News Flash:

Primaria, cel mai mare hot de masini

8 Iulie 2010
4922 Vizualizari | 7 Comentarii
• Directia de Servicii Publice Municipale (DSPM) se pregateste sa continue operatiunea "Platforma", inceputa in 2009 • Directia subordonata municipalitatii va semna in urmatoarele zile un nou contract pentru activitatea de ridicare a masinilor, oferit cu "dedicatie" aceleiasi firme private • Conditiile impuse in caietul de sarcini au permis participarea la licitatie doar unei singure firme - SC FloriTrans Impex SRL, operator privat care a beneficiat de un contract similar si in 2009 • Sefii DSPM sunt gata sa atribuie acestei firme un nou contract in valoare de cel putin 200 mii lei • Astfel, aproape o treime din banii achitati de iesenii care vor sa-si recupereze masinile ridicate vor intra pentru al doilea an in buzunarele unei firme private • Si asta in conditiile in care SC FlorinTrans SRL a investit doar 13 mii euro pentru 2 autoutilitare cu platforma • Cu banii varsati in vistieria firmei private, DSPM si-ar fi luat lejer propriile autoutilitare, asa cum au facut alte primarii din tara, iar investitia s-ar fi amortizat in cel mult 2 ani

Mii de ieseni, posesori de automobile, ajung sa fie inca o data furati de autoritati. Dupa ce ca numarul locurilor de parcare este foarte mic, iar cei care parcheaza neregulamentar sunt vanati la propriu de cei care ridica masinile, nici banii achitati de soferi pentru recuperarea propriilor autoturisme nu ajung in totalitate in vistieria orasului. Aproximativ o treime din acesti bani s-a dus anul trecut in bugetul unei firme private. Acelasi lucru se va intampla cu siguranta si in acest an, dupa ce Directia de Servicii Publice Municipale (DSPM) va atribui cu "dedicatie" un nou contract aceleiasi firme care a ridicat masini anul trecut de pe teritoriul orasului. Conditiile impuse de catre DSPM la licitatia recenta pentru ridicarea masinilor au permis doar firmelor care au autoutilitare amenajate cu platforma sa depuna oferte. Evident, singura oferta financiara a venit din partea SC FloriTrans Impex SRL...

Licitatie cu "dedicatie"

Pe 26 iunie 2010, DSPM a publicat in Sistemul Electronic pentru Achizitii Publice (SEAP) un anunt privind inchirierea de autoplatforme pentru activitatea de ridicare a masinilor parcate neregulamentar. Pentru 300 mii lei, DSPM solicita inchirierea a 2 autoplatforme simple si 2 cu macara. Pe 5 iulie 2010, data limita pana la care se puteau depune ofertele, s-a prezentat o singura firma - SC FloriTrans Impex SRL, operator privat care a asigurat activitatea de ridicare a masinilor in perioada iunie 2009 si iunie 2010. Firma condusa de Florian Gheorghica a ofertat doar pentru lotul I, cu 2 autoplatforme simple, pentru un buget de 200 mii lei. Numai ca o prevedere din caietul de sarcini indica la modul cel mai serios ca licitatia a fost atribuita cu "dedicatie" firmei respective. Mai exact, reprezentantii DSPM au solicitat efectuarea unui test practic, printr-o nota de la finalul caietului de sarcini: "In ziua urmatoare deschiderii ofertelor, la orele 8.30, ofertantii se vor prezenta cu autovehiculele care urmeaza a fi utilizate in desfasurarea contractului si servantii acestora (in afara de echipajul operational), in Baza de productie a DSPM Iasi, situata in str. Bucium nr. 26. O comisie a autoritatii contractante va viziona utilajele cu care se vor efectua activitatile de ridicare si transport al autovehiculelor. Ofertantii trebuie sa fie in masura sa demonstreze modul de functionare a utilajului in regim de lucru normal: pozitionarea autovehiculului, utilizarea corespunzatoare a accesoriilor pentru ancorarea si tractarea/asezarea unui automobil pe platforma de ridicat, conform timpilor mentionati in prezentul Caiet de sarcini". O nota aparent nevinovata, dar care a facut ca licitatia sa devina una exclusivista. Si asta pentru ca pregatirea unei astfel de platforme dureaza cel putin 2-3 saptamani. Or, cei care puteau sa prezinte o masina de acest tip la 24 de ore de la deschiderea ofertelor sunt tocmai vechii parteneri, respectiv SC FloriTrans Impex SRL! "O astfel de autoplatforma poate fi montata in cateva saptamani. Costurile se ridica la minim 50 mii euro cu tot cu masina. Nici un dealer autorizat din Iasi nu are astfel de masini pe stoc. Este nevoie de comanda la producator pentru a amenaja o astfel de autoplatforma. Asta inseamna ca prezentarea masinii nu poate fi facuta a doua zi dupa prezentarea ofertei", au sustinut sub protectia anonimatului reprezentantii unui dealer autorizat din Iasi.

