News Flash:

Prezentarea echipelor participante in noul sezon de Formula 1

10 Martie 2010
705 Vizualizari | 1 Comentarii
formula 1 1
In ultimul an si jumatate, trei dintre cei mai importanti constructori de automobile din lume, Honda, Toyota, BMW, au decis sa puna capat participarii lor în Marele Circ, dupa ce criza economica a lovit puternic industria auto, astfel ca FIA a fost nevoita sa admita noi echipe în aceasta competitie. Accesati aceasta pentru prezentarea detaliata a echipelor participante in noul sezon de Formula 1. Puteti comenta pe FORUM sansele celor 12 echipe in noul campionat. Alaturandu-se partial acestei tendinte, Renault si-a restrans activitatea în F1, vanzand o parte din echipa societatii luxemburgheze Genii Capital. La polul opus, Mercedes Benz a considerat ca este un moment prielnic sa-si dezvolte participarea în Formula 1, trecand de la statutul de simplu furnizor de motoare la cel de constructor de monoposturi. Iar miscarile facute de gigantul german în aceasta directie au fost pe masura renumelui si puterii sale: Mercedes s-a aliat cu Aabar, un grup de investitii din Abu Dhabi, si a achizitionat 75 la suta dintre actiunile echipei Brawn GP, laureata sezonului 2009, atat la piloti, cat si la constructori. Noul team a primit numele de Mercedes GP, iar monoposturile acestuia si-au recapatat imediat titulatura de "sageti argintii", sub care masinile germanilor dominau cursele auto în anii '30 si care fusese împrumutata, neoficial, partenerilor de la McLaren. Apoi, conducatorii concernului s-au gandit ca este nevoie de un pilot valoros si experimentat, care sa dea stralucire imaginii echipei si sa ofere garantia succesului, iar Michael Schumacher, cel mai titrat driver din istoria F1, s-a potrivit perfect acestui profil, desi nu mai pilotase în Marele Circ din 2006. Alaturi de Schumacher a fost cooptat tot un german, Nico Rosberg, un tanar cu evolutii promitatoare la precedenta sa echipa, Williams, iar oficialii companiei de la Stuttgart au clamat ca au reusit, astfel, sa puna bazele nationalei de Formula 1 a Germaniei. Schimbari In acelasi timp, Mercedes a decis sa ramana în actionariatul echipei McLaren si sa ofere motoare acesteia, însa se va retrage, treptat, din parteneriat, concentrandu-se pe propriul proiect. Numele BMW continua sa apara în Formula 1 si în 2010, desi constructorul german si-a anuntat retragerea din acest sport la sfarsitul sezonului trecut. Dupa trei sezoane promitatoare, BMW Sauber a avut un an dezastruos, ocupand locul 6 în clasamentul constructorilor, iar oficialii de la Munchen au considerat ca Formula 1 nu mai reprezinta un mod de promovare, în conditiile în care compania se va axa, în viitor, pe crearea de noi tehnologii si proiecte pentru gestionarea durabila si favorabila a mediului. Initial, BMW a anuntat ca va vinde echipa cu sediul la Hinwil (Elvetia) fondului de investitii Qadbak, care reprezinta interesele unor oameni de afaceri din Europa si Orientul Mijlociu. Insa se pare ca acestia ar fi urmarit numai sa intre în posesia cotei de bani de la FIA care ar fi revenit echipei, astfel ca tranzactia a picat. La sfarsitul lui noiembrie trecut, fondatorul echipei si ultimul ei propriertar înainte de a fi cumparata de BMW, în 2005, Petre Saber, i-a convins pe germani sa-i înapoieze team-ul. Nu au fost publicate datele tranzactiei, dar este posibil ca BMW sa suporte neoficial o parte dintre cheltuielile echipei, care poarta în continuare numele producatorului de automobile. Cert este ca monoposturile nu vor mai fi echipate cu motoare BMW, ci cu propulsoare Ferrari. Confruntata cu acest val de retrageri din Formula 1, FIA a fost nevoita sa deschida larg portile pentru a îmbogati grila, astfel ca a acceptat înscrierea în competitie a patru noi team-uri independente: USF1, Manor (redenumita ulterior Virgin), Campos Meta (acum Hispania Racing) si Lotus. Echipa americana USF1 se anunta a fi cel mai ambitios nou proiect din Marele Circ. USF1 a fost lansata oficial înca din februarie 2009 si se baza, teoretic, pe un buget de aproape 50 de milioane de euro. Peter Windsor si Ken Anderson, oamenii din spatele USF1, sperau ca team-ul lor îsi va gasi în SUA atat fani, cat si sponsori, iar Chad Hurley, unul dintre dintre fondatorii YouTube, a promis ca va investi în aceasta initiativa. Totul parea ca merge ca pe roate, însa proiectul a sfarsit printr-un esec, criza financiara si erorile manageriale ale responsabililor echipei îndepartand posibilii finantatori. Astfel, Anderson a fost nevoit sa anunte abandonul participarii USF1 în acest