Local

Preşedintele PMP, Petru Movilă condamnă neincluderea autostrăzii Ungheni – Iaşi – Tg. Mureş în PNRR: „Este contra bunului simţ, aberant şi ilogic”

Publicat: 24 iun. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Preşedintele PMP Petru Movilă condamnă neincluderea autostrăzii Ungheni - Iaşi - Tg. Mureş în PNRR Este contra bunului simţ aberant şi ilogic
Petru Movilă, președintele PMP Iași

Petru Movilă, preşedintele Partidului Mişcarea Populară filiala Iaşi, a făcut declaraţii de ultima oră în ceea ce priveşte autostrada Ungheni – Iaşi – Tg. Mureş. Oficialul condamna vehement faptul că după 4 ani de la depunerea proiectului de lege în ceea ce priveşte construirea autostrăzii acesta nu a fost inclus în Planul Naţional de Redresare şi Reziliență.

„Este aberant, ilogic, contra bunului simţ să vii după 4 ani de zile de la depunerea proiectului de lege privind obligarea Guvernului României să construiască autostrada Ungheni – Iaşi – Tg. Mureş cu o modificare prin care să spui că stabileşti termene pentru realizarea autostrăzii, termene foarte mari. Vreau să precizez că proiectul de lege când a fost depus avea două termene clare: La 30 de zile de la promulgare Guvernul României trebuie să se apuce de implementarea proiectului şi 4 ani pentru execuţie, ţinând cont de evaluările corecte de finanţare fie că vorbim de finanţare din bugetul de stat sau fonduri europene.

Sau credite – o soluţie accesibilă pentru creditele cu 1% dobânda, 5 6 ani perioada de graţie şi 20 – 25 de ani perioada de rambursare de rate care s-ar fi făcut din exploatarea autostrăzii. În momentul acela, colegii parlamentari, mai ales de la PSD care cu greu au semnat, au votat şi eliminat termenul de 4 ani de realizare a autostrăzii”, a transmis liderul PMP Petru Movilă.

Petru Movilă: Guvernele PSD şi PNL nu au aplicat legea şi au întârziat-o

Liderul PMP susţine că Executivul PSD şi Cabinetul PNL nu au aplicat legea, au întârziat-o şi astfel proiectul privind autostrada Ungheni – Iaşi – Tg. Mureş nu are nici până în momentul de fată un studiu de fezabilitate pentru a putea fi inclus în PNRR.

„Dacă Guvernul PSD în 2019 ar fi pus în aplicare legea şi nu ar fi întârziat legea, dacă Guvernul PNL în 2020 ar fi pus în aplicare legea astăzi am am fi putut spune că existau studii de fezabiliate pe proiecte mature pentru toate tronsoanele de autostradă, ar fi fost incluse în PNRR. Explicaţia legală de la Ministerul Fondurilor Europene referitoare la neincluderea întregului tronson de autostradă în PNRR este că nu există studii de fezabilitate.

S-au introdus doar două capete, din aceste puncte de vedere condamn deplin această manifestare demagogică şi mincinoasă faţă de ieşeni. Unii dintre cei care au iniţiat acest proiect de lege susţineau alte autostrăzi în detrimentul auostrazii Ungheni-Iasi-Tg. Mureş. Studiul de fezabilitate Tg Mureş – Tg Neamţ ar trebui să fie recepţionat anul acesta. La fel pentru tronsonul de la Prut la Tg Neamţ, nu pot să stau din 2022 până în 2030”, a conchis Petru Movilă.

Comments are closed.

Adauga un comentariu