente, dupa gust: coriandru, marar, mustar boabe

Nicio masa fara muraturi. Iata ce minuni fac pentru organism aceste acrituri

Mod de preparare
Se spala bine castravetii in coaja si se pun intr-un borcan mare sau doua borcane mai mici. Se indeasa printre straturi cateii de usturoi, boabele de condimente, hreanul/ ardeiul iute, mararul, etc.

Daca folositi usturoi chinezesc urias, veti constata ca se face albastru in contact cu saramura sau otetul, astfel ca recomandam usturoi romanesc.

Intre timp se fierbe apa si se lasa putin la racit, apoi se adauga sarea si se amesteca bine, pana la dizolvare completa.
Se toarna saramura peste castraveti si se pune painea deasupra, pentru fermentatie.

Se lasa intr-un loc insorit circa 2-3 zile, dupa gust si preferinte, dupa care se scoate painea si se pastreaza la frigider pana la servire.

Cum pregatesti muraturile care sa te insanatoseasca si care sunt afectiunile ce pot fi tratate prin consumul de muraturi





Adauga un comentariu