News Flash:

Presa din Romania se concentreaza prea putin pe programele electorale

17 Noiembrie 2009
529 Vizualizari | 0 Comentarii
Raportul interimar al misiunii OSCE/ODIHR de observare a alegerilor din Romania arata, la capitolul dedicat presei din Romania, ca aceasta se concentreaza prea putin pe programele electorale ale candidatiilor la prezidentiale. "Romania beneficiaza de o piata media dinamica si care serveste pluralismul, cu radiodifuzori publici si privati si o larga varietate de presa scrisa; numarul, tipul si accesibilitatea presei furnizeaza votantilor informatii ample si diverse pe teme politice si despre alegeri, in special prin stiri si dezbateri electorale", se arata in sumarul raportului interimar al Misiunii OSCE de observare a alegerilor, datat 13 noiembrie si publicat ieri. Conform raportului, televiziunea este principala sursa de informatie politica, cele mai populare posturi de televiziune din tara fiind Pro TV, Antena 1 si TVR 1. De asemenea, remarca OSCE, posturile private Realitatea TV si Antena 3 isi cresc cotele de audienta in timpul campaniilor electorale. Totodata, OSCE sustine ca cel mai citit ziar din Romania este Adevarul, dar remarca faptul ca publicatia a decis sa nu acopere campania electorala, distantandu-se astfel de candidatii intrati in cursa. "Acoperirea media a campaniei se concentreaza pe candidatii principalelor partide parlamentare. Cu toate acestea, presa se concentreaza mai putin pe platformele-program ale candidatilor decat pe actualul presedinte si pe managementul crizei financiare sau discutiile cu Fondul Monetar International", remarca OSCE.
De asemenea, in raport se precizeaza ca Legea alegerilor prezidentiale reglementeaza accesul candidatiilor la media in timpul campaniei electorale, in timp ce Consiliul National al Audiovizualului are ca rol supravegherea si monitorizarea radiodifuzorilor. Conform amendamentelor aduse Legii alegerilor prezidentiale, candidatii au dreptul la timpi de antena gratuiti si egali, atat pe postul public de televiziune, cat si pe posturile private. "Doi dintre candidati (Constantin Ninel Potirca si Gheorghe-Eduard Manole) au facut plangeri la Curtea Constitutionala in ceea ce priveste accesul la timpii de antena gratuiti pe posturile publice de radio si televiziune. In ambele cazuri, Curtea Constitutionala a acceptat plangerile si a cerut radiodifuzorilor sa ia masuri pentru a corecta situatia si pentru a oferi timpii de antena candidatilor", mai remarca Raportul interimar al OSCE.
OSCE/ODIHR a inceput monitorizarea presei pe 29 octombrie. Misiunea OSCE monitorizeaza campania electorala in prime time (18.00 - 24.00) pe cinci posturi de televiziune (TVR 1, Pro TV, Realitatea TV, Antena 1 si Prima TV) si cinci ziare centrale (Cotidianul, Evenimentul zilei, Jurnalul National, Gandul si Romania libera).
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1713 (s) | 22 queries | Mysql time :0.044844 (s)