News Flash:

Primaria a stabilit pretul unui loc de parcare la 20.000 de lei ora

7 Iunie 2000
966 Vizualizari | 0 Comentarii
Insuccesul colectarii aberantei taxe de turism a atras imediat sicane legate de parcarea din fata hotelurilor Traian si Unirea •O ora - un dolar: tariful pentru un spatiu de parcare evoca statiuni din Alpii elvetieni •Inflexibilitatea angajatilor Primariei
Iasi a facut mai rentabila "cazarea" unei masini la hotel Unirea decat parcarea ei

Contractul dintre Primaria Iasi si SC Complex Hotelier Unirea avand ca obiect inchirierea spatiului de parcare din fata hotelului s-a incheiat abrupt pe 1 ianuarie 2000. Administratia locala a dorit sa puncteze momentul inceperii anului cu o noua mitocanie: parcarea din Piata Unirii a devenit inaccesibila din cauza rezilierii unilaterale a contractului, fiind invocate in sprijinul acestei decizii varii motive. Printre acestea se numara intarzierea la plata a sumelor datorate pentru cele 13 locuri cu taxa de parcare preferentiala, lipsa unei cai de acces corespunzatoare, neglijenta in contorizarea masinilor parcate etc. Motivele enumerate au fost si sunt usor de combatut. Intarzierile nu au fost niciodata mai mari de cateva zile, deci nu puteau constitui cauza reala a rezilierii contractului. Proiectul de construire a hotelului din 1968 prevede clar accesul masinilor catre spatiul de parcare din Piata Unirii folosind aleile laterale, deci nici viciile de organizare a zonei nu puteau fi motivul principal. Printre cauzele invocate nu apar - nici nu ar fi fost posibil intr-un act oficial - incapatanarea si dorinta de razbunare, specifice edililor Iasului.

Taxa de turism - o taxa pe fum esuata

Hotararea Consiliului Local cu numarul 101 a instituit obligativitatea ca anumite hoteluri - Unirea, Traian si Moldova - sa plateasca o taxa de 3.000 de lei pentru fiecare turist cazat, taxa ajungand in cursul anului 1999 la 4.400 de lei. Daca nu marimea taxei era de natura sa scandalizeze, disfunctionalitatile in aplicarea ei au starnit proteste ferme din partea celor care se ocupa de destinele turismului - atat cat mai este - din "capitala" Moldovei. Lipsa normelor de aplicare a hotararii, neclaritatile legate de modul de contabilizare a ei, inexistenta la baza hotararii a unui agrement intre Oficiul pentru Protectia Consumatorilor, directia locala a Ministerului de Finante, Autoritatea Nationala de Turism si Primaria Municipiului Iasi sunt tot atatea semne ca decizia nu era viabila. Pur tehnic, la aceste argumente se adauga si dificultatile de definire a "turistilor" carora li se aplica aceasta taxa. Sejurul - perioada pentru care Primaria inventase aceasta taxa - era un nou motiv de controverse: orice student al sectiei de turism stie ca sejur inseamna cel putin 48 de ore. In ciuda argumentelor contra covarsitoare, "inventatorii" taxei de sejur au fost singurii care nu au inteles imposibilitatea aplicarii ei intr-un oras pe care doar ei il vedeau turistic. Prin adresa 1.516 din 6 octombrie 1999, Autoritatea Nationala pentru Turism raspunde SC Complex Hotelier Unirea SA, lamurind statutul Iasului: "Orasul Iasi nu figureaza intre cele declarate de lege ca fiind statiuni turistice, in consecinta este nejustificata perceperea taxei pentru sederea in statiune". Refuzul hotelierilor de a plati aceasta taxa si atacarea ei in contencios administrativ au adus si victoria in lupta cu administratia locala. Dupa renuntarea la perceperea taxei la sfarsitul anului trecut, Primaria a trecut la represalii.

Parcarea unei masini costa cat un loc la hotel

Rezilierea contractului dintre Primaria Iasi si SC Complex Hotelier Unirea a facut ca taxa pentru un loc de parcare in fata hotelului sa creasca de la 10.000 de lei pe zi la nu mai putin de 20.000 de lei pe ora! Pentru cele 13 locuri pe care le avea la dispozitie pana pe data de 1 ianuarie, Primaria percepea o taxa de 170.000 de lei pe luna, mai putin decat se incaseaza acum pentru o singura zi de cazare. Refuzul de a permite hotelierilor sa-si administreze singuri parcarea - pe care sunt obligati de criteriile de clasificare hoteliera sa o aiba - este un abuz in sine. Dimensiunile tarifului de parcare maresc proportiile abuzului. Contraprestatia pentru o taxa de un dolar pe ora ar trebui sa includa, pe langa asigurarea securitatii, spalarea masinii si verificarea ei tehnica, servicii pe care Primaria nu este capabila sa le sigure. Daca prin emiterea HCL 101, administratia locala incerca sa profite de eventualul statut de oras turistic pe care l-ar avea Iasul, prin taxa de parcare a aratat clar ca ii este mai usor sa-i alunge pe turisti decat sa profite economic de pe urma lor.
Alec DANILA
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1277 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014601 (s)

loading...