O treime din bani raman la privat

Prin aceasta noua "afacere", sefii DSPM vor imbogati pentru al doilea an consecutiv o firma privata. SC FloriTrans Impex SRL va primi in urmatoarele 12 luni 80 de lei pentru fiecare masina ridicata si 20 de lei pentru un autoturism mutat. Asta inseamna cel putin o treime din taxa de 280 lei pe care o achita iesenii ca sa-si recupereze masinile! In loc ca DSPM sa directioneze acesti bani la vistieria orasului si ulterior pentru amenajarea unor parcari, sefii institutiei prefera sa tina in brate o firma privata. "Si cat vreti sa tin licitatia? O luna? Pana cand vine o firma cu o platforma? Nu inteleg care-i problema, din moment ce nu a fost depusa nici o contestatie in acest sens", a declarat iritat Corneliu Bart, directorul adjunct al DSPM. Acesta sustine ca DSPM iese chiar in castig prin aceasta procedura, firma asigurand soferii si personalul care ridica masinile. Adjunctul institutiei nu a vrut sa ofere nici o informatie despre cate masini a ridicat anul trecut SC FloriTrans Impex SRL, motivand ca are nevoie de timp pentru a face calculele. Totusi, conform reprezentantilor firmei, acestia ridica anual cu o platforma minim 1000 de masini. La tariful de 80 lei pentru fiecare masina ridicata, asa cum a fost in 2009, acestia ar fi castigat anul trecut minimum 160 mii lei. Daca mai adaugam si tariful de 20 lei pentru mutarea fiecarei masini, atunci ajungem la o suma de aproximativ 200 mii lei, incasata de SC FloriTrans SRL.

DSPM si-ar fi luat propriile platforme cu banii dati la privat

Cu banii varsati in ultimul an in conturile celor de la SC Floritrans Impex SRL, dar si cu inca 200 mii lei pe care sunt gata sa-i ofere cu generozitate aceleiasi firme in urmatoarele 12 luni, sefii DSPM ar fi cumparat lejer 2 autoplatforme. Investitia s-ar fi amortizat in cel mult 2 ani. Pentru cele 2 utilaje, Directia ar fi avut nevoie astfel de maximum 400 mii lei. O achizitie similara au facut reprezentantii Primariei Pitesti. In 2007, in urma unei licitatii publice, acestia au cumparat o autoplatforma pentru ridicarea masinilor cu 196.970 lei, suma care include si TVA. "Noi nu putem cumpara aceste masini, intrucat suntem subordonati primariei. Daca municipalitatea vrea sa le cumpere, atunci nu avem nimic impotriva. Nici credit nu putem sa facem, pentru ca tranzactia ar fi trebuit garantata tot de primarie si de Consiliul Local", s-a justificat Corneliu Bart.

Prefectul a pus lupa pe DSPM

Cazul a intrat si in atentia Prefecturii iesene. Conducerea institutiei sustine ca se impune un control la DSPM pentru verificarea aspectelor legate de licitatia respectiva. Prefectul Dragomir Tomaseschi s-a aratat nemultumit de modul cum municipalitatea ieseana a gestionat problema parcarilor din oras, sustinand ca in acest caz si firma FloriTrans Impex SRL se poate alege cu un castig pe masura. "Este problema primariei iesene sa creeze mai multe locuri de parcare pentru soferi. Firma respectiva scoate bani buni din aceasta activitate si nu mi se pare normal sa se ajunga la asa ceva. Voi verifica aceste aspecte semnalate, cele legate de respectarea procedurilor la licitatie, daca s-a tinut cont de toate criteriile si daca licitatia a fost promovata pentru ca si alte societati comerciale sa stie de ea", a precizat prefectul Dragomir Tomaseschi. Si primarul Gheorghe Nichita a intrat in gura prefectului. Tomaseschi a sustinut ca edilul nu si-a respectat promisiunile facute iesenilor si ca nu a facut decat sa-si bata joc de alegatorii sai. "Este culpa primariei ca nu avem locuri de parcare si cred ca asta este o noua dovada de incompetenta a primarului Nichita si de nerespectare a promisiunilor facute iesenilor. Primarul si-a batut joc de toti soferii din Iasi, este o lipsa totala de interes din partea lui", a adaugat prefectul.