an în Marele Circ, solicitand FIA sa-i tina locul pe grila pentru 2011. Loc liber Renuntarea USF1 a lasat un loc liber în grupul de 13 echipe pe care FIA l-a stabilit pentru acest sezon, iar team-ul sarb Stefan GP, care a preluat o parte din infrastructura Toyota F1, dupa ce constructorul nipon s-a retras din Marele Circ, a sperat ca va a fi admis în competitie pe ultima suta de metri. FIA a decis însa ca este prea tarziu sa mai accepte intrarea în F1 a Stefan GP, astfel ca principala competitie automobilistica va începe, la 14 martie, cu 12 echipe. Cat priveste celelate noi team-uri, acestea par sa fi reusit sa depaseasca toate problemele debutului si sunt gata sa-si alinieze monoposturile la startul sezonului. Lotus Racing este o echipa sustinuta de guvernul Malaysiei, prin firma Proton, si de alte cateva companii din aceasta tara, stranse într-un parteneriat. Numele Lotus este celebru în Formula 1. Intre 1958 si 1994, Team Lotus a concurat în F1, castigand sase titluri mondiale la piloti si sapte la constructori. Legatura cu actuala Lotus Racing se face prin Proton, producatorul de automobile controlat de statul malaysian. In 1996, Proton a achizitionat de la Bugatti 64 la suta din Lotus Group International Limited, proprietarul Lotus Cars, compania sora a Team Lotus, specializata în productia de masini sport. Echipa are cartierul general la Hingham, în Marea Britanie, este condusa de omul de afaceri malaysian Tony Fernandes, detinatorul operatorului de transport Air Asia, si îl are ca director tehnic pe englezul Mike Gascoyne, fost la Jordan, Renault, Toyota si Force India. Sasiul Lotus T127 este propulsat de un motor Cosworth, iar monoposturile vor fi pilotate în sezonul acesta de italianul Jarno Trulli si de finlandezul Heikki Kovalainen. Virgin Racing este, de asemenea, o debutanta în Formula 1. Initial, echipa s-a numit Manor Grand Prix, fiind fondata în 1990, de Jon Booth, fost pilot de monoposturi. Pana acum, formatia a concurat în Formula Renault si Formula 3 Euroseries, avandu-i în componenta de-a lungul timpului, printre altii, pe Kimi Raikkonen si Lewis Hamilton, deveniti ulterior campioni mondiali în Formula 1. Numele a fost schimbat dupa ce team-ul britanic a ajuns la un acord de parteneriat cu grupul Virgin, detinut de miliardarul Richard Branson, care a preluat 20 la suta din actiunile echipei. In 2009, grupul Virgin a sponsorizat echipa Brawn GP, care a devenit campioana mondiala la constructori si care l-a avut în randurile sale pe britanicul Jenson Button, castigatorul competitiei pilotilor. Branson s-a reorientat apoi catre o echipa mai mica, considerand ca aventura în F1 poate fi mai interesanta în acest mod. Virgin Racing Virgin Racing, al carui sediu se afla la Dinnington, Marea Britanie, va avea un buget sub 44 milioane de euro, unul dintre cele mai mici din Formula 1. Monopostul Virgin VR-01 este singurul din Formula 1 ce a fost proiectat folosindu-se numai un tunel aerodinamic virtual, iar concurenta sustine ca solutia este insuficienta pentru a realiza o masina performanta. Monoposturile, care vor beneficia de motoare Cosworth, vor fi pilotate de germanul Timo Glock si de brazilianul Lucas Di Grassi. John Booth va fi conducatorul principal al echipei, iar Nick Wirth, fost la Simtek si Benetton, va îndeplini functia de director tehnic. Si Hispania Racing F1 Team a avut initial un alt nume, Campos Meta 1. Echipa spaniola a fost înfiintata de Adrian Campos, fost pilot si ulterior manager al dublului campion mondial Fernando Alonso. Team-ul a primit, anul trecut, acordul de a evolua în CM de Formula 1, dar, confruntat cu probleme financiare majore, Adrian Campos a fost nevoit, luna trecuta, sa-i vanda echipa partenerului sau, omul de afaceri Jose Ramon Carabante Acesta l-a numit în functia de manager general pe germanul de origine romana Colin Kolles, fost oficial la Midland, Spyker si Force India. Totodata, Carabante a decis sa transfere echipei numele companiei sale, Grupo Hispania. Sasiul este construit de Dallara, iar motoarele sunt furnizate tot de Cosworth. Piloti vor fi brazilianul Brunno Senna si indianul Karun Chandhok, iar team-ul va avea sediul la Murcia. Hispania este singura echipa care va lua startul în acest sezon fara sa participe la testele organizate în pauza competitionala.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Filip Adrian  | #98910
As dori sa stiu cind apare un supliment Formula 1 cu echipe si monoposturi pe anul 2010
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1435 (s) | 22 queries | Mysql time :0.034822 (s)