Titlurile zilei

Primăria Iași a lansat proiectele pentru două pasaje subterane în municipiu! Dispare linia de tramvai de la Palatul Culturii, iar aleea Sadoveanu va fi redesenată

Publicat: 16 sept. 2020
Primăria Iași a lansat achiziția studiilor de fezabilitate pentru pasajele subterane de pe Aleea Sadoveanu și din dreptul Palatului Culturii
Municipalitatea ieșeană a lansat oficial licitația pentru realizarea studiilor de fezabilitate necesare pentru construirea a două pasaje subterane

Edilii au demarat oficial achizițiile a două studii de fezabilitate pentru infrastructura rutieră din oraș. Noile pasaje rutiere subterane ar trebui să contribuie la fluidizarea traficului pe strada Palat și Aleea Sadoveanu

Primăria Iași a lansat proiectele pentru două pasaje subterane în municipiu. Anunțul inițial a fost făcut de primarul Mihai Chirica. Recent, au fost programate oficial și achizițiile directe pentru realizarea studiilor de fezabilitate. Ambele proceduri vor fi organizate pe data de 28.09.2020, imediat după alegerile locale. Ambele proceduri au o valoare estimată de câte 150.000 lei, cu TVA. Primul studiu face referire la construirea unui pasaj subteran între strada A.Panu și str. Palat. Astfel, pietonalul de pe bd. Ștefan cel Mare va fi extins până în fața Palatului Culturii.

„În acest caz, se propune crearea unui aliniament continuu de promenadă dinspre str. Lăpușneanu, prin Piața Unirii, urmând bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt pe întreaga sa lungime, traversând str. A. Panu și având ca punct terminus Piața Palatului Culturii sau chiar Ansamblul Palas. În realizarea acestui deziderat, se propune anularea intersecției semaforizate și a trecerii pentru pietoni de pe str. A.Panu, la nivelul bulevardului Ștefan cel Mare și Sfânt și mutarea traficului auto în subteran. De asemenea, se propune și anularea căii duble de rulare tramvaie pe aceeași direcție, str. A.Panu – str.Palat, între obiectivele de interes istoric și turistic, Casa Dosoftei și Biserica Nicolae Domnesc, și plasarea acesteia în subteran, sub același aliniament cu benzile dedicate traficului auto”, se arată în descrierea municipalității.

Pasajul va avea o lungime de 200 metri. Documentația trebuie realizată în 3 luni.

Pasajul subteran din Aleea Sadoveanu ar debloca circulația auto aglomerată

Al doilea studiu de fezabilitate dedicat Aleii Sadoveanu este invocat după ce zona s-a dezvoltat rapid prin apariția mai multor complexe de locuințe colective. Noul pasaj subteran ar urma să fie construit pe o porțiune de 300 metri din dreptul USAMV Iași cu traversarea rondului Agronomie.

„Dezvoltarea zonei rezidențiale Breazu – Rediu, din această comună limitrofă a municipiul Iași, care are acces direct cu orașul prin Aleea Sadoveanu către bulevardul Carol I, a dus la o creștere a numărului de autoturisme care circulă din această zonă către centrul orașului și invers, generând, în timp, o supraaglomerare a traficului în zona USAMV – Rond Copou (Agronomie). În acest sens, se va studia posibilitatea realizării unui pasaj subteran, proiectat rectiliniu cu funcționalitate de trafic auto cu o bandă pe sens, cu rampa de intrare pe Aleea Sadoveanu din dreptul USAMV și cu rampă de ieșire pe bulevardul Carol I în dreptul Bisericii Sf. Nicolae”, sunt obiectivele edililor.

