National

Primaria Capitalei va avea o Directie de Integritate pentru prevenirea coruptiei, in subordinea Gabrielei Firea

Publicat: 21 sept. 2016
1

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, miercuri, un proiect de hotarare prin care a fost infiintata Directia de Integritate pentru prevenirea si combaterea abuzurilor profesionale si a coruptiei. Structura va functiona in subordinea primarului general Gabriela Firea.

La dezbateri si in momentul votului, in sala se aflau doar consilierii PSD si ALDE, dupa ce cei de la PNL, USB si PMP au parasit sedinta, nemultumiti de faptul ca nu ”li se respecta dreptul la dialog”.

Potrivit hotararii, Directia de Integritate va fi o structura distincta si va functiona in subordinea directa a primarului general, “in vederea asigurarii coordonarii activitatilor Primariei Municipiului Bucuresti pentru prevenirea si combaterea abuzurilor profesionale si coruptiei si asigurarii integritatii”.

De asemenea, structura organizatorica, organigrama, statutul si Regulamentul vor fi decise in urmatoatele 60 de zile.

Crearea acestei directii urmareste instituirea unui “canal” de sesizare a abuzurilor, a nerespectarii indatoririlor de serviciu si a lipsei de confidentialitate privind informatiile si documentele care ajung la angajatii municipalitatii, precum si a conflictului de interese si incompatibilitatilor.

“Scopul principal al activitatii acestei structuri consta in cultivarea integritatii publice si a climatului de zero toleranta la coruptie/abuzuri in cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, prin cresterea increderii societatii in faptul ca functionarii publici isi indeplinesc misiunea in conformitate cu interesul public, inclusiv in procesul de interactiune cu sectorul privat, prin reglementarea masurilor obligatorii de asigurare si consiolidare a integritatii institutionale si profesionale”, se arata in expunerea de motive a proiectului.

Infiintarea noii structuri urmareste “incurajarea denuntarii manifestarilor de coruptie de catre functionarii publici”, dar si asigurarea protectiei lor impotriva abuzurilor, sanctionarea coruptiei si abuzurilor angajatilor, precum si lipsa de integritate institutionala si profesionala a sefilor acestora, sustin initiatorii proiectului.

Potrivit Strategiei Nationale Anticoruptie 2016-2020, in peste 80% din institutiile publice trebuie sa fie luate masuri preventive, sa fie reduse cu cel putin 50% cazurile de frauda in achizitii publice, dar si oportunitatile la coruptia din sectorul privat.





Adauga un comentariu