News Flash:

Primaria analizeaza situatia marilor asociatii de locatari

1 Iulie 2005
1146 Vizualizari | 0 Comentarii
•Petrica Focsa, seful Biroului Asociatii de Proprietari din cadrul primariei, a declarat ca supravegheaza activitatea asociatiilor mamut •Este vorba despre asociatii care cuprind un numar de 800 pana la 1.200 de apartamente si care sunt administrate de persoane fizice •Petrica Focsa a subliniat ca aceste asociatii provoaca pierderi foarte mari

Biroul Asociatii de Proprietari din cadrul primariei are in vedere reorganizarea asociatiilor mari, care cuprind un numar de 800 pana la 1.200 de apartamente si care sunt administrate de persoane fizice. "Pe cat posibil, tinem sub control aceste asociatii si le recomandam proprietarilor sa se desprinda de asociatia mare pentru a infiinta asociatii mai mici. Avem mai multe astfel de exemple: Asociatia PT 13 Decebal, administrator Ana Gheorghiu, Asociatia Tutora 3, administrator Gabriela Rascanu, Asociatia PT 8 Cantemir, administrator Laura Falticeanu, Asociatia PT 16 Tatarasi, administrator Ovidiu Andrici, asociatia PT 10 Dacia, administrator Nona Platon sau asociatia PT 10 Cantemir, administrator Lascar Dumitru", a declarat Petrica Focsa, seful Biroului din primarie. Procesul de formare a unor asociatii noi, prin desprindere din alte asociatii, este foarte greoi atat din cauza procedurilor obligatorii de defalcare a datoriilor, cat si din cauza administratorilor care nu vor sa renunte la pozitia pe care o ocupa. Seful Biroului Asociatii de Proprietari a subliniat ca asociatiile mamut produc pierderi foarte mari. Administratorii acestora incaseaza comisionul de administrare de la multi proprietari, dar au o capacitate redusa de a oferi servicii de calitate. "O asociatie mare are nevoie de multi angajati care sa asigure toate serviciile necesare. Trebuie oameni pentru lucrarile de intretinere, trebuie casieri, fara sa mai adaugam si faptul ca trebuie asigurata consultanta juridica pentru cazul in care sunt proprietari care nu isi achita facturile la intretinere", a subliniat Petrica Focsa. Orice asociatie are posibilitatea legala sa angajeze mai multe persoane pentru a asigura toate serviciile necesare. Experienta a aratat insa ca proprietarii din asociatii nu se implica foarte mult in in organizarea si conducerea asociatiei.
De cele mai multe ori, locatarii nu pot nici macar sa organizeze o Adunare generala a proprietarilor statutara, in cadrul careia sa numeasca un presedinte de asociatie si o comisie de cenzori. In acest fel se ajunge la situatia in care administratorul conduce intreaga asociatie, desi de multe ori acesta nici macar nu e locatar intr-unul dintre imobilele administrate. Intr-o asociatie mai mica exista avantajul ca se elimina birocratia si are mai multa mobilitate. Adunarile Generale se pot organiza mult mai repede, hotararile se iau mult mai usor si cu majoritate de voturi. Hotararea de guvern care reglementeaza infiintarea si desfasurarea activitatii asociatiilor de proprietari recomanda constituirea unor asociatii de scara sau in cel mai rau caz de bloc. Atat Institutul National de Administrare a Asociatiilor de Proprietari (INAAP), cat si SC Termo Service SA, respecta aceste recomandari desi au in administrare mai multe asociatii.
Cristian MATASA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1471 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019752 (s)