Primăria Iași investește și în reabilitarea pasajului pietonal Frumoasa

Recent, Primăria Iași a demarat licitația pentru achiziția serviciilor de proiectare, aferente obiectivului de reparații capitale a pasajului pietonal subteran. Edilii au stabilit, pentru partea de proiectare, un buget estimat la 111.828 lei, fără TVA, aproape 23.000 de euro. Conform indicatorilor tehnico-economici, reparațiile vor costa 1 milion de euro. La procedură s-au prezentat trei societăți: Vio-Top SRL, Capital Vison SRL și Ces Consulting Services SRL. Prima societate are sediul în București și este condusă de Andrei Mihai Baicu. Anul trecut, firmă a avut o cifra de afaceri de 2,7 milioane lei. A doua societate are sediul social tot în București și este controlată de Laurențiu Pavelescu. În anul 2018, firma a avut contracte în valoare de 7,5 milioane lei. Nu în ultimul rând, a treia societate, tot bucureșteană, este deținută de Elena și Cătălin Ștefan. În 2019, cifra de afaceri a fost de 2,1 milioane lei.





Comentarii
  • Bani aruncati aiurea in cazul Sadoveanu. Acolo problema e data de pietonii care traverseaza in zona Agronomie, prin 3 locuri aflate la 100 m unul de celalalt. Pentru ei trebuie facut un pasaj suprateran, elegant, modern dar care ar fi muuult mai ieftin fata de construirea unui pasaj auto. Va rog nu aruncati banii nostri aiurea!

  • Exista prosti care chiar cred prostiile astora? Pe ei ii intereseaza banii manariti pe studiile de fezabilitate si zvonuri aruncate in alegeri electorale.

  • Niculita pe Sadoveanu (vizavi de liceul de gagici) construieste un ditamai rezidentialul care aglomereaza la maxim tratifcul auto. Ganditi-va ca Sadoveanu are cate o banda pe sens. Ei, Chirica fiind tovaras cu Niculita la catarama, s-a gandit el asa ca ar merge un pasaj subteran mai jos de rondul de la Agronomie. Tot este distept acest Chirica. Unde nu-i cap, vai de picioare. In maxim 2 ani de zile, zona aia va fi praf din punctul de vedere al traficului auto, cu pasaj sau fara.

  • La Maternitatea Elena Doamna din Iasi directorasul Martinescu si cu lidera Buzea au luat banii de la masti si tichetele de vacanta .Ar fine un control de la Anaf sa se vada si contractele pe aprilie , mai , iunie . Doamna lidera de sindicat merge in concediu primavara in Italia , cand vine vara merge in Spania si in toamna merge 2 saptamani si in Grecia . Angajatii isi cumpara masti din banii lor si echipament de lucru .

  • Nicolina, Podu Ros, Bucium, Cotnari Tudor, Bucsinescu și multe altele . Ce s-a făcut pt fluidizarea acestor intersectii? Nimic. Am ajuns să îl regretăm pe Nechita care tot a mai făcut un pasaj la Râpă Galbenă, un pasaj în Dacia, a modernizat vreo doua bulevarde. Clujul deja face metro. Iasul nici nu visează la așa ceva. Transport alternativ : vise. Semafoare si politisti locali in intersecții. Atât.

  • Cluju face un kk metrou. Pentru orase de genul Iasi, Cluj, Timisoara, solutia nu este metroul, ci introducerea in subteran a tramvaiului in zonele aglomerate.

  • In cazul Sadoveanu problema nu este generata de pietoni, ci de numarul prea mare de cazane. Ai priceput, draga „Locuitor din zona”? Tu vrei sa circuli in oras dupa cum te-ai obisnuit la tara: gratis pe o ulita pustie, ceea ce nu e posibil, asa ca nu mai spera degeaba.

  • Desfintati tramvaiele in Iași și să se aducă autobuze electrice astfel se va îmbunătăți traficul! Tramvaiele sunt depășite tehnic si moral,suntem in sec.21 nu in 19 ,sinele de tramvai si stațiile încurcă traficul! Bani băgați în pământ cu sinele astea!

Adauga un comentariu