Ce spun consilierii locali

Cert este ca alesii locali nu stiu foarte multe lucruri despre firma care se ocupa in trecut de ridicarea masinilor parcate ilegal. Viceprimarul PD-L crede ca firma care se ocupa de ridicarea masinilor apartine directorului DSPM, Luminita Salceanu. Pedelistul crede ca primaria ar trebui sa achizitioneze propriile utilaje pentru a nu mai da bani altor firme. "Nu stiu, am auzit ca zvon ca este firma doamnei Salceanu. Atata timp cat incasarile depasesc valoarea unui utilaj, ar trebui sa achizitioneze unul. Daca s-a favorizat premeditat un participat, atunci ne indepartam de lege", a spus viceprimarul PD-L Gabriel Grigore. Consilierii PSD nu au comentat prea mult licitatia organizata de DSPM. "Stiu ca de ridicarea masinilor se ocupa o firma cu care primaria avea un contract. Nu cunosc conditiile din caietul de sarcini sau care ar fi avantajul primariei din incheierea unui astfel de contract", a declarat Marius Ostaficiuc, consilier local PSD. Liberalii considera ca o astfel de licitatie este la limita bunului simt. "Pentru ridicat masini este o firma, nu stiu cum se numeste. Avand in vedere criza, au optat pentru aceasta varianta, cred. Este discutabil. Sper ca apeleaza la alta firma din motiv ca nu pot face investitii in aceasta perioada. Este la limita bunului simt. O platforma noua cred ca ajunge undeva la 25 - 30 mii euro", a declarat liberalul Ficu Anghel.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (7)

hun  | #114007
sa ma f.... in ei de hoti. astia sunt ca hoti cu acte in regula. de ce oare in danemarca, turcia si alte tari nici nu s-a auzit de ridicarea masinilor, iar in romania ca nu numai in iasi se ridica se monteaza semne peste noapte si parchezi in acelasi loc in care ai parcat de doua saptamani ptr. ca nu este semn, pleci doua minute si apoi ti se ridica masina? HUUUUUUOOOOO NICHITA RADEO LA CERSIT IN ITALIA SI LASA-NE
alladin  | #114028
Dati-i in judecata si pe Politie si pe cei de la DSPM. Nu-i lasati sa-si bata joc de noi. Nu va costa nimic sa depuneti plangere la Judecatorie.
*******  | #114077
E dezastru , in Romänia inprimul rind sa se ia semnele care sint ascune dupa copaci si sint puse cite 10 semne ca nu mai intelegi nimica , te uiti ca la masini americane. Sa faca locuri de parcare , chear si cu plata , si atunci cred eu ca popate sa dea amenzi sau sa le ridice , dar asa cind soferi nu au locuri de parcare ,normal ca parcheaza masina unde apuca . Dar putem noi comenta si reclama , ca degeaba nu sintem luoati in considerare .......
hafif  | #114107
nikita asta ar trebui likidat ,si el si simirad ne f.. de ani de zile in gura.nu de geaba i se spune 10 la suta .
sint niste hoti ordinari
...de cea mai joasa speta
ion  | #114116
Auzi la ei ca e mai avantajos faptul ca a venit privatul cu tot cu sofer. Pai la 1000 masini ridicate intr-un an salariul soferului este de 20.000 lei iar motorina la 10.000 km pe an costa 3.600 lei. Deci costuri carburant + sofer = 23.600 lei. Pana la 200.000 lei inseamna profit 174.400 lei firma. Sa verifica garda financiara profitul inregistrat de aceasta firma si pun pariu ca nu depaseste 2000 lei.
Desteptu'  | #114171
http://www.listafirme.ro/sc/16447014_floritrans_impex_srl.htm
soferu  | #114173
firma privata nici nu respecta legislatia muncii in asigurarea drepturilor angajatilor. A se face un control de catree ITM si vor apare adevaratele aspecte daca controleaza cineva care nu ia spaga. Ptr ca admin firmei stie cum sa puna problema . asa ca nu are el probleme.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2727 (s) | 22 queries | Mysql time :0.133612 (s)