Local

Primăria Iași încurajează părinții să angajeze bone, în loc să construiască creșe! Familiile vor primi ajutor financiar în funcție de venituri

Publicat: 25 mai 2020
Bonele au șansa să fie recunoscute pe piața muncii din Iași, după ce Primăria acordă ajutoare financiare famiilor care apelează la aceste servicii

Primăria Iași anunță că familiile care angajează bone cu forme legale vor primi ajutoare financiare, în funcție de venitul realizat. Proiectul va fi supus votului în Consiliul Local de pe data de 29 mai. La nivelul municipiului sunt înregistrați 18.182 copii cu vârste cuprinse între 0 – 6 ani. La dispoziție sunt 4.000 locuri în grădinițe și 950 în creșe. Pentru un singur copil, părinții pot încasa și 710 lei pe lună. Programul se încheie când copilul împlinește vârsta de 6 ani. Eligibili sunt părinții care nu au înscris copiii la o grădiniță sau creșă sau care nu au refuzat repartizarea oferită de unitățile educaționale

Primăria Iași vine în sprijinul familiilor din municipiu care angajează bone pentru creșterea copiilor. În ședința de Consiliu Local din data de 29 mai va fi supus votului un proiect de hotărâre privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bonă. Programul va fi gestionat prin Direcția de Asistență Socială (DAS). Se va acorda ajutor financiar în funcție de veniturile nete realizate în ultimele șase luni, pe membru de familie. Astfel, dacă o familie are venituri de 2.100 lei pe membru de familie, va primi un ajutor de 710 lei, pentru venituri cuprinse între 2.101 – 2.500 lei, ajutorul este de 550 lei, în timp ce pentru veniturile de peste 2.500 lei până în 3.000 lei, cuantumul este de 390 lei. Familiile cu venituri mai mari, cuprinse între 3.001 lei și 3.500 lei, vor primi 250 lei.

Ajutor financiar până la împlinirea vârstei de 6 ani

În acest moment, Primăria Iași nu are o situație clară a familiilor care au angajat bone. Cert este că bona trebuie să fie înregistrată cu contract de muncă și să aibă specializări specifice.

„În municipiul Iași, la acest moment există un număr de aproximativ 18.182 copii cu vârsta preșcolară (0 – 6 ani), conform evidențelor celor pentru care s-a solicitat dreptul la alocația de stat pentru copii, precum și un număr de 166.364 contracte individuale de muncă active, confirmate de către Inspectoratul de Muncă Iași. Nu avem o corelație între numărul de persoane salariate care au copii de vârstă preșcolară și nici privind venitul net pe membru de familie, sub 3.500 lei, pentru a putea estima suma necesară ajutoarelor, acesta fiind determinat mai ales de numărul persoanelor care vor solicita acordarea acestui sprijin”, se arată în proiectul de hotărâre.

Măsura ar debloca criza locurilor disponibile în creșele administrate de Primăria Iași

Primăria Iași anunță că angajarea bonelor reprezintă o măsură care, pe termen lung, ar rezolva criza locurilor în creșe și grădinițe.

„Pe termen lung, va rezolva criza locurilor în creșe și grădinițe, precum și pregătirea în vederea începerii activității școlare a minorilor. Va crește numărul de persoane care sunt înregistrate cu un contract de muncă activ, fiind asigurată astfel și viitoarea protecție socială, prin realizarea unui stagiu legal de vechime în muncă pentru acordarea pensiei sau a asigurării contribuției de sănătate pentru persoanele care, la acest moment, exercită ocupația de bonă, în majoritatea cazurilor, fără a avea contract legal de muncă, va putea atrage către municipiul Iași profesioniștii care vor aduce plus valoare economiei municipiului Iași și împiedicarea exodului de inteligență către alte țări europene”, precizează reprezentanții Primăriei.

Aplicanții trebuie să pună la dispoziție contractul de muncă al firmei

Acordarea ajutorului financiar se realizează numai pentru copii care nu sunt înscriși la o grădință sau creșă. În cazul în care părinții au refuzat un loc la creșă/grădiniță sau a retras copilul din unitate, nu primesc stimulentul financiar. Asistenții maternali nu îndeplinesc cerințele acestui program. Persoanele care aplică pentru acordarea stimulentului trebuie să depună o cerere la sediul DAS, subordonată Primăriei Iași, însoțită de o copie după cartea de identitate, copie după certificatul de naștere al copilului sau copiilor, adeverință din care să rezulte veniturile nete realizate în ultimele 6 luni, copie după documentul în baza căruia bona își desfășoară activitatea. Nu în ultimul rând, aplicantul trebuie să depună o declarație pe propria răspundere că nu a înscris copiii la grădiniță sau creșă și nu a refuzat locurile puse la dispoziție de municipalitate.

Locurile din municipiu sunt insuficiente, nu acoperă cererea mare de înscriere

Conform datelor oficiale, în muncipiul Iași există o capacitate de aproximativ 4.000 de locuri în grădinițe și 950 în creșe, total insuficiente. Recent, municipalitatea ieșeană a reușit să semneze un contract pentru construirea unei grădinițe în Bucium, finanțat printr-un program european. Contractul a fost semnat cu societatea Alconf SRL, din Iași, care a depus o ofertă financiară de 3.958.608, fără TVA, aproape 850.000 euro. Societatea este controlată de asociații Georgeta Bugeac și Anca Monica Vânătoru. În 2018, cifra de afaceri a firmei a fost de 3,6 milioane lei, profit de 47.663 lei, cu un număr de 18 angajați. Proiectul trebuie implementat în termen de 36 luni. Suprafața utilă a clădirii va fi de 706 metri pătrați. Grădinița va avea program prelungit.





Adauga un comentariu